Ga naar inhoud


[Buitenland] toch over de landsgrenzen?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Neem BBC die is toch ook nog in een groot deel van Nederland te ontvangen!

Niet alleen in NL.
Ik ontvang de BBC met een schotel van 1 mtr met een scheel kijkende LNC van 1,0 dB nog luid en duidelijk.
En dat is 60 km ten zuiden van Frankfurt/M.

Alleen kijk ik er nooit naar. :D :D

Die 10 km en dan is het afgelopen grens, lijkt mij totaal onrealistisch. Je moet eerder denken in een gebied van 100 km.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: leo1949
Die BBC zender zou in Alkmaar al niet meer te ontvangen zijn als spotbeam word ingevoerd.
Aan de belgische kust zou het met een flinke schotel nog kunnen lukken
Die 10 km kan overtrokken zijn maar kijk eens bij de canarische eilanden hoe klein ze een footprint kunnen maken.


0_astra_1L_KA_RX_L.jpg


Dit plaatje gaat over de Ka band, waar de frequenties een stuk hoger zijn en de antennes voor zulke spotbeams een stuk kleiner kunnen zijn. (als ik het goed heb: hoe strakker de spotbeam, hoe groter de zendantenne/schotel moet zijn). Verder zou de UK spotbeam die je hier ziet al te klein zijn aangezien ook een deel van Ierland buiten de beam valt, en dat is niet de wens van de gebruikers van de Astra 2 positie.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die hele discussie over Hollywood en zo nooit begrepen.

Auteursrechten worden toch ontvangen door de tv maatschappijen te laten betalen en deze halen hun inkomsten weer uit reclame.

CDS haalt weer inkomsten uit de kaartjes en betaalt de tv maatschappij.

Als nu direct de kosten van de kaartjes naar Hollywood gaan, genereren de commercielen ook meer inkomsten uit reclame die gesleten kan worden aan consumenten buiten Nederland.

En kom niet aan dat dit reclame is speciaal gericht op Nederland, want al die merken zijn zo'n beetje in veel Europese landen gelijk.

Trouwens ik vond laatst ontbijtkoek in Frankrijk, en ook leverworst, hoewel het laatste lag bij de diervoederafdeling, dus die heb ik toch maar niet genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Max, de rechten worden per land verkocht.

De rechthebbende in Duitsland die(veel meer) betaalt om een film te mogen uit te zenden, wil dat geld terugverdienen via bijvoorbeeld reclame tijdens de uitzending. Wanneer Nederland die film ook vertoont, en die tegelijk zichtbaar is in Duitsland, zal de Duitse rechthebbende minder geld verdienen, en dat verlies claimen bij diegene, die hem de exclusieve vertoningsrechten heeft verkocht voor Duitsland.

De nederlandse omroepen kunnen dus alleen het recht op uitzenden voor nederland kopen (betalen) en is het dus verboden die ook in omliggende landen zichtbaar te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat Europa hier maar eens wat aan moet doen. Als men allemaal besluit niet akkoord te gaan met de eisen van hollywood dan gaat hollywood wel buigen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Misschien dat Europa hier maar eens wat aan moet doen. Als men allemaal besluit niet akkoord te gaan met de eisen van hollywood dan gaat hollywood wel buigen.

de EU heeft hier al lang wat aan gedaan ,als je in een EU lid staat auteursrechten betaald hebt geld dat voor
de hele EU.
In de praktijk wordt dat al gedaan door CD makers ,zijn maken een CD en betalen de auteursrechten in het goedkoopste
land meestal GB.
Duitsland oostenrijk en zwitserland maken daar ook gebruik van 1 van die landen betaald de auteurs rechten en de 2 andere
landen mogen ze ook uitzenden en de kosten doen ze lekker delen blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Haal hier geen auteurs en licentierechten door elkaar.

Voor muziek heb je iemand, die de auteursrechten heeft, zeg maar de eigendomsrechten. Dit kan de musicus zijn, iemand die die auteursrechten heeft gekocht. Wanneer je als muziekuitgever die muziek wilt verkopen, kan je de rechten voor een bepaald land of voor grotere gebieden kopen.

Je mag dan voor een bepaalde tijd cd's verkopen van die muziek in het gebied waarvoor je de rechten hebt. Daarvoor betaal je een bedrag in een keer, en/of een bedrag per verkochte CD.

 

Daarnaast komen de Buma/Stemra's van deze wereld nog een keer langs en willen per geperste CD ook hun deel opeisen. En daar kan je in europa gaan shoppen, waarbij inderdaad Engeland beduidend goedkoper is als de rest van Europa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat gelul over die rechten gaat er bij mij niet zo in.

 

Willen de NL publieke zenders de kijkers (en met name de Nederlanders in het buitenland) een plezier doen, dan coderen ze uitsluitend de programma´s die door auteursrechten beschermd zijn. En niet de eigenproducties. Nova, Nieuws, actualiteiten, vermist, weet ik veel. (ik weet dat er veel op BVN te zien is maar dat laat ik even buiten beschouwing, BVN is namelijk voor de Nederlanders en Belgen over de hele wereld)).

 

Er zijn genoeg programma´s van eigenproduktie die helemaal niet gecodeerd hoeven worden. Toch doen ze het.

En waarom worden er nog steeds enkele nationale radioprogramma´s gecodeerd. Net als alle Belgische Radio programma´s. Waar slaat dat op?

 

Dus hier zou onmiddelijk alvast verandering kunnen komen en ik hoop dat de EU eindelijk eens wat onderneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden nogal eens nederlandse programma's aan het buitenland verkocht, of in ieder geval het idee van het programma.

Zou het daar ook mee te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Dus hier zou onmiddelijk alvast verandering kunnen komen en ik hoop dat de EU eindelijk eens wat onderneemt.

De EU heeft dat al allemaal geregeld "betaal je in 1 land geld dat voor alle landen van de EU".
Niemand houd zich eraan en zolang niemand klaagt zal het ook wel zo blijven.
Zo zou ik b.v. kunnen zeggen ik betaal via mijn belasting het NL omroep stelsel maar kan er
geen gebruik van maken .
Maar zal echt niet naar de rechter stappen ,kost me tijd en geld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
De EU heeft dat al allemaal geregeld "betaal je in 1 land geld dat voor alle landen van de EU".

Dat is nieuw voor mij.
Ik betaal dus GEZ in Duitsland en dan zou ik zonder meer de NL programma´s moeten zien.
Ik ben benieuwd hoe CDS daarop reageerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
De EU heeft dat al allemaal geregeld "betaal je in 1 land geld dat voor alle landen van de EU".

Dat is nieuw voor mij.
Ik betaal dus GEZ in Duitsland en dan zou ik zonder meer de NL programma´s moeten zien.
Ik ben benieuwd hoe CDS daarop reageerd.

Zo mag je het niet stellen ,koop je een CD in ierland dan mag je die in italie of zo beluisteren en verkopen

Betaald b.v. SAT1 de rechten voor uitzenden van een film mag b.v. RAI1 die ook uitzenden omdat de rechten voor
EU al betaald zijn.

Betaal jij GEZ mag je in de hele EU naar de duitse zenders kijken (maarja is ook geen probleem bij de duitse zenders)

De zenders uit het omroepbestel in NL zijn ook vrij en kostenloos alleen dat CanalDigitaal buiten NL niet verkoopt en daar
gaat het mis (ned123 radio12345) rtl enz valt daar buiten dat zijn prive zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: pukje
Betaald b.v. SAT1 de rechten voor uitzenden van een film mag b.v. RAI1 die ook uitzenden omdat de rechten voor
EU al betaald zijn.

Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, zo heb ik de wetgeving nooit begrepen.
Origineel bericht van: pukje


Betaal jij GEZ mag je in de hele EU naar de duitse zenders kijken (maarja is ook geen probleem bij de duitse zenders)
GEZ betaal je voor het aanwezig hebben van ontvangst apparatuur op duits grondgebied.(Incl. computer met internetverbinding)

Voor andere europese landen kan je als expad wel een smartcard krijgen voor het kijken van je nationale programma buiten de landsgrenzen. Denk aan Oostenrijk en ook Zwitserland.

Neelie zit de komende 4 jaar op telecom, misschien gaat er binnenkort wat veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...