Ga naar inhoud


monoblok samen met losse lnb.


freaky

Aanbevolen berichten

is het mogelijk om een monoblok (19 en 23) en daarbij nog losse lnb's te plaatsen (bijv. 13 en 5 gr). maar hoe stel ik dit in op mijn dreambox ?

 

astra; a

hotbird; b

astra 23; c

sirius; d

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik jou was zou ik die monoblock rechtstreeks de kliko ingooien, 4 single lnb's aanschaffen samen met een multirail, 4/1 switch of 8/1 switch en dan straightforward instellen.

 

Doe je dit niet, moet je een uncommitted switch van Spaun gaan kopen, leg je gauw 40/50 ballen neer wat zonde is.

 

Deze oplossing levert je meer op. Maar is mijn eigen mening.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
ok maar hoe stel je dit schema dan in op je ontvanger (wat is dit trouwens voor splitter ????


Stel de dreambox in op " 4 satellieten via Diseqc optie A/B"


19.2 AA
23.5 BA
13 AB
5 BB

zelfde vragen



En hier hoe het begon


Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier een vraagje is deze oplossing van trust ook mogenlijk met zo'n DUO LNB Twin van canaal digitaal in combinatie met een extra twin lnb om op 2 verschillende tv's onafhankelijk van elkaar te kijken.De oplossing moet dan volgens mij gewoon 2 keer uitgevoerd worden.

 

klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , klopt !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust

 

Bedank voor je antwoord, ik dacht wel dat dat kon maar wou het even checken.

Heb echter nog een klein vraagje, Is het ook nog mogenlijk om in 1 van de twee kabels die naar de satrecievers gaan nog een splitter te zetten om op een andere kamer ook nog een tv aan te sluiten. De 2 ontvangers op die splitter zullen echter nooit tegelijk naar de tv gaan kijken.Of wordt het verhaal dan teveel splitter > switch > splitter.

In ieder geval bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

[[ Is het ook nog mogenlijk om in 1 van de twee kabels die naar de satrecievers gaan nog een splitter te zetten om op een andere kamer ook nog een tv aan te sluiten.]]

 

Je bedoelt zeker :

 

 

Is het ook nog mogenlijk om in 1 van de twee kabels die naar de satrecievers gaan nog een splitter te zetten om op een andere kamer ook nog een sat receiver aan te sluiten.

 

 

Waarschijnlijk gaat het alleen als steeds één van de twee ontvangers helemaal spanningsloos is , want meestal blijft er ook in de standby mode spanning op de lnb aansluiting staan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...