Ga naar inhoud


[DM500+] Geluid klinkt als darth vader


Gerritdeheld

Aanbevolen berichten

Sinds kort klinkt het geluid via mijn Dreambox dus de stemmen als darth vader. (heel donker en heel langzaam) Het ligt niet aan de TV want als ik digitenne via dezelfde scart in dezelfde ingang inplug is het geluid wel ok.

Ook heb ik alle instellingen lopen afspeuren maar kan niets vinden wat dit veroorzaakt.

 

Wie o Wie

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: vGnp
Linkje

vGnp


Betreft die link, ik vermoed dat scart pin 2 & 6 de boosdoener zijn.
Lijkt me idd hardware issue van DM500+/600.
Want Dreambox stuurt geluid uit dmv pin 1 & 3 (4=audio ground/-)
Maar afhankelijk van het apparaat waar het op aangesloten wordt en afhankelijk van de instellingen van dat apparaat kan het geluidsignaal retour gaan en via pin 2 & 6 weer in de Dreambox komen.(misschien is dat de rede waarom er DM varianten zijn met 2 scart aanslutingen. tv & vcr)
scart.gif
Ik vermoed dat 1&2 en 3&6 samenkomen in die Dreambox. Vandaar overstuurd geluid.
Dus als je in de scart stekker die in de dreambox gaat pin 1 & 3 losmaakt in de stekker, dat je probleem dan over is. Of idd een goedkope scart kabel die alleen in output voorziet en niet in retour/input.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerritdeheld
[1]Zou kunnen inderdaad maar omdat hij het altijd wel goed gedaan heeft....

[2]Ik heb hier wel een scart stekker waar je tulip op kunt aansluiten ga die eens proberen....

[1] Heb je jongstleden instellingen/knoppen veranderd aan het apparaat waar de scart op aangesloten zit, met name audio/lijn gerelateerd?

[2]Die scart/rca modules zijn of voor line out of voor line in of hebben een schakelaar hiervoor, let dus op, want je wilt output gebruiken aan Dreambox zijde.
scart2.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bijna gaan denken dat er een hardware breuk zit in je scart bus.

 

Misschien eens geen scart bus gebruiken?

Bv met 3x rca -> scart-input verloopkabel?

SCART_to_3RCA_cableAudioandVideo_cableAV

RCA in je Dreambox, en Scart in je tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de dm500 en dm600 is bekend dat er een soundbug bestaat

 

er zijn zogenaamde hardware modificaties te vinden, die in enkele (enkele) gevallen werken, maar het is eerder een feedback van je televisie toestel merk:model via de scart

hardware_modificatie

door de dm500 of 600 uit te zetten en herstarten verdwijnt 't

als je de tv op stand-by zet en weer inschakelt is het probleem weer terug

 

er is genoeg over geschreven om een oplossing te vinden

het image wisselen is er in ieder geval geen.

 

heb je een andere tv staan? zonder digitenne receiver er ook aan te koppelen als test

 

ciao

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd maar op.

 

Het ligt aan de proc. Er zijn modellen geweest die door een tekort aan processors een chinese cloon heeft gekregen.

Gooi dat ding maar in de prullenbak of leer er mee leven.

Feit is wel, dat als je dat ding een tijdje uit hebt gezet, hij het daarne weer normaal doet, maar na verloop van tijd weer gek gaat doen.

Dus of je zet in de avond dat ding uit, dus van de spanning af, of je koopt een 600, maar de kwaal gaat zelden over.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi balen....

 

Het is nu even geen Droom dus dus......

wou hem vervangen door de 500 hd ofzo maar ja dat duurt nu nog even.

 

Tsjah en op een doosje van 1,5 jaar zal ook nog weinig garantie zitten frown.

 

Maar velen hebben het over een retour signaal maar op dat ding zit ook een tulip uitgang en daar is het geluid ook bagger, en tulip werkt toch niet met een retour signaal?

 

(en ja heb alles al geprobeerd stroom erop eraf enz)

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerritdeheld,

ik schreef

Citaat:
maar het is eerder een feedback van je televisie toestel

 

dus wegens een beeldverbinding met de televisie sluit je de dm500 met een scart kabel aan

via deze krijg je een "wat jij schrijft, retour signaal"

 

daar heeft die cinch tulp niks mee van doen

je dm500 of 600 gaat over zijn nek door wat er op scart aan feedback komt

 

daar je niets anders hebt om beeldverbinding te krijgen, is het enkel mogelijk om dus een TV toestel dat geen ongewenste feedback heeft te nemen.

 

en dat probleem met dm500/600 is al bekend vanaf het moment dat ze op de markt waren

helaas heeft niemand de moeite genomen en gedocumenteerd met welke televisies dit optreed.

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
drz,

toch vreemd dat (het geld/gold ook voor dm600) mijn broer er nu helemaal geen last meer van heeft met een andere nieuwe tv.

dus of de dm eruit of de tv wink
ciao

Onzin!

Wanneer je de box met tulp aansluit, zowel beeld als geluid dan heeft de box hetzelfde probleem.
Of zou de importeur van weleer mij foute info gegeven hebben?

Het heeft niets met de scart of retour signaal te maken maar alles met de gebruikte chip(s).

...en niet die van Croky.. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...