Ga naar inhoud


[DM500S] krijg er geen nieuwe image op, steeds waiting fot acknowledge ...


tipje

Aanbevolen berichten

Gast FrankyBoy

Hoe lang duurd het via serieel flashen?

 

Ik had eerst de nieuwste dreamup geprobeerd, het maken van een backup werkte goed, earase flash ging ook prima, toen flashen kreeg ik constant de melding aborted by user en dreamup sloot uit zichzelf.

Nu probeer ik het met de versie voor serieel, dus zonder netwerk.

Maar ik krijg geen status te zien of ie klaar is of niet.

de eerste keer heb ik na 45 min geprobeerd om te zien of het werkte, maar niets geen beeld. Dus loopt ie nu nog een keer en laat ik hem maar staan voor een uurtje of 2. En dan zie ik wel.

 

Ik moet serieel wel gebruiken om dat de netwerk niet goed is.

 

Verbinding met serieel maken lukt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij dreamup en serieel flashen (null modem kabel), krijg je een voortgangsbalkje te zien, en de tijd dat het nog duurt voordat alles klaar is.

 

Denk dat er dan wat anders aan de hand bij je. Probeer eens een oudere dreamup versie, wellicht helpt het.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een soortgelijk probleem gehad met een DM500-C.

 

Kon met Dreamup geen enkele image erop krijgen. Uiteindelijk toch maar met Flashwizzard geprobeerd, en image zat er perfect op!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs nog nooit dreamup en een seriële kabel gebruikt.

 

Zolang de netwerkverbinding het doet kun je toch gewoon de image met ftp naar /temp kopiëren, renamen naar root.cramfs en in het dreambox menu voor "manual update" kiezen?

 

Binnen luttele seconden staat je image op je dm500 en kun je weer rebooten. Zelfs met de windhoos verdwaler als ftp programma is het zo gepiept zonder gekloot met een trage seriële kabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrankyBoy

flashwizzard nog niet geprobeerd, als ik het gevonden hebt doe ik dat direct, en hetzelfde geld voor de oudere versie van dreamup.

 

via de lan gaat niet helaas, daarom juist via serieel.

ik heb mijn box eens gerepareerd(lnb fix) na een heftige storm, maar buiten de voeding en een rotte q72 is er denk ik iets meer aan de hand. want het aansturen van de rotor werkt niet, netwerk aansluiting werkt niet, en nu ik een erease flash heb gedaan ook geen beeld meer. kan ook niet anders, hij heeft niets meer om van te starten.

 

ik tob even verder.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrankyBoy

Dan moet je wel toegang hebben tot het netwerk van de box, dat is nou net het problem. (met DHCP geen ip address)

 

Oude versie geprobeerd, nieuwe versie geprobeerd, werkt niet.

Flashwizzard werkt alleen via het netwerk, of heb ik een verkeerde versie?

Moet er wel bijzeggen dat alle versies met serieel mij wel vertellen dat mijn box verbonden is, ik kon een backup maken, een erase flash lukt altijd, maar niet eene nieuwe image erop.

 

Afijn, ik heb mijn box even op Hyperterminal gezet en dit is wat ik krijg zonder de mogelijkheid ook maar iets te doen,

 

Unable to read configuration data

 

--- Device Configuration ---

Power-On Test Devices:

000 Enabled System Memory [RAM]

----------------------------

Boot Sources:

001 Enabled Application in Flash [FLASH]

002 Enabled Ethernet [ENET]

local=0.0.0.0 remote=255.255.255.255 hwaddr=0009341f106a

003 Disabled Serial Port 1 [s1]

Baud = 9600

----------------------------

Automatic Boot: Enabled

----------------------------

1 - Toggle Power-On Tests

2 - Change a Boot Device

3 - Change IP Addresses

4 - Ping test

5 - Change Baud Rate for S1 Boot

D - Display Configuration

0 - Exit Menu and Boot Application

->

 

Als ik ook maar iets probeer zie ik de cursor even weg gaan voor een poosje en komt weer terug of hij blijft juist een poosje zonder te knipperen, iemand ideeen wat te doen nu? Helaas heb ik geen Jtag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrankyBoy

Had ik al aan gedacht, maar het probleem is dat het netwekr port op de box naar mijn idee niet goed is.

Tevens gebruik ik momenteel Tiny DHCP server, ik kan dus zien of de box wel iets doet op het netwerk, helaas helemaal niets.

 

Het lampje op de switch blijft knipperen, dus ik weet het ook even niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Moet er wel bijzeggen dat alle versies met serieel mij wel vertellen dat mijn box verbonden is, ik kon een backup maken, een erase flash lukt altijd, maar niet eene nieuwe image erop.


riekt naar een rare setting van je Operating system PC + dreamup.exe
firewall+ virusscanner+ windows versie+ internet settings+ compoort drivers+ uitzonderingen firewall EN wat er allemaal fout kan gaan

enkel rs 232 aansluiten verder NIKS

andere pc gebruiken
moeten er beslist zijn in alicante...
is 20 minuten max van je buurman zijn tijd.

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrankyBoy

Ik heb hier 4 pc´s staan en één laptop met een seriele aansluiting, allen hetzelfde probleem.

Natuurlijk kan ik iets over het hoofd zien, maar niet met alle 5 de pc´s die ik gebruikt hebt.

 

Ohja, een firewall gebruik ik intern niet, op geen van de pc´s.

En om er zeker van te zijn of hetwel aan de dreambox lag, heb ik 3 verschillende routers en een switch geprobeerd. Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is een cross utp kabel, want mijn krimptang heeft zijn beste dagen gehad en werkt niet meer.

 

Maar goed, dat was het netwerk, daar kijk ik niet eens meer naar, want serieel moet het toch lukken? Dacht ik.

 

Voeding is goed.

Seriele kabel is goed(getest met andere sat box) en dreamup maakt netjes verbinding.

Pc is goed, zelfs een hele kale start geprobeerd(je weet maar nooit)

 

Lijkt me toch een probleem in de box zelf. Alleen wat? En hoe op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je zo veel al had getest kon ik niet uit de andere berichten opmaken

 

firewall intern... 1)

heeft dus bij rs232 (nulmodemkabel) enkel betrekking op het toestaan van dreamup.exe

als je op windows / firewall gaat en de uitzonderingen (ook al is firewall uitgeschakeld) bekijkt moet die speciefieke versie van dreamup.exe erin komen te staan.

 

zonder uitzonderingen blijven bepaalde proggies belemmert door windows (ook al is er geen LAN)

 

2)

serieel flashen is dus met een nulmodem kabel voor dit doel

en dus IS JE RS232 wel een nulmodem kabel???? (sorry als het bij jouw al duidelijk is en hier nog niet voor de lezers)

 

3)

de oude enigma1 kassies heb ik enkel een nulmodem aangehangen en dan de stroom

alle andere kabels OOK coax stoort

 

als je die 3 in de gaten had en aangewend hebt is je box rijp voor een reparatie.

 

ciao

 

 

 

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrankyBoy

Het lijkt mij tijd voor een reparatie. Al weet ik nog niet hoe en waar, hier in spanje heb ik er maar heel weinig vertrouwen in.

 

Even voor de duidelijkheid, een firewall heb ik niet, die is zelfs in services uitgeschakeld, voorts is de nul modem kabel getest, en zelfs een andere geprobeerd.

De box heeft maar 2 kabels aangesloten, de serieel en de voeding, meer zit er niet op, juist om storingen te voorkomen.

 

(ook nog een andere voeding geprobeerd, je weet immers maar nooit.)

 

Ik vind het gewoon gek dat ik de oude image er wel af kon halen via serieel, een erase flash doen, maar niet een nieuwe image erop, zelfs de oude image wil er niet op.

 

Maargoed, de vraag is wat moet er gerepareerd worden, waar zit de fout? Ik heb geen idee meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke dreamup gebruik je ?

Neem dreamup 2.41 of dreamup500.

Zo zijn er meer die een dreambox 500S weer werkend gekregen.

 

Ik zal die twee versies even opzoeken op mijn andere PC.

 

P.S. Dezen zijn al gepost in deze treath, zie ik.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

DreamUp241.zip

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...