Ga naar inhoud


[Binnenland] Sinds gisteren bij Ziggo TVs op zwart


Littlesat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: metoo
Ontvangst met een door ziggo goedgekeurde tv, een door ziggo goedgekeurde ontvanger, dan laat je je toch wel aardig door Ziggo ringeloren met die "gratis" digitale zenders voor 16,50.


Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Wil je de digitale zenders ontvangen zonder goedgekeurde tv, dan koop je een digitale ontvanger van Ziggo. Dan ben je zeker van beeld (die ontvangers zijn bovendien goedkoper dan een Alphacrypt CAM met kaart).

Heb je een goedgekeurd CI+-toestel (zijn er inmiddels al tientallen) dan kun je een CI+ CAM kopen en dan ben je ook zeker van beeld. Heb je een CI+-toestel met Alphacrypt CAM, dan ben je nu de sjaak maar dan ben je waarschijnlijk verkeerd voorgelicht.

Tja, en of je je laat ringeloren? Ik begrijp goed dat aanbieders slechts een bepaald aantal ontvangers goedkeuren anders valt het niet meer te ondersteunen. Dit doen in feite alle aanbieders zo, van Ziggo via Digitenne tot UPC. Alleen Canal Digitaal is wat makkelijker maar niemand zegt daar dat je eeuwig beeld houdt met een niet-goedgekeurde ontvanger.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Zuppelan
Ziggo stelt de belangen van haar leveranciers boven de belangen van haar klanten, een zeer kwalijke zaak. Ze "pesten" dus wel degelijk doelbewust klanten als hun leverancier erom vraagt.


Oké, laten we dit eens reëel benaderen. Hoeveel mensen zouden er gedupeerd zijn door het uitschakelen van die Alphacrypt CAMS op CI+ toestellen? Ik denk niet zo heel veel, die CI+ toestellen werden pas veel verkocht nadat Ziggo zelf die CI+ module verkocht.

Het aantal mensen dat hierdoor getroffen is, zal dus wel niet bijzonder groot zijn gok ik, zoveel klanten zal Ziggo dus wel niet kwijtraken hierdoor. Ze zouden veel meer klanten kwijtraken als ze straks nieuwe diensten niet mogen aanbieden of zelfs bestaande diensten niet meer mogen aanbieden terwijl concurrenten dat wel mogen dan zouden ze denk ik veel meer klanten kwijtraken. Al kan niemand zoiets met zekerheid zeggen. Maar oh ja, nu vergeet dat er geen concurrentie is, toch Zuppelan?

Maar goed, ik ga even een rekening naar Ziggo sturen wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Ik begrijp het heel goed, juist daarom wil ik het niet


Niemand zegt dat je het moet nemen. Ik denk dat we ons gelukkig moeten stellen dat Canal Digitaal een vrij beleid heeft als het gaat om ontvangers. Dat is echter van oudsher zo en Canal Digitaal heeft nog nooit beloofd dat al die niet-goedgekeurde ontvangers blijven werken. Ik verwacht niet dat het ooit gebeurd, maar ze kunnen er voor zorgen dat het niet (goed) meer werkt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dus wat jij zegt is dat als ik nu een alphacrypt cam koop of zo in mijn tv met ci en dus zonder + gewoon nog naar ziggo kan kijken?

Dat is juist omdat het geen veilig systeem is, het gaat om commando's die Ziggo naar je TV stuurt. Als de TV die commando's negeert (wat bij een niet-CI+-televisie altijd het geval is) dan zal je beeld hebben. Die AlphaCrypt deugt voor de volle 100%, is voor 100% compatibel (nog steeds) met het signaal dat Ziggo uitzendt en doet zodra de televisie om zijn diensten verzoekt prima datgene wat hij moet doen.

Hieruit volgt ook dat het technisch onmogelijk is CI-televisies of softcams te blokkeren, de "veiligheid" bestaat uit het uitvoeren van de commando's door de apparatuur van de klant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke want mijn pa zat eingelijk met het probleem heeft vorige week nieuwe panasonic 37"lcd gekocht maar deze ondersteunt wat nu na een week blijkt dus geen ci+ cam en zo zeggen is het niet mogelijk om ziggo te kijken via een cam.

gezien mijn pa daar helemaal geen verstand van heefd denkt hij gewoon een ziggo module te kunnen kopen want hij wil eingelijk niet een apparte ontvanger er bij hebben zodat alles gewoon via de tv loopt.(gelijk heeft ie)

maar nu moet hij dus een alphacrypt cam kopen?

i.p.v een ziggo cam ?

 

 

en ik begrijp dus dat de alphacryptcam het dus niet meer doet op tv's met de zogenaamde ci+ sleuf deze mensen moeten dus juist wel een ziggo cam kopen?

of zit ik er nu naast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb 1,5 maand geleden een nieuwe lcd tv gekocht met een ziggo ci gecertificeerd slot. 2 maanden geleden aangesloten op digitale tv van ziggo icm internet. Ook met mijn alphacrypt module, slechts 1 maand oud, ook zwart beeld op mijn tv. Vind ik het erg, nee, zeg ik ziggo hiervoor op nee. IEDEREEN krijgt de gelegenheid om tijdens het afsluiten van een abbo een ontvanger bij ziggo te kopen a 50 euro of 100 euro in mijn geval. Hierin kan dan de kaart ZONDER module, want deze zit inmiddels al in de ontvanger. Dus als ik digitaal wil kijken moet dat via mijn PVR van cisco. Oeps deze staat nog in de kast, onuitgepakt. Ik kijk vanaf het begin via de htpc, tevens gebruik ik deze voor eventuele opnames waar mijn alphacrypt module nog goed werkt. Vind ik het daarom jammer, nee. Een ander verhaal is als mensen idd gedupeert zijn omdat zij door deze module wissel NIET meer kunnen kijken zoals zij dat deden. Welke overstap mensen ook maken, altijd is er wel iets aan te merken op de aanbieder.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stronger

maar nu moet hij dus een alphacrypt cam kopen?
i.p.v een ziggo cam ?


Als de TV inderdaad geen CI+ kan dan zou je een Alphacrypt moeten kopen om daarop beeld te krijgen, ja.

Citaat:

en ik begrijp dus dat de alphacryptcam het dus niet meer doet op tv's met de zogenaamde ci+ sleuf deze mensen moeten dus juist wel een ziggo cam kopen?
of zit ik er nu naast.


Nee, je zit er recht op. Een CI+-televisie heeft vanaf nu een CI+-module nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een advies?

schrijf ik eens een keer met link naar kde en bruikbare ci's + firmware

wordt er hier zomaar elke alphcrypt aanbevolen.

poe

als je daar een buil aan valt moet je zeker niet bij de goed bedoelende adviseur klagen.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...