Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Ben ik nou de enige die vind dat die toeslag die je moet betalen om RTL en SBS in HD te kunnen zien, niet in verhouding staat tot wat je krijgt?

 

Sommige programma's zijn in native HD, maar zelfs dat is niet altijd vlijmscherp.

 

Je gaat zo snel wennen aan HD, dat je niet ervaart dat je waar voor je geld krijgt.

 

Het verschil tussen de HD of SD versie van een zender is voor mij tot nu toe lang niet altijd genoeg om er extra voor te willen betalen.

 

Maar bij een sporadisch aantal uitzendingen krijg ik echt de WAUW factor mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Pedro Newbie

Je geeft zelf al het antwoord, als je het niet waard vindt moet je het niet doen. Nu zal er misschien nog weinig HD materiaal zijn maar dat zal de komende tijd snel meer worden denk ik. Het zal misschien zelfs wel sneller gaan dan de overstap tussen 4:3 en 16:9 (of van zwart/wit naar kleur :D)

Ik kijk met heel veel plezier naar de HD kanalen vooral b.v. Discovery en NCG en verbaas mij er nog steeds over hoe scherp het kan zijn. Maar inderdaad het went wel snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik een paar dagen op een andere locatie geweest ben, met alleen sd ontvangst op een glasbuis, en weer thuis kom, zie ik meteen weer, wat ik gemist heb.

 

HD kijken went heel snel, maar ik zou het niet willen missen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, Er zijn ook veel types die altijd lopen te zeuren in reacties bij krantenberichten. Altijd dezelfde gasten. Wees blij met deze doorbraak. HD is niet meer te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd of de schakelaar voor HD en thema om 24 uur of eerder of later omgaat. Ik heb er zin in. Ook al zijn nog lang niet alle series en programmas in native HD, het is toch een feest voor NL dat we meer HD krijgen.

 

Trouwens Sky News HD had ik me op verkneukeld, blijkt die FtV te zijn ipv FtA. En BBC News HD komt pas in 2012. Das wel baluh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Als de nieuwe satelliet succesvol gelanceerd is dan wordt hij naar zijn positie gebracht door zijn eigen motor.

Even voordat er vreemde ideëen ontstaan ;-)

De satelliet krijgt bij het uitzetten in de ruimte de snelheid van de raket mee. Daardoor blijft hij nog geruime tijd "doorgaan", totdat de zwaartekracht van de aarde het wint en satelliet weer terugkomt, langs de aarde zoeft en dan aan de andere kant weer doorschiet. Je krijgt als het ware een zwaar elliptische baan. Elke keer als de satelliet rond het dode punt komt, word deze met de motor een klein beetje bijgestuurd, net zo lang tot de baan rond is. Daarna moet de satelliet nog verhuisd worden, eerst naar de test-positie en daarna naar de definitieve positie. Dat alles bij elkaar kan wel twee maanden duren!

De reden dat het allemaal zo rustig aan gedaan wordt, is dat de brandstof voor de motoren minstens vijftien jaar mee moet (liefst langer), dus alles wordt met minimale correcties gedaan.

De lancering van de Astra 3B is uitgesteld, geen nieuwe datum. Zou dit gevolgen hebben voor de CDS-transponders, ik denk het eigenlijk niet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
De 2 nieuwe HD zenders komen op de transponder van de themazenders. Als die in de nacht daarvoor is omgezet naar MPEG4 is er ruimte vrijgekomen voor Ned2 HD en SBS6 HD.



Gaan Ned2 HD en SBS6 HD nog komen in maart zoals CD beloofd heeft?
We hebben nog 2 dagen, dus het kan op zich nog, maar ik vrees dat het april gaat worden?
En de rest komt dan waarschijnlijk in mei i.p.v. de beloofde april?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pch
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
De 2 nieuwe HD zenders komen op de transponder van de themazenders. Als die in de nacht daarvoor is omgezet naar MPEG4 is er ruimte vrijgekomen voor Ned2 HD en SBS6 HD.



Gaan Ned2 HD en SBS6 HD nog komen in maart zoals CD beloofd heeft?
We hebben nog 2 dagen, dus het kan op zich nog, maar ik vrees dat het april gaat worden?
En de rest komt dan waarschijnlijk in mei i.p.v. de beloofde april?


Vannacht op de transponder van de themakanalen. 100% NL verhuist naar de regionale transponder. (11914H 27500 3/4).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...