Ga naar inhoud


TVV opzeggen : geen VRT-meer ?


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Een klein beetje nuanceren

 

Origineel bericht van: Gene 1225

1) wat meerdere van ons al ervaren hebben : je start goedkoop , maar na vier/vijf jaar was ik al aan mijn vierde ontvanger toe en dan komen nu weer de HD-ontvangers aanzetten : TVV stelt voor om te ruilen , maar dan zit je weer gebonden aan een "beperkte " ontvanger en dus wordt het weer : nieuwe kopen .

Vertel eens wat je met die 'beperkte' ontvanger dan volgens jou niet kan doen. Want ik heb ook zo'n beperkte ontvanger staan, bevalt prima hoor.

Bovendien wordt die HD ontvanger jou helemaal gratis aangeboden.

Ik heb hier 6 jaar plezier gehad van mijn SD ontvanger en ik kijk nu onder andere met een gratis 'beperkte' ontvanger. Dus ieder jaar nieuwe hardware kopen lijkt me niet echt nodig.

 

 

Origineel bericht van: Gene 1225

2) TVV was me vorig jaar toch echt wel tegengevallen : remember al de storingen ( oh ja : het was Scarlet ) maar leg dat thuis maar eens uit en bijkomend had ik toch ook de indruk dat ze achterbleven met hun aanbod van zenders :

 

Ja dat weet ik nog. In totaal 6 uur geen beeld gehad, gespreid over verschillende dagen. En er waren in totaal 8 zenders die het niet deden. Er was dus nog héél wat keuze over hoor.

Als ik vergelijk hoe dikwijls de kabel het laat afweten, dan zijn dat per jaar toch wat uurtjes meer hoor. En daar zijn het direct alle zenders. Hier waren het er maar enkele. Dus dat valt reuze mee.

 

Origineel bericht van: Gene 1225

misschien zijn ze toch te klein om echt hun stempel te kunnen drukken : zowel te klein in het providerlandschap als te klein in hun eigen groep met CD als bepalende factor .

Het is maar een mening : de toekomst zal het uitwijzen .

 

Ze bestaan ook nog maar drie jaar hé. Je kan ze moeilijk gaan vergelijken met CD, die hebben een tienvoud aan klanten. Als TVV dat morgen ook heeft zullen ze dezelfde mogelijkheden krijgen als CD.

De autostrade tussen Rome en Parijs is ook niet op één dag gelegd hé. wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees ne keer Uw beperkte rec uit, en zet ne keer de kanalen in UW volgorde?

Laat ne keer een TP scannen om één bepaald kanaal toe te voegen?

Neem ne keer 2 aansluitende programma's op op verschillende zenders?

Trek ne keer Uw kaart eruit om naar een FTA zender te kijken?

Neem ne keer TxT op VRT1 p888 en volg eens op een HD rec via ondertitteling...

 

En zo kunnen we doorgaan...

Weg die rommel!

Willen ze ons verplichten om exclusief met hun abo naar hun rec te kijken, dan mogen ze hun abo houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Jan Ambers
Lees ne keer Uw beperkte rec uit, en zet ne keer de kanalen in UW volgorde?

De volgorde van de kanalen veranderen kan inderdaad niet. Maar waarom zou je dat willen ? Als je de fastscan gebruikt staan alle zenders binnen de minuut in de goede volgorde en hoef jij je nooit zorgen te maken over frequentiewijzigingen.

Origineel bericht van: Jan Ambers

Laat ne keer een TP scannen om één bepaald kanaal toe te voegen?

Dat kan perfect. Bij zenders inladen kiezen voor traag inlezen en enkel de zenders selecteren die je wil behouden. Ze komen dan in jouw zenderlijst na nr 1500

En bij het opnieuw inlezen van de fastscan blijven de manueel toegevoegde zenders gewoon staan.

Origineel bericht van: Jan Ambers

Neem ne keer 2 aansluitende programma's op op verschillende zenders?

 

Kan ook perfect. Gewoon instellen. Snap het probleem niet. Werkt hier gewoon prima. Op verschillende zenders, verschillende transponders, maakt geen verschil.

Origineel bericht van: Jan Ambers

Trek ne keer Uw kaart eruit om naar een FTA zender te kijken?

 

Dat gaat niet, de kaart moet in de ontvanger zitten om te kijken. Maar waarom zou je jouw kaart er uit halen ? Laat de kaart gewoon zitten. Ze zit in de set bij de ontvanger. Je hoeft trouwens ook geen abonnement af te sluiten om met die kaart te kunnen werken.

 

Origineel bericht van: Jan Ambers

Neem ne keer TxT op VRT1 p888 en volg eens op een HD rec via ondertitteling...

 

Dat is in de firmware van volgende maand opgelost. Dat is vandaag aangekondigd.

 

Met die firmware wordt ook nieuwe functionaliteit toegevoegd, zoals het automatisch opnemen van series.

Voor het overzicht van de nieuwe firmware kan je hier kijken.

http://www.satellitemagazine.com/?action...s+HD+ontvangers

Origineel bericht van: Jan Ambers

Willen ze ons verplichten om exclusief met hun abo naar hun rec te kijken, dan mogen ze hun abo houden!

 

Zoals eerder aangehaald, abo is dus helemaal niet verplicht om met de ontvanger te kunnen kijken of werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een abonnement is gelukkig nog niet verplicht, maar een kaart krijg je niet voor niets en maakt de decoder tot een duur betaald onding.

Maar zelf gebruik je toch een Dreambox 8000 en daarnaast nog enige andere linux decoders.!

 

Verder wil ik je er vriendelijk op wijzen dat reclame maken niet is toegestaan.

Hoewel de board software de meeste reclame links verwijderd moet je er zelf wel degelijk op blijven letten dat je niet tegen de Sat4all regels handeld.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball

De volgorde van de kanalen veranderen kan inderdaad niet. Maar waarom zou je dat willen ? Als je de fastscan gebruikt staan alle zenders binnen de minuut in de goede volgorde en hoef jij je nooit zorgen te maken over frequentiewijzigingen.


Omdat een fastscanlijst gemaakt is voor de gemiddelde kijker, en dit is voor mij geen lekker gevoel.
Ik hou nogal van vrijheid, en bv de kanaallijst opbouw in een dreambox die je zeer eenvoudig aanpast met de remote.

Dit alles neemt niet weg dat een fastscan een goed systeem is, anders zouden niet TVV ontvangers deze niet implementeren. En de laatste jaren zijn toch veel ontvangers voorzien van een fastscan. Maar deze ontvangers geven je wel de keuze om zelf een andere lijst in te stellen.

PS : aan degene die de fastscanlijst opmaakt, "Je doet dat goed!"



Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote:Dat gaat niet, de kaart moet in de ontvanger zitten om te kijken. Maar waarom zou je jouw kaart er uit halen ? Laat de kaart gewoon zitten. Ze zit in de set bij de ontvanger. Je hoeft trouwens ook geen abonnement af te sluiten om met die kaart te kunnen werken.

unquote

 

een TVV-kaart die werkt zonder abonnement ?????

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Quote:Dat gaat niet, de kaart moet in de ontvanger zitten om te kijken. Maar waarom zou je jouw kaart er uit halen ? Laat de kaart gewoon zitten. Ze zit in de set bij de ontvanger. Je hoeft trouwens ook geen abonnement af te sluiten om met die kaart te kunnen werken.
unquote

een TVV-kaart die werkt zonder abonnement ?????

de ontvanger zal enkel fta kanalen weergeven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...