Ga naar inhoud


[Buitenland] toch over de landsgrenzen?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik weet heel zeker als je rechten koopt zijn die

geldig binnen de hele EU.

Dat geld van laag tot hoog ,betaal ik de RTL groep om naar

hun te mogen kijken geld dat in binnen de HELE eu naar

hun mag kijken.

Betaal ik NOVA griekenland mag ik in heel EU naar nova

kijken (het begin van deze discussie)

Betaal ik GEZ betaal ik om naar de nationale zenders

van duitsland te kijken (niet sat1 rtl enz) en mag

ik in heel EU kijken.

Koop ik een DVD mag ik de dvd in de hele EU afspelen.

Heb ik rechten om uit te zenden mag ik in heel EU uitzenden,in

de praktijk zal het wel zo zijn ARD koopt de rechten en

als NED1 die film ook wil betaald NED1 een bijdrage aan ARD,ard

is in dit geval de recht hebbende op de rechten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje

Heb ik rechten om uit te zenden mag ik in heel EU uitzenden,in
de praktijk zal het wel zo zijn ARD koopt de rechten en
als NED1 die film ook wil betaald NED1 een bijdrage aan ARD,ard
is in dit geval de recht hebbende op de rechten.


Was het maar zo simpel...
Maar dat is het dus niet. Helaas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er lopen nu een paar dingen door elkaar, waardoor het niet meer te volgen is.

CD rechten zijn niet op een lijn te zetten met kijk en luistergelden, of uitzendrechten.

 

In de praktijk is het nog steeds zo, dat wanneer nederland de uitzendrechten voor een speelfilm koopt, ze deze alleen voor nederland hebben, en de ontvangst buiten de nederlandse landsgrenzen moeten blokkeren.

 

Een andere europese uitspraak is inderdaad, dat wanneer ik in nederland voor de ontvangst betaal, ik in engeland naar de uitzending mag kijken. De engelse overheid mag mij dan niet beperken, naar die uitzending te kijken.

 

Echter de verkoop voorwaarden van bijvoorbeeld Canaldigitaal sluiten kijken over de grens uit, en daardoor ben je weer terug bij af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je als uitzender wel of niet mag, wordt contractueel geregeld en is dus in principe voor iedere partij en voor ieder uit te zenden programma apart geregeld.

 

Anders gezegd, als CD de film Mission Impossible 1 uit wil zenden, koopt CD dus niet de rechten om Mission Impossible 1 uit te zenden, maar ze kopen de rechten om Mission Impossible 1 voor de eigen abonnees uit te zenden. En dat maakt een groot verschil.

Als het niet beperkt zou zijn tot de eigen abonnees, dan zou het kijkgebied >100 miljoen potentiële kijkers bedragen. Maar door het te beperken tot die selecte groep, is het kijkgebied zo groot als het aantal abonnees. En daar wordt het tarief vervolgens op afgestemd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de film door de publieke omroepen wordt uitgezonden is CD slechts doorgeefluik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal, maar dat je rechten koopt, betekent niet automatisch dat die rechten binnen heel europa gelden zoals Pukje claimt:

Citaat:
Ik weet heel zeker als je rechten koopt zijn die

geldig binnen de hele EU.

 

Daar reageerde ik op en vandaar dat ik aangaf dat alles in contracten heel precies wordt geregeld.

De wet legt wel vast wat niet mag, maar niet wat wel mag. Dat laat de wetgever over aan de rechtenhouders. Alle betrokken partijen moeten onderling onderhandelen over wat wel mag en tegen welke condities.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de omroepen en sat providers hun eigen wetten willen

opleggen moeten ze zelf weten ,de EU wetgeving is duidelijk

ik mag binnen de EU vrij naar een aanbieder/omroep/provider

kiezen .

Als het spaanse pakket mooier en goedkoper is mag ik

dat wettelijk in een ander eu land afnemen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk mag jij dat kiezen.

Maar niemand verplicht die verkoper om hun product ook aan jou te verkopen. En als zij (zoals de meeste providers) alleen abo's verkopen aan inwoners van het land waarin ze opereren, zit jij nog steeds met het probleem waar we nu dus allemaal tegenaan lopen als we een abo op een buitenlands product willen afsluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, tussen recht hebben en recht krijgen zit meestal 5 jaar en 200.000 euro aan advocaat kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
De verkoper mag mij als klant niet weigeren alleen omdat ik
in een andere lid staat woon mag niet ,ook weer EU wet.

We gaan inmiddels behoorlijk off topic, maar je hebt ongelijk!
De verkoper mag voorwaarden stellen aan de verkoop en als jij aan die voorwaarden niet kunt of wilt voldoen, hoeft hij niet aan jou te verkopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Origineel bericht van: pukje
De verkoper mag mij als klant niet weigeren alleen omdat ik
in een andere lid staat woon mag niet ,ook weer EU wet.

We gaan inmiddels behoorlijk off topic, maar je hebt ongelijk!
De verkoper mag voorwaarden stellen aan de verkoop en als jij aan die voorwaarden niet kunt of wilt voldoen, hoeft hij niet aan jou te verkopen.


Oh ja? Dat betwijfel ik toch ten zeerste!
Kijk maar naar hoe Nelie Kroes uiteindelijk Microsoft op zijn knietjes heeft gekregen.
Windows moet nu met een -tig aantal browsers worden aangeboden.

Verder is de telcom branche ook vrijgegeven. Het monopoly van de PTT is toch helemaal onderuitgeschoffeld. Wat de klant wilde was niet belangrijk was het motto bij de PTT. Voldoende stof altijd voor Hans Bohm in "Ook dat nog".
Nu moet KPN wel luisteren, anders lopen de klanten weg naar de concurrentie.

Ik kan toch ook DVD bestellen via internet in Zweden? Dan betaal ik de auteursrechten die er voor betaald moeten worden aan dit Zweedse bedrijf, en deze draagt ze af aan de Zweedse "Brein". Dit zou dus ook net zo goed kunnen met het kijken naar de televisie van andere landen binnen de Europese Unie. En dan zeer zeker van de publieke omroepen.
Zelf denk ik dat dit ook niet meer vol te houden is een dergelijke verbod. Ongetwijfeld zal hier al actie tegen worden ondernomen, want het verbod om te mogen kijken over de grenzen is zo ontzettend on-Europees als weet niet wat.
Wellicht dat er vergoeding voor gevraagd mag worden om te mogen kijken, maar dan kan je over de grenzen binnen de Unie kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...