Ga naar inhoud


[Buitenland] toch over de landsgrenzen?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Al zegt de hoge EU rechter dat de tv providers de buitelanders

niet mag weren zal het weinig brengen ,de providers kunnen

andere barieres maken zoals b.v. je moet een binnenlandse

bankrekening hebben of mag alleen met automatische incasso

 

Dit probleem heb je ook op de energie markt waarom mag

een fransman b.v. niet van essent Nl stroom kopen ,of

een nederlander stroom uit spanje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Energieleveranciers op de Nederlandse markt hebben contracten waarbij TenneT (de beheerder) garandeert voor stroomlevering. Elke land zal zijn eigen contracten hebben en daardoor niet overdraagbaar (in juridische zin).

 

Zo zullen satelliet providers ook contracten hebben met content providers en zenders inzake landen en/of taalgebieden.

 

Gezien de coulante houding van o.a. Sky UK met buitenlandse creditcards, denk ik niet dat het aan deze providers ligt.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Het moet maar eens afgelopen zijn met al die barrières in Europa. Zijn we nu één Europa of niet?

 

Ik vind sowieso dat alle Europese publieke omroepen ongecodeerd moeten uitzenden, ongeacht het platform.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt grotendeels door de grote contentproviders (studios) zoals universal, warner, etc. Die vangen liever van een hoop klantjes ipv 1 grote.

 

Op zich zou een uitbreiding van de EBU als organisatie onderhandelingen met dit soort grote jongens in naam van de lidstaten kunnen doen.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd dat wij voorlopig blij mogen zijn dat de landen van de Europese Unie (nog) zelf hun eigen wetgeving mogen hebben. Zeker in dit geval.

 

Als ik naar de houding van de grote landen kijk, dan zouden we heel wat slechter af zijn als ons piepkleine stemmetje verloren zou gaan in de grote stemmenmassa van Frankrijk, Duitsland, Groot Brittanië, Italië etc. In die landen wordt de contentprovider nog heel wat fanatieker beschermd dan hier in NL.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Alleen of internet zo open blijft is nog maar de vraag.
Kijk alleen maar eens naar de toenemende zelfcensuur in onze maatschappij.


Die blijft niet open zoals hij is. Er zijn al pakketjes te vinden die uit je register http:// in een domeinnaam omzetten en www. ook omzetten.
FTP, https etc zijn er ook uit gesloopt.

Dit gebeurd in een bekend kindvriendelijke browser van de reclame op televisie.

Verders zijn op scholen Hyves, MSN, ICQ, Facebook, Yahoo, GTalk geblokkeerd om de leerlingen bij de les te houden. Inmiddels (al sinds 2003)speelt er een handig iemand op in en lanceert http://www.ebuddy.com . Gevolg het ligt gewoon open (nog kosteloos, maar sluit niet uit dat het betaald gaat worden).



Maar terug naar On-Topic...........

Ik hoop dat ieder land zijn eigen regelgeving behoudt en het niet een onderdeel gaat worden van de EU. Die hoop wordt al een beetje bevestigd als ik lees dat er met spotbeams gewerkt gaat worden. (Allemaal verhuizen naar Zeeuws-Vlaanderen volgens het kaartje).


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan wordt het wel een beetje vol in Zeews-Vlaanderen.

 

Maar je ziet, ondanks de verdere politieke samenwerking in Europa, per lidstaad een toename van eigen systemen.

Wij zijn nog ver af van een open Europa.

Als grenswerker heb ik daar vrijwel dagelijks mee te maken.

 

Kijk alleen maar eens naar wat je tegenwoordig allemaal achter je voorruit moet plakken, om door Europa te rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...