Ga naar inhoud


[DM800HD] OpenPli krijg Drtic niet geinstalleerd


Gast Opuske

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Hoe krijg ik drtic op de laatste openpli en op een DM800HD geinstalleerd eigenlijk ?

 

heb het geprobeerd via de filebrowser en het lijkt of die het dan wel doet maar in de applicaties komt ie niet te voorschijn.

ook niet na een reboot.

Hij zegt (1 applicatie goed geinstalleerd met 0 fouten) wat me goed lijkt maar ik vind hem nergens.

Er word ook geen folder aangemaakt in /var/tuxbox/ waar je hem normaal zou vinden op andere images.

 

manueel installeren gaat ook niet want heb geen permissie blijkbaar om dat te doen op men box ???

 

Reden dat ik drtic wil gebruiken is omdat ik die beter vind dan de subtitle programma dat ik vind in de downloadserver van openpli

 

Op alle andere images gaat het installeren perfekt maar op openpli kan ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Opuske


Op alle andere images gaat het installeren perfekt maar op openpli kan ik het niet.


Mischien dan toch een andere Image gaan gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Opuske


Op alle andere images gaat het installeren perfekt maar op openpli kan ik het niet.


Mischien dan toch een andere Image gaan gebruiken.


das niet echt een helpende hand heh ?
Ik wil geen andere image meer gebruiken.
Ik wil op een of andere manier wel weer gewoon drtic erop kunnen krijgen en laat dat nu net niet lukken hehehe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom je 'm niet geïnstalleerd krijgt zou ik niet weten, bij mij lukte het wel, installatie van aparte plugins doe ik altijd door met DCC (of ev. een ander FTP-programma) de ipkg in de root van het interne geheugen te zetten en vanuit het menu Instellingen > Software management > Installeer lokale extensie enz.

 

Maar ik heb een alternatief voor je:

Gebruik de ondertitelaar DDamir, die vind ik persoonlijk beter werken bijv. ook qua synchronisatie.

 

Zie ook deze draad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je drtic alleen installeren vanaf je laptop/pc. Werkt bij mij op open pli in ieder geval wel.

 

Dus zoek even de windows installer (is te groot, anders had ik hem hier aan gehangen...) en dan zou het moeten lukken.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
met DCC (of ev. een ander FTP-programma) de ipkg in de root van het interne geheugen te zetten


Ook ik krijg het handmatig installeren niet voor elkaar.
Kun jij mij aangeven in welke map jij hem met DCC plaatst?

satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu heb ik hem eindelijk kunnen installeren maar hij doet niets op openpli hier.

 

als ik hem wil openen knippert men scherm eventjes en dan gebeurt er niets.

 

geen crash geen weet ik veel wat.

 

Alle folders zijn wel aanwezig nu.

 

Werkt het eigenijk wel op openpli ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
nu heb ik hem eindelijk kunnen installeren maar hij doet niets op openpli hier.

als ik hem wil openen knippert men scherm eventjes en dan gebeurt er niets.

geen crash geen weet ik veel wat.

Alle folders zijn wel aanwezig nu.

Werkt het eigenijk wel op openpli ?

Ja het werkt op openpli. Ik gebruik het zelf al jarenlang en ook op de laatste openpli.
Controleer eerst: heb je wel de goede versie gedownload?
1. http://czdream.wz.cz/e2down.php
2. Kies versie FT 2.3 based (PLi)
Zie verder mijn installatie instructies een paar posts hoger.
Als je dat volgt moet het zeker werken.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satje4U
Kun jij mij aangeven in welke map jij hem met DCC plaatst?

satje4u
Origineel bericht van: Lexzie
...installatie van aparte plugins doe ik altijd door met DCC (of ev. een ander FTP-programma) de ipkg in de root van het interne geheugen te zetten...


Origineel bericht van: Littlesat
Waarom niet het modernere DDamir gebruiken. Die werkt wel met PLi... Aan DrTic is al een eeuwigheid niets meer gedaan.
Zoals ik al zei...zit je ook niet elke minuut te hersynchroniseren en de volume werkt gewoon (helaas pauze, spoelen ed. nog steeds niet).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vandaag loopt OpenPLi vast als ik DDamir wil starten.

Ik had eerst met succes Lara Croft laten ondertitelen dus hij deed het prima, daarna City of Ember gedownload met de Shoenix plugin.

Maar als ik vervolgens DDamir's Subtitle player wil starten om deze ondertiteling weer te geven krijg ik constant een groen scherm. (zie bijgevoegd crashlog)

Ik heb daarna pas de nieuwste OpenPLi gedownload en geïnstalleerd, daarna via Menu > Applicaties > Verwijderen > extensions subtitleplayer verwijderd. Dreambox opnieuw opgestart en de subtitleplayer via het Applicatiemenu weer gedownload. Helaas werkt-ie nog steeds niet... frown

 

Ik merk nu dus dat OpenPLi blijkbaar de subtitle player van DDamir heeft toegevoegd aan de feed. (Toen ik 'm tegenkwam zat die er volgens mij niet tussen en heb ik 'm zelf handmatig geïnstalleerd). Maar dat betekend dan dat Opusce deze ook bedoelde (terwijl ik dacht dat dat weer een andere subtitleplayer was).

Maar wat vind je dan beter aan Drtic? Of wat vind je niet goed aan DDamir dan? Als het gaat om de bediening, zie bijlage.

 

Maar goed, dan moet-ie het wel weer gaan doen bij mij...

Bediening DDamir.txt

enigma2_crash_1263422005.txt

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...