Ga naar inhoud


[Buitenland] toch over de landsgrenzen?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Duwgati
Origineel bericht van: pukje
De verkoper mag mij als klant niet weigeren alleen omdat ik
in een andere lid staat woon mag niet ,ook weer EU wet.

We gaan inmiddels behoorlijk off topic, maar je hebt ongelijk!
De verkoper mag voorwaarden stellen aan de verkoop en als jij aan die voorwaarden niet kunt of wilt voldoen, hoeft hij niet aan jou te verkopen.

Gaat niet helemaal op:
Zo min als je mag zeggen dat je alleen aan blanke / donkere Nederlanders verkoopt,
vraag ik me af of je ook van de EU mag zeggen dat je alleen aan landgenoten verkoopt
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Cd levert i.i.g. alleen aan ingezetenen van het koninkrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is recht hebben en recht krijgen ,als je

op de puntjes gaat staan van het recht ben je jaren

kwijt en veel geld aan advocaten.

En overal zijn oplossingen voor ,stel ik wil het engelse

pakket bekijken dan koopt een kennis in GB zo een

pakket en verkoopt die door aan mij (dit mag gewoon er

bestaat vrije handen binnen de eu)

 

De mobile telefoon providers doen het zelfde ,iemand die in

het buitenland woont kan geen gsm abonnement afsluiten.

 

Een buitenlander kan ook geen digitenne abbo afsluiten

 

Koop je in het buitenland een auto dan mag je er niet

mee rijden

 

enz enz voorbeelden genoeg waar EU recht mishandeld wordt.

 

Ben in iedergeval al blij dat er nu een uispraak is dat als

je een buitenlandse sat-tv abbo hebt dat dat gewoon mag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de link bovenaan de pagina's (uit mijn eerste bericht) is gewijzigd mbt de inhoud

er is een update van de informatie

 

kort:

de zaak wordt nu pas in 2010 behandeld

 

er is dus nog geen uitspraak en dus ook nog geen precedent, hetgeen iets anders was weergegeven afgelopen week...

 

we weten allemaal dat er vet geld aan ten grondslag ligt dus protectionisme is evident

of we het daar mee eens zijn of niet

 

ik ben het peroonlijk eens met de stelling dat voetballers en filmsterren al genoeg verdienen

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie slepen er nou een heleboel zaken bij die NIETS ontkrachten van mijn bewering dat de verkoper voorwaarden mag stellen.

 

Origineel bericht van: Amager95
Oh ja? Dat betwijfel ik toch ten zeerste!

Kijk maar naar hoe Nelie Kroes uiteindelijk Microsoft op zijn knietjes heeft gekregen.

Windows moet nu met een -tig aantal browsers worden aangeboden.

Dat gaat over misbruik van de dominante (bijna monopolie) positie en heeft dus niets te maken met de relatie koper-verkoper. Dat gaat over de relatie MS tegenover de concurrentie.

 

Origineel bericht van: Amager95
Verder is de telcom branche ook vrijgegeven. Het monopoly van de PTT is toch helemaal onderuitgeschoffeld.

Idem en hetzelfde. Dat gaat over het doorbreken van de monopoliepositie van KPN. Dat staat dus helemaal los van de contractonderhandelingen tussen KPN en haar klanten. En daar zul jij je moeten conformeren aan hun voorwaarden als je met hen zaken wil doen.

 

Origineel bericht van: Amager95
Ik kan toch ook DVD bestellen via internet in Zweden? Dan betaal ik de auteursrechten die er voor betaald moeten worden aan dit Zweedse bedrijf, en deze draagt ze af aan de Zweedse "Brein".

Brein is het opsporingsapparaat (zeg maar de privé detectives) van de auteursrechtenorganisaties en heeft niets van doen met inning van auteursrechten. Zij zijn hooguit degenen die onderzoeken of iets illegaal is gebeurd en als dat zo is, doen zij aangifte.

 

Dus ik begrijp niet wat jouw argumenten zouden moeten bewijzen betreffende de onjuistheid van mijn bewering zoals jij zegt.

 

Origineel bericht van: de Steef
Gaat niet helemaal op:

Zo min als je mag zeggen dat je alleen aan blanke / donkere Nederlanders verkoopt,

vraag ik me af of je ook van de EU mag zeggen dat je alleen aan landgenoten verkoopt

Mijn bewering gaat zeker wel helemaal op.

Je kunt hooguit bezwaar maken tegen de voorwaarden als die in strijd zijn met de wet. Bijvoorbeeld als er inderdaad sprake zou zijn van discriminatie zoals in jouw voorbeeld van blank of niet.

Als er redenen zijn waarom de verkoper alleen in eigen land wil verkopen, bijvoorbeeld omdat er specifieke wetgeving is waarop de koper alleen in het eigen land kan worden aangesproken, dan is het zeer zeker wel toegestaan om die eis in je voorwaarden op te nemen. En laat dat nou net het geval zijn in deze kwestie van "openbaarmaking" of "herpublicatie" van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

 

Origineel bericht van: pukje
dit mag gewoon er

bestaat vrije handen binnen de eu

Nee hoor, niet zonder meer. Dat gaat alleen op als het ingevoerde artikel niet onder specifieke wetgeving valt.

Je kunt in sommige landen zaken kopen die je helemaal niet in NL mag invoeren of zelfs helemaal niet mag bezitten. Denk maar aan vuurwerk of erger nog, vuurwapens uit België bijv. Dan kun jij je bij douanecontrole wel beroepen op vrij verkeer van goederen, maar daar kom je echt niet mee weg.

 

Origineel bericht van: pukje
Ben in iedergeval al blij dat er nu een uispraak is dat als

je een buitenlandse sat-tv abbo hebt dat dat gewoon mag.

Er is helemaal nog geen uitspraak. Het Europees hof neemt de zaak volgend jaar pas in behandeling en er is nog geen datum vastgesteld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje


De mobile telefoon providers doen het zelfde ,iemand die in
het buitenland woont kan geen gsm abonnement afsluiten.



Misschien hier in Nederland. Heb een Telmex abbo incl. internet.

Zullen best nog wel meer uitzonderingen zijn. Behalve abbo's alleen kan ik ook uit de VS cd's meenemen (lees:kopen) en hier in NL gebruiken. Op dvd's heb je wel "last" van regio's (lees:landen) maar dan koop je toch een dvd-speler daar.

Of een patchje downloaden (zolang je nog mag downloaden over de grens)....... whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Mijn vraag waarom de uitzendingen waar geen rechten op zijn, enkele NL radio zenders en alle Belgische radiozenders halstarrig gecodeeerd worden terwijl hier helemaal geen rechten op zitten.

Waarom mag een Belg zijn favoriete radio programma niet horen buiten de grens terwijl hij er wel ik, noem het maar "Kijk & Luistergeld, voor betaald heeft.

 

Is mij geheel onduidelijk en geeft mij de indruk dat TVV en CDS hieraan gewoon vet verdienen willen.

Dat het wel kan binnen Europa, daar hoeven we alleen maar voor buiten de landsgrenzen te kijken: Duitsland, Engeland, Zwitserland, Oostenrijk, etc.

 

Misschien dat Neeltje Smeltkroes deze onhebbelijkheid kan stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Drs. IJsIsKout
Misschien dat Neeltje Smeltkroes deze onhebbelijkheid kan stoppen.


Helaas kan ze dat niet


en waarom niet?
het bedrijf is ook een lekkere melkkoe voor onze schatkist en dus ook voor EU en dus ook voor regelingen daaromtrend

a) kijk en luistergeld zit in je belasting
B) de provider betaald ook nog haar aandeel / omzetbelasting en wat al niet meer
c) wij betalen weer; die en die ander en de derde en mogen niets aan harmoniseren van de gesloten markt verwachten

iemand heeft ooit de commerciëlen toegelaten en daar komen we dus ook niet meer van af
maar het is commercieel alleszins verstandig om ook buitenlanders te binden als klant.

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon allemaal krom getrokken met het bereik van

de zenders ,vroeger werd alles eraan gedaan om een zo

groot mogelijk bereik te hebben ,hoge masten en enorme

zend vermogens om er maar voor te zorgen dan de stem van

nederland overal op de wereld te horen/zien is.

Nu trekken ze de landsgrenzen hoog veel en kleine

dvb-t zenders met de antennes zo gericht dat ze niet

over de grens te ontvangen zijn.

Transponder beams die maar kleiner worden enz enz.

 

Ik vind ook dat de EU zich ermee moet bemoeien dat de

grenzen ook voor de radio golven vallen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel vreemd en niet meer van deze tijd dat er (lands)grenzen opgeworpen worden op het gebied van radio/TV ontvangst.

 

In het één Europa past dit gewoonweg niet.

Het beschermen van een stukje "eigen" markt is niet wenselijk. Aan de andere kant is kartelvorming ook niet gewenst. Het blijft dus oppassen voor hele grote partijen op het gebied van satelliet TV, omdat ze dan immers teveel macht krijgen.

 

Een toezichthouder (zoals Nelie Kroes) is daarom heel goed.

Nu nog de vrijheid om te mogen kijken naar welk programma je zelf maar wilt, want dat is wat de kijker wil.

 

Internet is al een open cultuur en zo zou het TV-kanalen "land" ook moeten zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen of internet zo open blijft is nog maar de vraag.

Kijk alleen maar eens naar de toenemende zelfcensuur in onze maatschappij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in iederval erg benieuwd wat er uit de bus gaat komen. Het Duitse bald "Infosat" schrijft al jaren over dit probleem... onlangs stond er weer een artikeltje in het blad. Met "pay tv" betaal je rechten per abonnee... en dat is dus erg makkelijk af te rekenen.

Het zou een heel erg mooi nieuwjaarskado zijn als er een besluit zou komen dat je paketten officieel mag abonneren uit andere europese landen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...