Ga naar inhoud


[Binnenland] Sinds gisteren bij Ziggo TVs op zwart


Littlesat

Aanbevolen berichten

Zuppelan,

bezit/eigendom is iets anders dan geestelijk eigendom

dat beweer ik niet dat is zo per wet geregeld

 

jij mag bijvoorbeeld niet de dolby surround chip in je receiver zomaar uitlezen (als dat al gaat) om je eigen Zuppelsound te maken. (volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel.

 

het blijkt dat de oude CI cammetjes aan de PCMCIA poort ongecodeerd signaal geven bij de TV-toestellen waar het hier over gaat dus heeft men besloten dat dicht te timmeren met CI+ geschikte toestellen en CI+ cammetjes

ik stelde niet dat de beveiliging omzeild wordt maar dat men de beveiliging opvoert (hoe onnodig ook)

 

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na de wissel naar seca3 werkte mijn onofficiële Astonmodule 1.05

niet meer goed. Ik heb toen van CD een nieuwe gekregen.

Hier kan het wel waarom dan niet bij Ziggo?

Is bij hun de monopolie positie zo groot dat zij wel de arrogantie kunnen hebben om te zeggen eigen schuld?

Ik zou overstappen naar Digitene als ik een alphamodule had.

Dat werkt gewoon het beste bij zulke bedrijven.

Kietelen met een rechtszaak werkt pas als het op TV komt, en de grote massa er over hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Zuppelan,
bezit/eigendom is iets anders dan geestelijk eigendom
dat beweer ik niet dat is zo per wet geregeld


Het wordt "geestelijk eigendom" genoemd, maar voor het Burgerlijk Wetboek is auteursrecht geen eigendom maar een "overdraagbaar recht" en mag niet verward worden met het eigendom op zaken dat daarin geregeld wordt. Je kunt dus niet zeggen "ik ben de eigenaar van Harry Potter, dus ik ga het Burgerlijk Wetboek inzetten om te zorgen dat mensen er niet mee doen wat ik wil".

Auteursrechten worden in de auteurswet geregeld en geven de auteur privileges op specifiek twee zaken: Verveelvoudiging en openbaarmaking. In het geval van een televisieuitzending gaat het om een openbaarmaking.

Origineel bericht van: Tonskidutch

Jij mag bijvoorbeeld niet de dolby surround chip in je receiver zomaar uitlezen (als dat al gaat) om je eigen Zuppelsound te maken. (volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel.


Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat mag ik nou net wel: Die surroundchip leest onvercijferd ac3 in en geeft onvercijferd pcm uit, als ik dat doe omzeil ik dus geen enkele beveiliging. Een programma van TV mag je gewoon opnemen, inclusief surroundsound, wat niet mag is kijken naar programma's waar je niet voor betaald hebt.

Citaat:

het blijkt dat de oude CI cammetjes aan de PCMCIA poort ongecodeerd signaal geven bij de TV-toestellen waar het hier over gaat dus heeft men besloten dat dicht te timmeren met CI+ geschikte toestellen en CI+ cammetjes
ik stelde niet dat de beveiliging omzeild wordt maar dat men de beveiliging opvoert (hoe onnodig ook)
ciao


Waar je rekening mee moet houden is dat die wettelijke beperking op het omzeilen van beveiliging onderdeel is van de auteurswet. Zodra iets niets met de auteurswet van doen heeft, is er ook geen bescherming van een beveiliging.

Een typische CI+-beveiliging (waar Ziggo zijn netwerk voor geschikt wil hebben) is het voorkomen dat je gaat zappen tijdens reklame. Dat heeft niets met auteursrecht te maken, dus is het omzeilen daarvan niet beschermd.

Het "ongecodeerd signaal geven" vind ik wat dit betreft een lastige omdat het hier wel degelijk om auteursrechtelijk beschermd materiaal gaat. Echter stelt dit je op generlei wijze in staat programma's te kijken waar je niet voor betaald hebt, dus ik neig ernaar te zeggen dat ook deze vercijfering niet beschermd is.

Ook dit doet niet ter zaken, want de vraag "Mag Ziggo deze maatregel toepassen?" komt voor de vraag "wordt er na het toepassen van de maatregel een beveiliging omzeild?".
Link naar reactie
Delen op andere sites

oké.

voorbeelden nemen of analogieën gebruiken blijkt nooit erg efficient in een discussie

want je kunt er van alles bij slepen dat NET niet dat ermee te maken heeft waarom het gaat.

 

(dus ik ging met de dolby chip al een verkeerd pad op, toch heb je ongelijk daaromtrend)

 

auteur privileges etc:

als je opnames kunt maken van data aan de PCMCIA is dat dus een breuk in de auteur zijn privileges

 

als extreem simpel en momenteel gangbaar misbruik van content

ik neem op en geef het mijn schoolvriend die geen ziggo abo heeft.

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een bullshit dit hele ci+ gebeuren.

Een kammeraad van mij heeft een LG tv gekocht die dus wel de ziggo kanalen scant en laat zien maar geen CI+ ondersteund.

Nu heeft hij een tv die wel de vrije kanalen kan ontvangen maar de rest kan hij vergeten.

Heeft met een alphacrypt module goed gewerkt tot nu toe.

Nou dan wordt je er mooi poepzat van.

Je kan tegenwoordig niets meer kopen wat jij mooi vind.

Je moet kopen wat hun mooi en goed vinden.

Nou als dat zo doorgaat dan steken ze de hele rotzooi maar mooi in hun dikke vette reet , want ik ben er klaar mee met die lui.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat is het enige, wat je als consument kunt doen, opzeggen, met redenen omkleed.

 

Tot nu toe hadden wij vrije hardware keuze.

Er zijn landen, waar deze keuze al veel langer beperkt is.

 

Alles went.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Ziggo heel zwaar verlies lijden binnen half jaar als Ziggo rechtzaak wint.

Er komen massaal opzeggen van Ziggo abonnees en overstappen naar andere kabelbedrijven, Digitenne of Canal Digitaal.

 

EIGEN SCHULD DIKKE BULT voor ZIGGO.

 

Is dat waar????????????????????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga er maar vanuit dat met overstappen je het niet gaat redden.

 

Over een onbepaalde tijd zullen alle aanbieders (gedwongen) overstappen naar CI+ achtige toegangssystemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daar zal wel niemand een probleem mee hebben , maar dan moet de provider ook elk merk en model met ci+ herkennen en toelaten . Want ik als consument wil nog altijd een toestel dat bv bij m'n interieur past of aan mijn technische eisen voldoet , en niet aan die van m'n provider .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ga er maar vanuit dat met overstappen je het niet gaat redden.

Over een onbepaalde tijd zullen alle aanbieders (gedwongen) overstappen naar CI+ achtige toegangssystemen.

Tja, onbepaalde tijd.. Maar voor CDS en zeker Digitenne hebben we het dan wel over heel veel jaren omdat die een aanzienlijke installed base hebben met CI-ontvangers. Een switch gaat gewoon teveel klanten kosten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Ik vind (CI+, HD+ of whatever)een hele kwalijke ontwikkeling.

Een paar jaar geleden hebben ze ook gepoogd de CD's te beveiligen maar aangezien dat meer ellende dan voordeel opleverde zijn ze daar gelukkig vanaf gestapt.

 

Nu proberen ze wederom een soort van DRM op te leggen waar de betalende klant alleen maar last van heeft.

 

Waarom? alleen om het zwartkijken tegen te gaan.

 

Helaas hebben ze deze wedstrijd allang verloren.

De notoire zwartkijkers hebben namelijk überhaupt geen last van deze maatregelen (bij hun werkt het toch wel ongeacht CI, CI+ of whatever).

 

Ok er is een kleine groep zwartkijkers (<2%) waarbij door deze maatregelen het beeld (vooralsnog) wel op zwart gaat, maar is dat nu al die moeite waard?

 

Gewoon niet accepteren. Je zult zien dat dit over een jaar of wat wordt teruggedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedurfde uitspraak hoor, je kunt net zo goed zeggen dat over enige tijd alle aanbieders gedwongen FTA gaan. Naarmate de hoeveelheid digitale televisies op de markt toeneemt zal immers steeds minder geaccepteerd worden dat de leverancier een daarmee incompatibel signaal levert. Vergelijk het met de satelliet- en ethersituatie in V.K. Duitsland/Italië: Encryptie invoeren is een onbegonnen zaak gezien zowat alle ontvangers vervangen zouden moeten worden en zelfs dan mensen het niet meer accepteren.

 

De trend is in ieder geval niet uniform richting CI+, Canal Digitaal raadt aan dat mensen digitale recorders kopen die het signaal onvercijferd op de harde schijf opslaan, dat is in strijd met CI+-principes.

 

Ik ben er van overtuigd dat CI+ van voorbijgaande aard is, omdat het pertinent zwak is. Zodra mensen last krijgen van CI+-beperkingen. kopen ze al snel ontvangers die wel doen wat de gebruiker wil. Dream Multimedia zou bijvoorbeeld een hoop klanten welkom kunnen heten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog eens effe inhaken op de kwestie

en de zorgen van velen daaromtrent

 

als je een ugh maal grotere kabelaanbieder zijn informatie verstrekking ziet, is dat toch wel heel veel professioneler en informatiever dan ziggo

helpdesk KD

 

ziggo

doet maar wat en informatieplicht wordt tot "wat niet weet dat niet deert" gereduceerd

ziggo

levert desinformatie welke de meeste gebruikers niet inhoudelijk begrijpen

ziggo

levert geen alternatieven, zoals KD met raad en daad, wel doet

ziggo

veroorzaakt in combinatie met bovenstaande punten ergernis en "verlies van aangeboden en geabonneerde diensten"

 

enkel op basis daarvan zouden klachten kunnen leiden tot bijvoorbeeld restitutie en klantvriendelijker handelen

 

maar ook is het beter dat OPTA de kabelnetten onmiddellijk volledig vrijgeeft opdat ook andere dienstverleners via netbeheerders de prijs kwaliteit kunnen aanbieden

waar mensen dus transparante keuzes hebben

 

zeg ziggo op

dat vind ik top

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: Zuppelan
Gedurfde uitspraak hoor, je kunt net zo goed zeggen dat over enige tijd alle aanbieders gedwongen FTA gaan. Naarmate de hoeveelheid digitale televisies op de markt toeneemt zal immers steeds minder geaccepteerd worden dat de leverancier een daarmee incompatibel signaal levert. Vergelijk het met de satelliet- en ethersituatie in V.K. Duitsland/Italië: Encryptie invoeren is een onbegonnen zaak gezien zowat alle ontvangers vervangen zouden moeten worden en zelfs dan mensen het niet meer accepteren.


Ik zeg niet dat het FTA moet worden, maar Ziggo, UPC en CD maken het de betalende klant de afgelopen tijd wel heel erg moeilijk.
Die coderings wisselingen en aanpassingen bedoel ik dan.

Kijk maar eens naar de ellende die CD bij de omschakeling van SECA2 naar SECA3 heeft veroorzaakt.
Hierdoor ging bij veel goedgekeurde en niet goedgekeurde apparatuur het beeld op zwart en/of opnames van de TV moest je binnen 2 dagen bekijken.
(Inmiddels zijn deze problemen grotendeels opgelost maar in de praktijk betekende dit dat de klant hiervoor de rekening gepresenteerd kreeg)

Ik pleit (al jaren) ook voor een digitale standaard vooral op het gebied van codering.
In het analoge tijdperk maakte het niet uit waar het signaal vandaan kwam (kabel, schotel, antenne) en al helemaal niet welke provider je had.

Nu in het digitale tijdperk heb je voor elke variant (kabel, schotel, antenne, internet) een aparte decoder nodig en alsof dat nog niet genoeg is wil elke contentaanbieder ook nog eens zijn kastje verkopen met daarop een andere codering.

Mijn ideale wereld ziet er zo uit.

De TV (PC, of een ander multimedia device) heeft een of meerdere smartcard slots die volgens een wereldwijde codering het signaal decodeert. De contentaanbieder zorgt ervoor dat het signaal rechtstreeks op de TV kan worden aangesloten (als er al iets tussen moet zitten dan een kastje dat geen spanning nodig heeft), ook moet het digitale signaal eenvoudig aangesloten kunnen worden op meer dan 1 TV).

Ik weet dat dit technisch te realiseren is maar er zijn gewoon te veel partijen die hier geld aan willen verdienen dus dit zal er zonder wettelijke dwang (een politieke eis) never komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...