Ga naar inhoud


Werkt VPS, maar vooral PDC op de video achter een satelliet ontvanger?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een goed werkende stereo video recorder die zowel VPS als PDC ondersteunt, maar werkt dat wel achter een satelliet ontvanger?

 

Werkt PDC zo wie zo al?

 

Er waren in het verleden zoveel problen, maar CDS vertrouw ik ook voor geen meter.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je satelliet ontvanger het teletext signaal meestuurt op je (scart) uitgang (VITS) zou het mogelijk kunnen werken.

De VTS signalen zitten op lijn 16, het kan ook zijn, dat die lijn geblankt wordt.

 

Kijk eens naar >dit< draadje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VPS en PDC word alleen bij analooge TV uitzendingen gebruikt,en niet bij Digitaal,daar heb je de EPG ,Electronic programma gids voor,daar mee kun je ook je timer inprogameren,"Automaties" dus ook dagelijks,wekelijks enz..echter alleen op een Sat reciever met een HDD.Daar DVD recorders niet over een Sateliet Tuner beschikken zul je bijde apperaten de Timer apart moeten instellen.en hopen dat het progamma op tijd begind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, volgens de Wiki:

Citaat:
Programme Delivery Control (meestal afgekort tot PDC) is een standaard (ETS 300 231) om van videorecorders aan te sturen door middel van verborgen codes in de teletekstdienst van een televisiezender. De PDC-gegevens geven door aan het registrerende toestel wanneer een televisieprogramma start.

 

Het is vergelijkbaar met het ietwat oudere VPS (Video Programme System). Dit is beter dan de PDC van Nederland. In België werkt de PDC zoals de VPS op tijd en zonder de reclameblokken.

Dus via teletekst. Nu vraag ik me af, als dit ook nog zou werken via de satelliet (teletekst zit ook op satelliet, dus waarom niet), zou het technisch dus mogelijk moeten zijn om programma's op de juiste tijd op te nemen én zonder reclameblokken. Dat klinkt mij wel als muziek in de oren. Is hier iemand al eens mee bezig geweest i.c.m. een Dreambox?

 

Of is PDC een stille dood gestorven, omdat de omroepen geen signaal meer meesturen? Dat kan ik me wel voorstellen, i.v.m. missende inkomsten uit reclame.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Wat je met PDC op een dreambox wild weet ik niet,maar dat heb je op een dreambox niet nodig,die kun je heel simpel via De EPG in progameren,eerst Rode knop,kiezen...en dan groene knop 2x indrukken .

Nee, dan weet je helaas niet waar PDC voor staat.
Met PDC wordt een opname op de juiste tijd gestart en gestopt, dus als een programma vroeger of later begint en eindigt dan het tijdstip dat in de gids of EPG vermeld staat. Optioneel kan ook tijdens reclame de opname gepauzeerd worden, zodat die uit de opname geknipt is. Dat kan een Dreambox bij mijn weten nog niet automatisch.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Dat kan een Dreambox bij mijn weten nog niet automatisch.

Dat werkte op mijn Philips Matchline als een speer. Extra journaal ingelast? Geen probleem. Reclames? Matchline ging perfect in pauzestand.
Maar, net als nu met de EPG, heeft dat voor de Nederlandse omroepen nooit goed (perfect) gewerkt.

Ik zou zoiets wel graag op mijn dreambox willen! laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen enkele moeite doen om PDC te kunnen ontvangen via de satelliet of waar dan ook.

 

PDC heeft bij de PO nog nooit gewerkt. Simpelweg om de het bij de PO vertikt hebben om het te automatiseren. Het was altijd het handmatig opstarten als een programma startte. Maar de medewerker in de studio van Nederland 1 of in Nederland 2 of die van Nederland 3 vertikte het om het in te drukken.

PDC werkte niet. Het is veel vuldig aanbod geweest op pagina 316 van KRO Ergenissen. Een programma startte te vroeg, te laat, werd niet uitgezet of te vroeg afgezet.

Het was een totale onverschilligheid van de PO om de PDC in te voeren. Bij de Duitsers was er de VPS en dat werkte altijd. Het meest irronische is dan ook nog eens dat de programma's daar ook gewoon op tijd beginnen en eindigen zodat je eigenlijk helemaal dat systeem niet nodig hebt. Alleen als er iets ingelast wordt.

Bij de PO begint zelden of nooit een programma op tijd en zou dankbaar moeten zijn met PDC. Maar juist die heeft het weer eens niet.

 

Inmiddels is de kritische pagina 316 ook ten onder gegaan, met dank aan de PO.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier weldegelijk bekend,is al een oud systeem,net als VPS.Maar reklame pauze daar doen ze niet aan, als je het progamma op DVD wild branden kun je de reklame hand matig of automaties verwijderen, gedownload via je PC, en dan bijv. met NERO Vision branden en de reklame verwijderen. PDC = program delivery control.Word alleen in NL en BE toegepast,en alleen voor analoge tuners.Dus voor een DREAMBOX HEB JE ER NIES AAN. PDC gegevens die er niet zijn daar kun je dus ook geen gebruik van maken. De meeste progama's beginnen redelijk op tijd in NL & BE,de Duitsers zijn wat dat betreft beter,ook qua beel en geluid kwalitijd.HELAAS het enige wat dus over blijft is evt je aanvang en eind tijden aan te passen,op bijde apperaten.Want de klok van ""sommige"" dvd recorders moet je de tijd hand matig op zomer en winter tijd aanpassen,en dan maar hopen dat hij exakt gelijk loopt of staat.dus al met al een roeping in de woestijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...