Ga naar inhoud


Champions legeau niet in HD


Gast enmot

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Je kan zien dat het hd is door naar het beeld te kijken.

HD is duidelijk te herkennen aan de detaillering van het beeld.

Je krijgt ook een bepaalde ruimtelijke indruk.

 

Maar je kan altijd even je ontvanger laten downscalen naar 625i en dan kijken of je verschil ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: enmot
Ik zit de wedstrijd milaan-manchester te kijken op NED3 HD maar ik merk op dat de wedstrijd niet in HD is.Hebben er daar meer mensen last van?


Dat kon je verwachten, OS niet in HD, dus voetbal ook niet, anders had je de poppetjes aan het dansen.

Het volgende is mij opgevallen n.l. dat de intro en de reclame spotjes wel in HD worden uitgezonden (dit is niet technisch vastgesteld, maar op gezichtsvermogen, dus kan ik het mis hebben)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie ook niet veel HD in het beeld.

 

Wat moet je hier nu nog op zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: enmot
Ik zit de wedstrijd milaan-manchester te kijken op NED3 HD maar ik merk op dat de wedstrijd niet in HD is.Hebben er daar meer mensen last van?


Dat kon je verwachten, OS niet in HD, dus voetbal ook niet, anders had je de poppetjes aan het dansen.

Het volgende is mij opgevallen n.l. dat de intro en de reclame spotjes wel in HD worden uitgezonden (dit is niet technisch vastgesteld, maar op gezichtsvermogen, dus kan ik het mis hebben)



IK wou nog dit aan toevoegen,
Ik heb net even de beelden op SPORT1.1/1.2 gecheckt, in vergelijking met NED3 HD is dit om niet aantezien, dus NED3 HD toch betere beeld kwaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel lekker misleidend zo hoor voetbal en os in HD.Wat is er nou zo moeilijk aan om voetbal in HD uitzenden als het al in HD wordt opgenomen.Het is toch alleen een kwestie van doorsturen of denk ik nu zo makkelijk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het facilitair bedrijf van de omroepen was nog niet zo lang geleden een (semi) overheidsbedrijf.

Uit die tijd werken er nog veer amtenaren en beleidsmedewerkers.

Eenvoudig een programma doorzetten vergt erg veel beslissingen in de top.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het facilitair bedrijf van de omroepen was nog niet zo lang geleden een (semi) overheidsbedrijf.
Uit die tijd werken er nog veer amtenaren en beleidsmedewerkers.
Eenvoudig een programma doorzetten vergt erg veel beslissingen in de top.

Met als resultaat..geen resultaat? smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een E-mal met dit probleem naar de NOS verzonden en dit is het antwoord:

 

De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in zogeheten ‘hoge definitie ‘ kwaliteit (HD). Echter, voor wat betreft het schaatsen ligt de situatie iets anders. Bij het schaatsen doet de NOS namelijk veel meer dan alleen maar het live-signaal van de wedstrijdbeelden - dat voor alle landen in de wereld hetzelfde is - één-op-één uitzenden.

 

 

 

De NOS maakt, zoals altijd rondom het schaatsen, een eigen programma in Vancouver. Met eigen beelden om het ‘Nederlandse’ element te kunnen benadrukken. Bijvoorbeeld de sprint van Sven Kramer naar de tribune, de Nederlandse schaatsers die zich opwarmen, de beelden van de koninklijke familie op de tribune, maar ook de presentatie en analyses van Mart Smeets in de studio zijn voorbeelden van extra’s die de NOS speciaal voor de Nederlandse televisiekijkers maakt. Juist dergelijke additionele beelden zijn kenmerkend voor de wijze waarop de NOS het schaatsen in beeld brengt.

 

 

 

Om deze Oranjegetinte extra’s te kunnen toevoegen aan de ‘gewone’ wedstrijdbeelden van het schaatsen, heeft de NOS zes extra camera’s langs de baan geplaatst en een studio in de schaatshal in Vancouver. Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde ‘standard definitie’ kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera’s en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de NOS de internationale wedstrijdbeelden in HD zou uitzenden. Tot eind vorig jaar hebben we pogingen ondernomen om voor het ‘eigen’ materiaal ook alsnog over te stappen naar HD, maar dat bleek vanwege logistieke en technische redenen helaas niet meer mogelijk. Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt vervolgens in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit dan “gewoon” SD, maar minder dan full (native) HD.

 

 

 

 

 

De CL wordt normaal gesproken wel in HD uitgezonden, maar omdat de enige HD studio nu bezet is vanwege de OS is dat helaas niet mogelijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...