Ga naar inhoud


[Binnenland] Sinds gisteren bij Ziggo TVs op zwart


Littlesat

Aanbevolen berichten

Citaat:

bij veel goedgekeurde

Bij welke goedgekeurde ontvangers bij CDS. Zover ik weet is er bij geen enkele goedgekeurde ontvanger de codering uitgevallen. Er zijn wel ontvangers geweest (Strong) waar de fastscan niet goed meer werkte, waardoor CDS de licentie introk. En dit is een heel ander verhaal... en inmiddels heeft Strong dit ook weer hersteld.

Citaat:

Ik pleit (al jaren) ook voor een digitale standaard vooral op het gebied van codering.

En wat als die digitale coderingsstandaard gekraakt wordt???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
En wat als die digitale coderingsstandaard gekraakt wordt???

 

Een kaartwissel?

 

Ik ben nog steeds liefhebber van Conax. Dit is naar mijn mening het enige systeem wat al jaren geleden PVR ready was.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kaartwissel kost heel veel Euro's... zeker als alle providers wereldwijd de kaarten mogen wisselen tegelijkertijd ;-)

 

En welke coderingsstandaard is dan niet PVR ready??? Dat zijn ze allemaal...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een kaartwissel kost heel veel Euro's... zeker als alle providers wereldwijd de kaarten mogen wisselen tegelijkertijd ;-)


Tja die investering moeten ze toch doen, vroeg of laat...

Citaat:
En welke coderingsstandaard is dan niet PVR ready??? Dat zijn ze allemaal...


Alle coderingsystemen waarbij na een sleutelwissel per definitie een gecodeerde opname niet meer kan worden bekeken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjonnie123

Kijk maar eens naar de ellende die CD bij de omschakeling van SECA2 naar SECA3 heeft veroorzaakt.


Het is in deze kwesties erg belangrijk om te bekijken wie in overtreding is:
a. De fabrikant van de apparatuur die de codering niet goed implementeert
b. De signaalleverancier die signalen begint uit te zenden die apparatuur die op zich goed werkt buitensluit.

Tegen (a) is geen kruid opgewassen, je kunt als signaalleverancier nog zo goed je best willen doen, er zal ondeugdelijke apparatuur op de markt blijven komen. Beelduitval in deze situatie is vervelend voor de consument, maar het is de verantwoordelijkheid van de consument om goede apparatuur te kopen.

(B) vind ik een veel kwalijker zaak, omdat de consument zijn verantwoordelijkheid goede apparatuur te kopen heeft gedaan en door de signaalleverancier eenzijdig gedupeerd wordt.

Voor zover ik het kan overzien is de overstap van SECA2 naar SECA3 een gevalletje van (a), alle apparatuur die SECA correct implementeert zou met SECA3-kaart beeld moeten geven. Het blijft vervelend, maar als er op allerlei dubieuze sites sleutels gepubliceerd worden om zwart te kijken, dan is als signaalleverancier je inkomstenbron in direct gevaar en heb je weinig keus dan aan een transitietraject te beginnen.

Het blokkeren van de Alphacrypt door Ziggo is duidelijk een gevalletje (B), de Alphacrypt is een gecertificeerde Irdeto-CI-module en nooit is er beweerd dat de Alphacrypt niet correct werkt. De noodzaak voor de maatregel valt ernstig te betwisten omdat de kwestie van zwartkijken in dit geval geheel niet speelt en de maatregel ook niets aan de beveiliging tegen zwartkijken verbeterd. Het is het doelbewust duperen van klanten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

de Alphacrypt is een gecertificeerde Irdeto-CI-module en nooit is er beweerd dat de Alphacrypt niet correct werkt.

CDS heeft zelfs voor degene die een uit a) ontvanger heeft een gratis B) ontvanger aangeboden. Als Ziggo nu netjes is dan geven ze degene met een AlphaCrypt CI minstends een gratis werkende nieuwe CI! Ben benieuwd of de kabelaars hierin net zo netjes zijn als CDS???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
nog eens effe inhaken op de kwestie
en de zorgen van velen daaromtrent

als je een ugh maal grotere kabelaanbieder zijn informatie verstrekking ziet, is dat toch wel heel veel professioneler en informatiever dan ziggo
helpdesk KD


tonskidutch:

Das Helpdesk ist eine private Kabel Deutschland-Infoseite von Kunden für Kunden, in welcher alle User Seiten hinzufügen und bearbeiten können. Im Helpdesk gelten ebenfalls die Forenregeln.

Is van KDG Klanten voor KDG Klanten, daarmee niet het officieele medium van Kabel Deutschland zelf, meer het Sat4all van KDG :))

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
de Alphacrypt is een gecertificeerde Irdeto-CI-module en nooit is er beweerd dat de Alphacrypt niet correct werkt.


Dat doet er niet toe. Is het tegenovergesteld wel beweerd door Ziggo? Als Ziggo jarenlang geroepen had 'koop een Alphacrypt-module want daarmee kunt u kijken' dan had wat ze nu doen laakbaar geweest. Maar dat is niet het geval, Ziggo gedoogde het gebruik van die module maar heeft nooit gezegd dat die goed zouden werken. Bovendien heeft men maanden geleden al aangegeven dat dat voor tv's die de officiële manier ondersteunden op zijn einde liep.

Origineel bericht van: Zuppelan
Het is het doelbewust duperen van klanten.


Zie dat maar eens te bewijzen. De werkelijke reden wordt door Satwatcher al gegeven op de eerste pagina. Als jij gelooft dat een bedrijf als Ziggo, dat zijn klanten hard genoeg nodig heeft, er doelbewust op uit is om mensen te pesten, vind ik dat een vreemde gedachte.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@metoo:

Citaat:
Zijn er nu ook veel die hun abbo opzeggen? daar ben ik wel benieuwd naar

 

 

Laten we het wel even juist voorspiegelen:

Je hebt een basis abonnement bij Ziggo, dit is analoog.

Dat kost gewoon € 16,45 per maand.

Hierbij zit gratis het digitale pakket.

 

Je betaalt eenmalig hun decoder, {kost €99,00, incl smartcard, excl verzendkosten van €9,50). Als je dat niet doet, en je koopt alleen een smartcard ergens met een CI moduul, omdat diverse nieuwere LCD TV's ook al een CI slot hebben voor dit soort kanalen, loopt je een risico.

Dat laatste is nu gebeurt, Ziggo heeft dit op slot gegooid.

Als je hun decoder had gehad, kun je nu nog gewoon kijken.

 

Dus: hoezo abonnement opzeggen? Dan ben je je analoge kanalen ook kwijt. Nu kun je alleen analoog kijken.

 

EDIT: linkje toegevoegd, waar je eea nog eens rustig kan lezen:

https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie/

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
Als je dat niet doet, en je koopt alleen een smartcard ergens met een CI moduul, omdat diverse nieuwere LCD TV's ook al een CI slot hebben voor dit soort kanalen, loopt je een risico.
Dat laatste is nu gebeurt, Ziggo heeft dit op slot gegooid.
Als je hun decoder had gehad, kun je nu nog gewoon kijken.


Dat is niet waar. Je hebt televisies met een gewoon CI-slot, mensen die daarvoor een Alphacrypt module gebruiken kunnen nog kijken. Mensen die een televisie hebben met CI+-slot kunnen niet meer kijken. Daarvoor heeft Ziggo maanden geleden al de (veel goedkopere) CI+-module geïntroduceerd.

Om kort te gaan: Met een Alphacrypt module ben je nooit zeker van beeld geweest omdat Ziggo dat niet ondersteunde, met CI+ ben je wel zeker van beeld. Iedereen die een door Ziggo goedgekeurde televisie met CI+ had gekocht en een Alphacrypt module gebruikte, heeft nu geen beeld meer. Mensen die dat sinds juni hebben gedaan, zijn of dom bezig geweest maar waarschijnlijker verkeerd voorgelicht. En daar lijkt het artikel in de eerste post om te gaan.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangst met een door ziggo goedgekeurde tv, een door ziggo goedgekeurde ontvanger, dan laat je je toch wel aardig door Ziggo ringeloren met die "gratis" digitale zenders voor 16,50.

Het is dat ik een aantal jaren geleden al opgezegd had anders zou ik het nu zeker doen.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO

Dat doet er niet toe. Is het tegenovergesteld wel beweerd door Ziggo? Als Ziggo jarenlang geroepen had 'koop een Alphacrypt-module want daarmee kunt u kijken' dan had wat ze nu doen laakbaar geweest. Maar dat is niet het geval, Ziggo gedoogde het gebruik van die module maar heeft nooit gezegd dat die goed zouden werken. Bovendien heeft men maanden geleden al aangegeven dat dat voor tv's die de officiële manier ondersteunden op zijn einde liep.


Ja, dag Jan! Dat is het persbericht van Ziggo ja. Werk je er toevallig?

Het is heel eenvoudig: Er is een bepaalde televisiestandaard. Ziggo levert signaal volgens die standaard en de consument koopt apparatuur volgens die standaard. Het is een zeer ongewenste zaak dat Ziggo zelf gaat lopen bepalen welke apparatuur goed of slecht is, omdat ze op die als monopolist een instrument in handen krijgen de markt voor televisieapparatuur verzieken.

Origineel bericht van: EL PIÑO

Zie dat maar eens te bewijzen. De werkelijke reden wordt door Satwatcher al gegeven op de eerste pagina. Als jij gelooft dat een bedrijf als Ziggo, dat zijn klanten hard genoeg nodig heeft, er doelbewust op uit is om mensen te pesten, vind ik dat een vreemde gedachte.


Ziggo stelt de belangen van haar leveranciers boven de belangen van haar klanten, een zeer kwalijke zaak. Ze "pesten" dus wel degelijk doelbewust klanten als hun leverancier erom vraagt. Dat is natuurlijk gedrag voor semi-monopolisten en het stelt teleur dat Ziggo tot deze wanpraktijken vervalt. Een enigzins normaal functionerend concurrerend bedrijf kijkt wel drie keer link uit om zijn klanten de dupe te laten worden van leverancierswensen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige die hier een beetje overspannen reageert dat ben jijzelf. Als iemand iets positiefs zegt over Ziggo, dan werkt hij er plotseling. Als contentaanbieders voor bepaalde zenders en/of diensten eisen aan Ziggo stelt dan is Ziggo bezig met klantjes pesten.

 

Ziggo moet wel naar (premium)contentaanbieders "luisteren" omdat met dat content op dit moment nu eenmaal het meeste geld te verdienen is. En aangezien dat Ziggo een commercieel bedrijf is moet er centjes verdient worden. Hoe dacht je anders dat Ziggo de vele miljarden die men in lokale overheden heeft gepompt (overname lokale kabelnetwerken) terug moet verdienen. Daarnaast is Ziggo, net als elke andere digitale televisieaanbieder in Nederland, al lang geen monopolist meer.

 

Maar ik wens je echt veel succes met je rechtzaak. Ik zal hem beroepsmatig volgen en mocht je winnen dan staat er een grote fles bubbels voor je klaar. Alleen denk ik dat die rechtzaak ten eerste er nooit gaat komen. En ten tweede als die er zou komen het gedoemd is te mislukken.

 

En leverancierswensen. Wat ben je voor commercieel concurrerend bedrijf als je bijvoorbeeld geen Film1 of Sport1 meer mag doorgeven. En dan ga jij zeggen dat doet Chello Benelux nooit. Maar wat nu als grote filmstudio's dit nu van Chello Benelux eisen als bij vernieuwing van overeenkomsten.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...