Ga naar inhoud


KPN telefoon voor alarmcentrale samen met ADSL


Tisnix

Aanbevolen berichten

Mijn schoonvader heeft telefoon aansluiting bij KPN en internet en TV via Kabelfoon. Is nu ook over naar satelliet en heeft dus Kabelfoon niet meer nodig voor TV. Hij wil dus over naar ADSL.

Nu is het nodig voor de alarmcentrale dat de huidige telefoon blijft bestaan, levert het problemen op om er ADSL op aan te sluiten, of moet er een 2e telefoon-aansluiting aangevraagd worden voor de ADSL? We hebben al veel geinformeerd bij de instanties, het wordt alleen maar ingewikkelder! Iemand eenzelfde situatie en/of oplossing?

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt ADSL via je huidige telefoonlijn aanvragen. Daarbij een ADSL-abonnement. Een tweede lijn is echt niet nodig.

Je kunt dan de analoge lijn ook gebruiken voor het alarm.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je gewoon een telefoonlijn met ADSL gebruiken voor alarm.

 

De reden dat er een KPN-lijn (analoog) wordt geëist is (1) de betrouwbaarheid (= uptime) van deze lijn en (2) bij stroomstoring blijft de telefoon functioneel.

 

Ik heb het thuis ook (via Nuon) en die sluiten dit gewoon netjes aan - nooit problemen gehad. Ik heb ook een tijdje de alarminstallatie op een internettelefoonlijn gehad, maar die had niet altijd verbinding met als gevolg dat er regelmatig geen controlesignaal naar de centrale werd gestuurd - dit is dus geen aanrader.

 

Kortom: normale analoge KPN-lijn - ADSL kan gewoon ook - telefoon meteen na splitter aansluiten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is de tekst en uitleg van de kpn je kunt het beste even contact opnemen met kpn als ik dit zo lees gaat het niet lukken met asdl

 

Communicatie over InternetPlusBellen & alarmering

 

Om zijn klanten optimaal te kunnen informeren, heeft KPN een aantal communicatierichtlijnen vastgesteld.

 

Wanneer een klant InternetPlusBellen bestelt in de kpn.com bestelomgeving dan verschijnt in stap 2 bij de orderinleg nu de volgende waarschuwing:

 

Alarmcentrales InternetPlusBellen ondersteunt geen alarmcommunicatie. Zonder aanpassingen is deze techniek hiervoor nog niet geschikt. Heeft u een alarminstallatie of een persoonlijk alarm die gebruik maakt van de telefoonaansluiting, dan dient u uw huidige telefoonaansluiting te behouden.

 

U kunt er wel voor kiezen om InternetPlusBellen te combineren met uw bestaande telefoonaansluiting. Tijdens de bestelling van InternetPlusBellen via kpn.com dient u dan de optie ‘Ik wil mijn huidige telefoonnummer(s) meenemen naar InternetPlusBellen’ uit te schakelen. (Vinkje verwijderen). Let op: u bespaart dan niet de kosten van uw telefoonaansluiting.

 

Er zijn alarminstallaties die alarmen doorgeven over IP netwerken. Indien u een dergelijke oplossing overweegt, adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw alarmapparatuur. Let op dat er bij die nieuwe installatie wordt voldaan aan de voorwaarden die gelden voor uw verzekering.

 

Vervolgens wordt in de orderinlegschermen expliciet vermeld hoe de klant een bestelling kan doen met behoud van de huidige telefonieaansluiting.

 

Bovenstaande communicatie wordt ook opgenomen in vraag en antwoord webpagina’s op kpn.com,

 

KPN adviseert partijen in de beveiligingsbranche waar mogelijk de klanten proactief te informeren over de mogelijkheden die worden geboden.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
een alarmlijn moet volgens mij vrij zijn van DSL.


Nee, dat hoeft niet. Je kan een alarmlijn gewoon op een lijn waar linesharing op zit (dus telefonie van KPN, DSL van elke aanbieder) aanvragen. Het alarm werkt gewoon via het telefoniegedeelte van de lijn en blijft dan dus gewoon werken. In feite iedere aanbieder kan met linesharing leveren als je een los abonnement neemt.

Een ander verhaal wordt het wanneer je ADSL met VoIP neemt. Over VoIP werken alarmen meestal niet (omdat ze op een faxmodem manier werken), er zijn wel aanbieders die faxen via VoIP ondersteunen maar dan moet het protocol dat de aanbieder gebruikt om het te emuleren maar net overeenkomen met het protocol wat het alarm aankan en dat lijkt me een te grote gok.

Een ADSL verbinding nemen en de analoge KPN-lijn aanhouden is hier dus het beste en economisch het meest verantwoorde. Je houdt dan de KPN-lijn voor telefonie en het alarm en dat werkt gewoon (weet ik ook uit eigen ervaring).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
klopt, dat was het.
ik had bij iemand Telfort en vast bellen aangelegd, bleek het persoonlijk alarm niet meer te werken.
ze heeft er nu een belbudget lijntje naast, werkt weer als de brandweer ...


Ik weet dus bijvoorbeeld dat het bij UPC weer wel werkt met veel alarmen, maar dat is gokken en dat wil je niet denk ik.

Het zit allemaal nog veel ingewikkelder hoor. Tot een paar maanden geleden werkte ik bij Concepts ICT, die leverden glasvezelverbinding in o.a. Enschede en Deventer, overal via een andere netwerkleverancier. In Enschede werkte alarm x wel terwijl het in Deventer niet werkte. Het achterliggende netwerk was hetzelfde en ergens in de manier waarop de leverancier het naar ons netwerk termineerde ging het anders. Dan zeg ik, hou die KPN lijn maar wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt allemaal een stuk duidelijker, maar nu nog even de praktijk. Ik hou KPN voor bellen en de alarmcentrale. Daarbij kan ik kiezen uit elke beschikbare provider in de regio voor ADSL. De lijn die binnenkomt moet dan worden gesplitst neem ik aan.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je alarm systeem ook achter het modem van Viop bellen werkt hangt eigenlijk alleen maar van het gebruikte protocol af.

Natuurlijk moet je je afvragen of de betrouwbaarheid van het internetbellen (86%) hoog genoeg is (voor beveiliging dus niet dat moet 98% zijn) maar hoeft je systeem niet aanbepaalde eisen te voldoen wat let je dan om het systeem achter je modem aan te sluiten.

Daarna even uitproberen welk protocol werkt om de meldkamer te bereiken en draaien maar.

 

Of het werkt of niet hangt dus af van de hoeveelheid informatie die het systeem verstuurd.

Gebruik je uitgebeide protocollen als Sia Hs ed. dan kun je het wel vergeten.

De informatie wordt dan nl. verdeelt over verschilende pakketjes data en zo het net op gezet. Liggen die pakketjes te ver uit elkaar (de buurman download weer een film oid) dan snapt de meldkamer er niets van en zal de melding niet geaccepteerd worden.

Verstuur je via een compact protocol waar alle info in 1 pakketje past dan werkt het gewoon.

 

Hou je gewoon je analoge lijn en zet je daar ADSL op dan is er helemaal niets aan de hand.

Simpel splitter er tussen, het telefoonsignal eerst naar de beveiliging en dan naar de rest van het telefoon gebeuren.

Andere aansluiting naar je ADSL Modem en klaar.

Wel doe je er verstandig aan deze splitter goed weg te werken (ik zet ze vaak bij in het beveiligingssysteem) want klik je er een stekker uit dan werkt je beveiliging ook niet meer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...