Ga naar inhoud


TVV opzeggen : geen VRT-meer ?


Gene 1225

Aanbevolen berichten


koop een goedkoop DVB-T antenne, heb je VRT , Canvas, Canvas+ en een paar Franse gratis en digitaal.

 

kostprijs : antenne en mini ontvanger = 100 euro maximum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
koop een goedkoop DVB-T antenne, heb je VRT , Canvas, Canvas+ en een paar Franse gratis en digitaal.

kostprijs : antenne en mini ontvanger = 100 euro maximum.


Als je een recente LCD TV hebt zal je wel een DVB-T tuner ingebouwd hebben , anders kost een DVB-T tweedhands ontvangertje niet zoveel. Voor de antenne maak een "bierblikantenne" is één van de beste breedbandantennes , je hebt geen versterker nodig , het kost je nog geen euro en je hebt nog het genot van het nuttigen. Santé cool

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: SatMann
koop een goedkoop DVB-T antenne, heb je VRT , Canvas, Canvas+ en een paar Franse gratis en digitaal.

kostprijs : antenne en mini ontvanger = 100 euro maximum.

één+ heb je ook (zendt helaas niet veel uit).
De Franse heb je alleen in de Franse grensstreek.
In Limburg zal hij misschien NED1-2-3 hebben, en misschien de Duitse ?
Ook de Waalse waarschijnljk.

En mocht hij naar kabel gegaan zijn, dan kan hij alle VRT's digitaal ontvangen (SD en HD, TV en radio) met een DVB-C tuner
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens wat meer uitleg geven over die gritsel?wat is dat precies?Ikzelf ben van Houthalen en heb eens getest met een oude tv richtantenne van vroeger(30 elementen denk ik),ik kreeg enkel de vlaamse en waalse zenders.De antenne stond wel vrij laag en achter een dak geplaatst.Dus niet echt een vrij zicht.Het was ook maar om te testen.Als je de ned. zenders wil ontvangen moet je dan richting Maastricht richten?En de duitse?gaat dat wel met 1 richtantenne of moet je een verticale plaatsen of misschien zelfs een combinatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een gritsel bedoelen ze hierboven een eenvoudige TV-antenne voor analoog ontvangst. Wil je die antenne gebruiken voor digitaal DVB-T ontvangst moet er wel rekening gehouden worden met de polarisatie. dat wil zeggen dat in de meeste gevallen de antenne 90° moet gedraait worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: redneck eyeball
De verhuis kan de ware reden niet zijn, want blijkbaar heb je in je nieuwe huis toch ook nog steeds een schotel. Anders zou je die vraag niet gesteld hebben over wat je nog verder kan ontvangen.


Toch wel :
ik verhuis en kan geen schotel plaatsen : geen vrij zicht.
Ik heb ook apparatuur in de caravan : daarmee kijk ik nog wel naar satelliet maar het loont niet om daar een TVV-pakket voor te nemen .
En ja : inmiddels met een DVB-T setje : werkt prima , kost niets om te kijken .

En niet helemaal tevreden : neen , maar misschien heb ik me een beetje verkeerd uitgedrukt : satelliet is prima en ik ga het ( thuis ) dus wel een beetje missen , maar :
1) wat meerdere van ons al ervaren hebben : je start goedkoop , maar na vier/vijf jaar was ik al aan mijn vierde ontvanger toe en dan komen nu weer de HD-ontvangers aanzetten : TVV stelt voor om te ruilen , maar dan zit je weer gebonden aan een "beperkte " ontvanger en dus wordt het weer : nieuwe kopen .
2) TVV was me vorig jaar toch echt wel tegengevallen : remember al de storingen ( oh ja : het was Scarlet ) maar leg dat thuis maar eens uit en bijkomend had ik toch ook de indruk dat ze achterbleven met hun aanbod van zenders : misschien zijn ze toch te klein om echt hun stempel te kunnen drukken : zowel te klein in het providerlandschap als te klein in hun eigen groep met CD als bepalende factor .
Het is maar een mening : de toekomst zal het uitwijzen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...