Ga naar inhoud


120 Fibo en nog geen Dream 2 op Nilesat


trust

Aanbevolen berichten


Rond 12.00h vanmiddag in de Fibo getest met de invacom SNF 031 .

Deze presteerd op beide geteste TP's (11.841 en 11.900) slechter als de BlackUltra , hiermee op 11.900 V geen beeld (met BlackUltra wel)

Helaas geen losse offset feedhoorn te pakken kunnen krijgen om de invacom in de Echostar 120 te kunnen testen , maar gezien de resultaten in de Fibo , waarschijnlijk overbodig .

 

CeesV en Sattaz hebben PM

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren (zaterdag) van ± 13.00 tot 16.00h samen met Cees lekker gehobbyed aan de schotels .

Met zijn Satlook kwam het lek boven .

Na optimalisatie van de afstelling van de 120cm Echostar (skew en focus konden iets beter) blijkt dat vooral de horizontale TP's van NileSat , amper uit de ruis komen .

Door aan de oostzijde de hand tussen de lnb en de schotel te houden ± 25cm van de lnb , was er op een bepaald punt , op de satlook een grafiek te krijgen waarbij welliswaar het signaal iets minder was , maar de ruis zich nog verder terug trok en de TP's dus verder uit de ruis staken .

De ruis schijnt dus van meer westelijke richting te komen .

Echter nog te weinig om een lock te krijgen , misschien dat het na 20.00h wel gelukt zou zijn .

Zoals bekend komen de hor. TP's 's avonds beter door .(of de ruis is dan minder , maar dat is nog niet gemeten)

Aan de 120cm DeltaStar kon niets verbeterd worden , die staat optimaal ook daar teveel ruis op de horizontale TP's .

Omdat deze op het dak staat , hebben we hier niet aan afscherming met de hand gedaan .

 

Bij de meting aan de 120cm DeltaStar in Neerbosch , bleek dat daar minder ruis was .

Een reden zou de hoge bebouwing in de richting van 7º E kunnen zijn , hoewel de afstand voldoende leek om niet in de weg te staan .

Gezien de opstelling van deze schotel , op vrij lange paal aan schuur (en de nogal frisse wind) is de meting binnen gedaan zonder iets aan de schotel te veranderen .

 

Om 23.00h heb ik thuis met beide schotels geprobeerd of ik beeld had op Dream2 (11.841 H)

Beide schotels gaven een even sterk/zwak signaal , waarbij de Dreambox 5620 er soms nog iets van kon maken , in tegenstelling tot de Maxplus 2100 die er op die TP niets van bakte .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mij bekend , het gaat er mij niet om speciaal Dream 2 te kunnen ontvangen , alleen het feit dat er op korte afstand , met 2 identieke schotels/lnb's zo'n verschil in ontvangst kwaliteit optreed .

De signaal sterkte op beide lokaties waren gelijk , alleen heb ik hier meer ruis waardoor er geen beeld gevormd kan worden .

In neerbosch komt de laatste tijd Dream 2 ook pas na 20.00h door .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok...ik heb problemen met ontvangst van de verticale tps...

ik heb nog steeds slecht beeld op de verticale en beeld uitval alleen als de LNB al nat is!!!!!

 

heb je enig idee hoe ik dat kan verhelpen....de opstelling wordt denk ik niet beter dan het nu is...de lnb skew is ook optimaal en voldoende naar binnen geschoven voor optimale signaal...met name rond de middag uren geen beeld van de verticale en 's avonds wel beeld maar dan wel slecht of geen beeld als de LNB een beetje nat is...dus alleen bij goed weer ontvangst 's avonds van de verticale...

 

ik gebruik Triax 110 (dus 100 cm) en inverto ultra black single...

 

enige opties? zou een lnb paraplu helpen?

 

groetjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AcademyStar
ook wel met een 90 cm schotel prima te ontvangen hier...
alleen bij zwaar bewolkt en te regenachtig weer beelduitval op de zwakke tps...

groetjes


Hier is het nog een 90 cm met prima ontvangst (ook op 11841 H ?)
en dan word het een triax 110 cm met problemen op de vert. TP's

Noem eens "jouw" zwakke tp's .

Voor de vergelijking is ook de plaats waar de schotel staat van belang .

Als je , terwijl het regent , de lnb droog houd en dan wel beeld houd , dan heeft zo'n paraplu zin .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Origineel bericht van: AcademyStar
ook wel met een 90 cm schotel prima te ontvangen hier...
alleen bij zwaar bewolkt en te regenachtig weer beelduitval op de zwakke tps...

groetjes


Hier is het nog een 90 cm met prima ontvangst (ook op 11841 H ?)


welke 11841 H die heb ik niet op badr 4...???? staat ook niet op lyngsat tussen bij badr 4

groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AcademyStar
welke 11841 H die heb ik niet op badr 4...???? staat ook niet op lyngsat tussen bij badr 4

groetjes


Het topic gaat over
Citaat:
120 Fibo en nog geen Dream 2 op Nilesat
.
En op Nilesat zit Dream 2 op 11843 H 27500 volgens Lyngsat en ook Kingofsat. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij het testen van een naar flens omgebouwde Koscom US13 lnb , die volgens een topic op een duits board iets beter zou presteren op de TP's met de hogere frequenties , heb ik maar weer eens op dit (Dream 2) kanaal afgestemd .

Tot mijn verwondering had ik daar hedenmorgen met mijn BlackUltra Twin om ± 10.00h perfekt beeld en ook nu een level van 83 % bij een kwal. van 70 %

Helaas met het Koscom exemplaar wat ik heb minder signaal/kwal. als met de BlackUltra .

Heb ik iets gemist , is die sat sterker geworden of hebben ze de footprint naar ons land vergroot ?

post-368-1318260878,5042_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...