Ga naar inhoud


scanner parallel naar usb


maxloader

Aanbevolen berichten

Heb hier een hp 3200c scanner die alleen een parallel poort heeft, nu wil ik die aansluiten via een parallel -> usb kabel.

 

als ik de kabel op de pc aansluit (win xp) wordt deze meteen herkent als ondersteuning voor usb afdrukken.

 

als ik vervolgens de scanner er op aansluit verandert er niets maar kan de scanner ook niet installeren.

 

wie heeft hier ervaring mee

 

max

Live life to the Max(loader)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit heeft ermee te maken dat de USB->IEE1284 (LPT poort dus) converter zich identificeerd als een USB printer device, niet als USB multifunction device. Dus windows snapt niet dat het apparaat meer kan dan alleen printen... Misschien dat er drivers beschikbaar zijn die de converter "transparant" maken waardoor je de converter kan gebruiken om te scannen. Maar dat weet ik dus niet.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een HP via zo'n usb/parallel kabel aangesloten op m'n laptop, kabel aangesloten aan de printer, printer aan en toen de usb stekker aangesloten aan de laptop en daarna Vista zelf laten herkennen....was in 1x goed...op het plaatje heb ik m'n printer weer op m'n Fritz aangesloten..

post-8661-1318260549,0779_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

die HP3200c had ik ook de miniport drivers voor XP-pro zijn met moeite te vinden

ze zijn er wel... dus (sorry) zoek en pas op voor de driver downloadsites waar je rommel krijgt ipv de driver

 

tip van willempie

haal alle andere USB devices los

herstart

ga naar apparaatbeheer en kijk of er uitroeptekens zijn

indien niet verder met miniportdriver installeren

als die geintegreerd is de USB van de scanner erin en aandoen

 

ciao

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...