Ga naar inhoud


[TMS-SRP-2100] ervaring gevraagt


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Dokkie
Zou het ook niet logisch kunnen zijn dat de firma rebox liever hun reboxen promoot dan de topfield??

Ik weet niet wat jij met deze opmerking precies bedoeld maar als deze betrekking heeft op TAP`s dan heb je het met deze opmerking helemaal mis.
TAP`s worden gemaakt door enthousiaste vrijwilligers en niet door een importeur of fabrikant.
Dat een dealer eventueel TAP`s op een door hem geleverde ontvanger installeert is een gunst en geen plicht.
Verder is deze TMS-SRP-2100 nooit officieel in Nederland geïntroduceerd waardoor Rebox ook niet achter de ontvanger kan staan en ook niet zal promoten.
Deze ontvanger is tot nu toe volledig op de Duitse markt gericht en TAP`s die tot nu toe ontwikkeld zijn zullen in de meeste gevallen ook in Nederland werken maar gegarandeerd is dit zeker niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

allemaal gelul deze ontvanger werkt wel degelijk goed.

 

en op het duitse forum zijn hele mooie taps te vinden

 

oja de software is bedoeld voor Europa van daar dat ik zeg gelul.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dokkie
Zou het ook niet logisch kunnen zijn dat de firma rebox liever hun reboxen promoot dan de topfield??


Toch kan ik wel voor een heel groot deel achter deze opmerking staan. Want waarom zou
de importeur Topfield promoten als hij zelf een sat receiver ontwikkelt en op de markt
probeert te brengen ? Ik blijf het toch een vreemde situatie vinden ! Ik ben bang dat
er op deze manier in Nederland niet veel nieuwe Topfield produkten uitgebracht zullen
worden. De toekomst zal het leren !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen: Met mijn opmerking bedoelde ik niet meer als wat ik schreef, het was een antwoord op het bericht van NewAgeMan waarin deze meld dat hij een mail heeft ontvangen van Rebox waarin deze schrijft nog niet achter de Topfield te staan. Ik vroeg mij alleen maar af of (en ik zeg nadrukkelijk dat ik mij dit afvraag dus niet dat het zo is) of de firma Rebox niet veel liever hun eigen produkt aan de man brengt. Wat op zich niet eens zo onlogisch zou zijn, immers waarom een ander merk promoten terwijl je zelf een eigen merk hebt.

 

Wat betreft de TAP's ik vroeg mij gewoon af wat er inmiddels aan TAP's was voor deze machine, en of er ervaringen mee zijn. En inderdaad een "goede"

dealer zet deze er in, en ik heb zo'n goede dealer, hij had namelijk in de vorige ook een heel scala aan TAP's erin gezet, en als iemand er problemen mee heeft kan die zo weer langs komen, en hij zet er zo weer de nieuwste software en TAP's voor je in.

 

Toen ik voor de keuze stond om een nieuwe ontvanger te kopen, heb ik ook eerst getwijfeld of ik deze wel moest nemen, de dealer heeft ook keurig aangegeven dat hij hem net in huis had, hij nog niet wist wat er allemaal voor (on)mogelijkheden waren hiermee, maar mijn ervaringen met deze dealer en Topfield zelf zijn van dien aard dat ik toch de beslissing heb genomen om deze 2100 aan te schaffen.

 

Of dit een goede keus is weet ik nu nog niet dat zal de komende tijd wel blijken.

 

Topfield TMS-SRP 2100, Triax 110 cm op motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik wel allemaal goed begrepen en ik twijfel ook absoluut niet aan de welwillendheid, kennis en inzet van jouw dealer maar ik verbaas me wel over het feit dat jouw dealer een apparaat verkoopt welke in Nederland officieel niet is geïntroduceerd en dientengevolge ook niet wordt ondersteund.

Daarmee bedoel ik ook dat Rebox wat het type TMS-SRP-2100 aangaat geen moeite zal doen om dit apparaat te promoten.

Ook t.a.v. de overige Topfield HD ontvangers zal je weinig ondersteuning meer moeten verwachten.

Dit ligt overigens niet direct aan Rebox maar aan de verkoop- / support strategie van Topfield Korea.

Daar vind men de Nederlandse markt nu eenmaal niet (meer) interessant genoeg om nog energie in te steken.

Dit is jammer want in feite is Topfied een prima ontvanger maar als de support ontbreekt is ie met eens totaal niets meer waard.

 

Ik twijfel overigens geen minuut aan het feit dat deze ontvanger een prima keuze is maar je bent wat de support betreft teveel afhankelijk van Topfield Europa in Duitsland.

Op zich niets mis mee behalve dat de direct aan Nederland gerelateerde ontvangstissues niet of nauwelijks worden ondersteund.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik alleen de autotuner tap, bij uizetten gaat hij dan automatisch naar de zender waar de volgende timeropname zal plaatsvinden, voordeel is dat opname dan altijd ongecodeerd op de HD staat.

Tegenwoordig wel handig bij de snelle codeerwisseling.

Normaal blijft hij anders op de laatst gekeken zender staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dit had ik wel allemaal goed begrepen en ik twijfel ook absoluut niet aan de welwillendheid, kennis en inzet van jouw dealer maar ik verbaas me wel over het feit dat jouw dealer een apparaat verkoopt welke in Nederland officieel niet is geïntroduceerd en dientengevolge ook niet wordt ondersteund.
Daarmee bedoel ik ook dat Rebox wat het type TMS-SRP-2100 aangaat geen moeite zal doen om dit apparaat te promoten.
Ook t.a.v. de overige Topfield HD ontvangers zal je weinig ondersteuning meer moeten verwachten.
Dit ligt overigens niet direct aan Rebox maar aan de verkoop- / support strategie van Topfield Korea.
Daar vind men de Nederlandse markt nu eenmaal niet (meer) interessant genoeg om nog energie in te steken.
Dit is jammer want in feite is Topfied een prima ontvanger maar als de support ontbreekt is ie met eens totaal niets meer waard.

Ik twijfel overigens geen minuut aan het feit dat deze ontvanger een prima keuze is maar je bent wat de support betreft teveel afhankelijk van Topfield Europa in Duitsland.
Op zich niets mis mee behalve dat de direct aan Nederland gerelateerde ontvangstissues niet of nauwelijks worden ondersteund.


Ben het hier wel mee eens, er zijn natuurlijk meerdere factoren ( behalve Rebox ) die een goede degelijke
Nederlandse support voor de Topfields in de weg staan ! Dus bijv. ook Topfield Korea zelf !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog wel even een toevoeging.

Sterker nog, ikzelf zou nooit van Topfield afstand hebben genomen als Topfield Korea ons (de gebruikers van de TF77x0HDPVR) niet en de kou had laten staan.

Immers zijn de Topfields perfecte apparaten want ik heb jaren met veel plezier van mijn TF5510PVR genoten.

Op zich was ik ook in de basis over mijn TF7700 best tevreden alleen had ik niet meer de illusie dat Topfield Korea de tekortkomingen, bugs, e.d. nog zou gaan oplossen.

Als men dit wel zou hebben gedaan zou de TF77x0 een wereldontvanger zijn geweest.

Op zich denk ik ook dat de TMS-SRP-2100 een perfect apparaat is behalve dat er veel onzekerheid bestaat over de mogelijke beschikbare support in Nederland.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat zal ik zeggen, uiteraard wist ik dat de er de nodige problemen zijn geweest met de 7700, en dit was ook de reden waarom ik destijds ook de 5510PVR had aangeschaft. Echter deze gaf de geest (kon wel gemaakt worden hoor) maar ook gezien het feit dat er steeds meer HD zenders komen, vond ik het tijd worden voor een HD ontvanger. Aangezien ik de TMS-SRP-2100 een mooi apparaat vond (had hem gezien op inet) vroeg ik hierna bij mijn dealer, zoals ik al aangaf in mijn eerdere bericht had hij er net een paar binnen om te proberen, zenderlijsten, taps ed had hij er nog niet voor, en zoals gezegd echt officeel zijn ze er nog niet, aangezien ik het toch een mooi apparaat vind heb ik hem gevraagd of hij er 1 klaar wou maken voor mij, dus misschien was ik zelf iets te gretig? Ik weet het niet, ik heb natuurlijk alleen maar goede ervaringen met Topfield, ook heb ik een goede dealer die voldoende ondersteunig geeft. Jullie hebben misschien door de toestand met de 7700 serie inmiddels de pijp aan maarten gegeven, ik voor mijzelf heb na een lange twijfel toch deze aangeschaft, ik denk dat het wel zal los lopen.

 

Ga nu ook nog eens even op het Duitse forum rondneuzen wat daar allemaal voor TAP's in gebruik zijn, en wellicht er ook eens een paar proberen.

Topfield TMS-SRP 2100, Triax 110 cm op motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dokkie, wat mij betreft heb ik echt niet de moed opgegeven met Topfield. Sterker nog, ik zou denk ik momenteel zelfs moeite hebben om over te gaan op een ander merk. Ik ben alleen maar teleurgesteld in de algemene ondersteuning van dit merk in Nederland. Heb momenteel een 7710HDPVR in gebruik waar ik zeer tevreden over ben ! Ik zal mijn goede ervaringen met de Topfields verder niet herhalen omdat ik dat al ruim voldoende in eerdere berichten gedaan heb. Ik wens je overigens oprecht heel veel succes met de 2100 !! Laat af en toe eens weten wat jouw ervaringen er mee zijn, ben best wel geinteresseerd.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag de eigenaren van een SRP2100 maar eens waneer de laatste software versie is geweest.....

En de opmerking van Sigma snap ik helemaal niets van, eerst de hemel inprijzen en dan binnen een paar maanden snel verkopen, dat zegt natuurlijk meer dan genoeg.

De ondersteuning van TF is helaas momenteel een groot drama, de SRP zou het vlaggenschip moeten worden, helaas is het dat niet geworden, zelfs niet in Duitsland.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik begrijp de ophef over ondersteuning niet. Die had je wel nodig voor andere Topfield zoals de 7700, want die was op de markt gebracht terwijl die nog niet klaar was.

Maar dit apparaat is goed, nieuwe software heb ik niet nodig. Er zitten naar mijn idee na 4 maanden gebruik geen bugs in. En via Taps kun je van alles wijzigen en toevoegen. Mediahighway is tegenwoordig ook niet meer noodzakelijk(gelukkig). Dus de Duitse versie werkt dus nu in Nederland net zo goed.

Voor ondersteuning en alle Taps kijk op de Duitse Topfield side.

 

http://www.topfield-europe.com/forum/forumdisplay.php?f=117

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter F de M
Precies, ik begrijp de ophef over ondersteuning niet.
Maar dit apparaat is goed, nieuwe software heb ik niet nodig.


Een nogal bijzonder vreemde opmerking.
Dus jij wilt beweren dat als CD weer eens zijn codering of wat dan ook wijzigt waardoor jij met dit apparaat de Nederlandse gecodeerde zenders niet meer kunt ontvangen jij geen software nodig hebt? confused

Waar kun je met dit probleem dan terecht?
Zeker niet bij Topfield Europe want uit eigen ervaring weet ik dat zij geen ondersteuning bieden op de vanuit Nederland aangedragen problemen.
Ik ben zelf een serieuze kandidaat geweest om dit apparaat te kopen maar ben afgehaakt door gebrek aan ondersteuning.

Nogmaals, er is niets mis met dit apparaat en niemand twijfelt eraan dat het apparaat niet goed is maar dit alleen zo lang er niets aan mankeert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...