Ga naar inhoud


[Satelliet] Themapakket verdwijnt bij Canal Digitaal, HD pakket 5 euro per maand


Gast calculator

Aanbevolen berichten


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: meijelsat
Welke Themazenders gaan verdwijnen uit pakket?
En welke nieuwe HD-zenders komen in HD-pakket?


Er zullen eerder HD zenders gaan verdwijnen uit het HD pakket dan themazenders. MyZenTV zal misschien per 1/1/10 verdwijnen en de ruimte zal gebruikt kunnen gaan worden door Net5HD en die zal in het basis pakket komen te zitten. de NPO HD zsenders komen FTV op de schotel..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: iRuud
door Net5HD en die zal in het basis pakket komen te zitten.


Ik mag er toch vanuit gaan, dat Net 5 (ook) in het HD pakket komt? Net 5 SD zit tenslotte ook in het settopbox pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die HD zenders kosten wel extra distributoekosten. Daar kunnen zo'n 4-5 SD zenders op dezelfde plek waar ook geld aan verdiend kan worden. Ook de aankoop van HD materiaal kost extra geld. Dus HD gratis moeten??? Ik dacht het niet(!) Ondanks dat het wel leuk zal zijn dat het gratis is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Het zijn normale extra kosten die gedragen moeten worden door de aanbieders en zenders.

 

Anders bereik je het grote publiek nooit. Want de meesten willen echt niets extra betalen voor HDTV.

 

Caiway wil volgend jaar al 40 HD zenders aan gaan bieden. Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen door die extra zenders een HD pakket nemen bij Caiway.

Zeker omdat ik verwacht dat Caiway behalve SBS6 HD en Veronica HD nog wel meer HD zenders in het basispakket zal plaatsen. (ARD en ZDF in HD bijvoorbeeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Calculator eens, ook ik ga niet extra betalen voor HD.

Voor kleur en breedbeeld heb ik dat ook niet hoeven doen.

Dus als die zenders in het Basis abbo komen zal ik er met veel plezier naar gaan kijken.

Zo niet, dan kijk ik gewoon verder in SD, is ook een prachtig plaatje op mijn scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dwendy
Ik zelf denk persoonlijk dat alle themapakket zenders in het familliepakket word gestopt.
Vervolgens komt er dan een prijs verhoging aan naar 14,95/ maand.
5 euro voor de HD zenders....
Zo kom aan de optelsom van het huidige famillie HD van 14,95 + 5= 19,95/maand.


Zou niet normaal zijn dat ze met een prijsverhoging komen.
Zijn heel wat leuke zenders verdwenen zoals boomerang cartoon motors, en toen hebben we ook geen prijsverlaging gekregen.
En dat thema pakket heb ik nog geen euro voor over

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Caiway wil volgend jaar al 40 HD zenders aan gaan bieden

Eerst zien dan geloven. Net als met CDS ;-)
Citaat:

Ik ben het met Calculator eens, ook ik ga niet extra betalen voor HD.

Wel roepen dat CDS het MOET doorgeven, maar ervoor betalen?

Stel een transponder op 23.5 Oost kost 3.5 miljoen en er is nog een extra HD transponder nodig dan is dat 7 miljoen per jaar. Met 5 Euro per abonnee is het break even point op zo'n 120.000 HD abonnees... en dan zijn er nog geen auteursrechten betaald...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: RVP
Ik ben het met Calculator eens, ook ik ga niet extra betalen voor HD.
Voor kleur en breedbeeld heb ik dat ook niet hoeven doen.


Kleur en breedbeeld lopen over hetzelfde medium, er hoefde aan de zenders niets veranderd te worden, en ddarom niet te vergelijken met de invoering van HD.

HDTV loopt over een extra zender. Eerst na afschakeling van de sd kanalen is de situatie weer gelijk.

Jouw redenering volgend, zou men dus eigenlijk de SD zenders moeten afschakelen, en meteen alles via de HD transponders moeten afwikkelen, wanneer je financieel gezien de situatie vergelijkt met kleur en breedbeeld.

Nederland 1,2 3n 3 zijn i.i.g. zonder meerkosten te ontvangen.

De rest is afwachten. Ik denk alleen, dat wanneer je gewend raakt aan de HD uitzendingen op Ned. 1,2 en 3, de wens om andere uitzendingen in HD te zien groot zal zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Juist niet, dan komen de HD versies gewoon in de plaats voor de SD versies, zonder meerkosten.


Nu zitten er zo'n 10 SD zenders op een transponder, en dat worden er 6 in HD.

Die calculator van jou moet vervolgens heel makkelijk uit kunnen rekenen dat CDS uiteindelijk meer kosten moet gaan maken voor het uitzenden want HD is een stuk minder efficient. En ik verwacht niet dat de directie van CDS dit uit eigen zak gaat betalen. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...