Ga naar inhoud


[GLAD] Wat als auto gaat glijden?


sattools

Aanbevolen berichten

Misschien is er een ervarings deskundige hier. Vanochtend, heuveltje (echt heuveltTJE, hoogte verschil 1m lengte 10-12m, zeg maar opritje) op gas, meer gas, nog meer gas, gaat hij het redden? Oei bijna boven, houd ie het? Ja net gelukkig! Boven, 20 jaar ouder in 10 sec. Wat kan je het beste doen als ie niet meer verder omhoog wil? Gas blijven geven en risco lopen dat ie ook nog eens schuin gaat of minder gas geven en proberen hem voorzichtig weer onder aan het heuveltje te krijgen?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt er aan of je voorwiel of achterwielaandrijving hebt.

Bij achterwiel heeft het geen zin om veel gas te geven. Dan ga je zeker dwars. Ik denk dat je gewoon zachtjes de auto weer het heuveltje af moet laten rollen, als er teminstens niemand achter staat.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto heeft voorwiel aandrijving. Dat van lage versnelling wist ik. Dat had ik al eens gehoord toen ik nog rijles kreeg. Maar hoe laat je je auto gecontroleerd weer terug afzakken? Als hij eenmaal gaat glijden dan zal dat enkel maar versnellen. Hoe rem je dat af? Door gas te geven in zijn een?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met voorwielaandrijving kun je met gas geven en beetje tegensturen redelijk uit de slip blijven. Maar glijdt hij als een slee weg ,koppeling in en sturen maar NIET remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Kan het zijn dat ABS alleen werkt als de auto vooruit gaat en niet in zijn achteruit?
Nee.
ABS werkt met sensoren, zodra dat er een wiel blokkeeert zal de remkracht even wat minder zijn, zodat het wiel weer gaat draaien.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Met voorwielaandrijving kun je met gas geven en beetje tegensturen redelijk uit de slip blijven. Maar glijdt hij als een slee weg ,koppeling in en sturen maar NIET remmen.

Hoezo koppeling in? Ik heb juist geleerd om dat niet te doen, omdat hij dan kan afremmen op de motor zonder dus het rempedaal te gebruiken.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chrisch

Hoezo koppeling in? Ik heb juist geleerd om dat niet te doen, omdat hij dan kan afremmen op de motor zonder dus het rempedaal te gebruiken.


Inderdaad op de motor afremmen is volgens mij de juiste keuze.
Zo rij ik ook op sneeuw. Nog nooit een probleem gehad.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: sattools
Kan het zijn dat ABS alleen werkt als de auto vooruit gaat en niet in zijn achteruit?
Nee.
ABS werkt met sensoren, zodra dat er een wiel blokkeeert zal de remkracht even wat minder zijn, zodat het wiel weer gaat draaien.

Met vriendelijke groet, paardengek


Zeker weten? Ik heb een Ford Fiest MK7 (nieuwste model, 8 mnd oud), als het glad is en trapt lekker op je rem dan gaat de ABS zijn werk doen wat resulteerd in een krassend geluid en schokkend rempedaal, maar toen ik dat in zijn achteruit deed (misschien ging het niet hard genoeg) merkte ik daar niks van.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Niet remmen maar alleen sturen en lage versnelling houden. Op het moment dat je remt raak je alle controle kwijt.
Ik heb juist geleerd zo snel mogelijk door te schakelen om optimaal grip met de weg te houden.
In een lage versnelling heb je kans te veel gas te geven waardoor de wielen doorslippen en de grip is dan weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pcies, HOGE versnelling, LAGE toeren. Zo heb je het meeste controle met je gaspedaal...

 

En als hij gaat glijden koppeling in trappen. Als je gaat remmen (ook op de motor) komen er alleen maar extra krachten op de banden... Zolang je niet aan glijden bent is remmen op de motor inderdaad het beste, maar een keer aan het glijden koppeling in!

 

En natuurlijk kijken waar je heen wilt. Niet naar die ene boom of paal die daar in zijn uppie staat, want geheid datje hem gat raken als je daar naar blijft kijken.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...