Ga naar inhoud


Wasmachine aan de wandel oplossing.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe wasmachine, maar hij gaat aan de wandel tijdens het centrifugeren.

Model is er één zonder betonblok, maar één waar de trommel in schokbrekers hangt.

 

Probleem zijn de harde kunststof steldoppen/schroeven ipv rubber doppen/schroeven waarbij de vloer spiegelglad is.

 

Nu heb ik wel een oplossing gevonden bij technische groothandel, maar die dempers zijn ten eerste 80 mm doorsnede en 34,95 Euries per stuk.

 

Iemand toevallig een ander idee.... of wet waar je die voetjes (zie bijlage kleiner kan krijgen).

 

 

Machine staat geheel waterpas en de pootjes zijn op advies minimaal uitgedraaid, zodat de kracht niet komt op het draad van de doppen.

 

post-214-1318260663,5908_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een paar strippen laten lassen (voor de droger dan), deze aan de muur bevestigd en precies waar de pootjes in de machine gaan zitten er gaten in de horizontale strips, pootjes hier doorheen geschroeft en het staat als een huis.

 

Is wel vervelend omdat je zo laag bij de grond zit, maar je zou de strippen al onder de machine kunnen draaien en deze in een soort van houders laten vallen in de muur.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Heb je de transport beveiliging verwijderd!!


Alle transportbeveiligingen zijn er af zoals in de instructie stond vermeld.

Heb al bij 2 bekende bouwmarkten gekeken en die hadden niks wat een oplossing bood.

Zat al aan een rubberen mat te denken, maar omdat de machine in de keuken staat wordt het schoonhouden een probleem 9mat zal snel aan diggelen zijn)

Oog was wel gevallen op zo'n rubberen tegel die bij het tuinhout stond en vaak op schoolpleinen onder de glijbaan en schommels worden gebruikt. Helaas komt de machine dan een 4 cm hoger te staan zodat de koelkast en wasmachine (staan naast elkaar) een hoogte verschil geven die niet lekker oogt (oog wil ook wat).

Voorkeur gaat echt naar die stelvoeten zoals ik al in de bijlage heb gezet. Kan ze alleen helaas niet kleiner vinden, 80 mm is onoogelijk.

Machine aan de muur verankeren vindt ik wel ver gaan, ook omdat hij 1x per maand van zijn plek moet voor het schoonmaken onder de machine.

Kreeg via de email wel een tip om bij een schoenmaker een rubberzool te kopen en daar die schtkantige vormen uit te knippen en te plakken onder de bestaande voet. Is een idee wat wel te proberen is waarbij ik nog wel moet zoeken naar de juiste vulcaniserende lijm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soortgelijk probleem gehad met wasmachine in badkamer met een tegelvloer die tamelijk veel afschot had .

Bij centrifugeren gleed de machine van zijn plaats .

Aan een bepaald soort deurstopper zit een chromen schoteltje ± 35 mm rond met een opstaande rand van 10 mm , deze heb ik op de grond geboord en de voorste poten van de machine erin gezet .

 

Alternatief is misschien : lijmkappen voor pvc leiding

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Bij iedere bouwmarkt kan je rubber isolatie dempers kopen
deze plaats je onder de standaard pootjes.

Is dat wat ?.


Trillingdempers
Geluiddempende en schok-
absorberende rubberen
voetjes.
Maximale belasting per
4 voetjes 150 kg.

Mijn ervaring is dat ze goed werken. (€6.99 bij de bouwmarkt)

HCO.

post-10017-1318260664,6533_thumb.jpg

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Origineel bericht van: DeBeek
Bij iedere bouwmarkt kan je rubber isolatie dempers kopen
deze plaats je onder de standaard pootjes.

Is dat wat ?.


Trillingdempers
Geluiddempende en schok-
absorberende rubberen
voetjes.
Maximale belasting per
4 voetjes 150 kg.

Mijn ervaring is dat ze goed werken. (€6.99 bij de bouwmarkt)

HCO.




Kun e.v. ook in de vloer vast schroeven

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Origineel bericht van: DeBeek
Bij iedere bouwmarkt kan je rubber isolatie dempers kopen
deze plaats je onder de standaard pootjes.

Is dat wat ?.


Trillingdempers
Geluiddempende en schok-
absorberende rubberen
voetjes.
Maximale belasting per
4 voetjes 150 kg.

Mijn ervaring is dat ze goed werken. (€6.99 bij de bouwmarkt)

HCO.



Ja die zoek ik, maar nu welke bouwmarkt...... ken er zo een stuk of 7. Gaarne PM svp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...