Ga naar inhoud


Verklaring omtrent gedrag


RVP

Aanbevolen berichten


Krijg je ontslag als je die verklaring niet kunt overleggen?

Of krijgt de werkgever die opdracht niet als jij of een van de collega's die verklaring niet kan overleggen?

Ook al heb je 11 productieve jaren gehad bij die baas maar dan wordt het er niet gezelliger op zonder verklaring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Of krijgt de werkgever die opdracht niet als jij of een van de collega's die verklaring niet kan overleggen?



Het zal mij worst wezen waar hij die verklaring voor nodig heeft maar op TV zag ik een tijdje geleden dat als je met kinderen omgaat of bijvoorbeeld een schoolbusje rijd dat ze de wet zo willen veranderen dat de verklaring verplicht is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Satdorus
Krijg je ontslag als je die verklaring niet kunt overleggen?


Nee, hoezo ?


Ik probeer te begrijpen wat dan de toegevoegde waarde van zo'n verklaring is voor de werkgever.
Hij kan er om vragen ivm met opdrachten.
Maar als een werknemer niet voldoet aan de eisen krijgt ie hem niet van de gemeente.
Dus vroeg me af wat de consequentie is voor werkgever en werknemer indien zulk soort verklaring niet kan worden overlegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook verschillende soorten inzake de verklaring omtrend het gedrag.

De lichte uitvoering kun je meestal gewoon ophalen bij de gemeente en stelt eigenlijk ook niet zo heel veel voor.

 

De zwaardere wordt verstrekt door de politie en krijg je ook niet zomaar alleen omdat je werkgever of opdrachtgever er om vraagt.

Daarvoor moet eerst een gegronde reden zijn, als werkzaam in de beveiliging of bewaking, om moeten gaan met zeer vertrouwelijke en waardevolle informatie enz., bijkomend voordeel is dat die wel gratis is. :D

 

Dan is er nog een zwaardere waar je geheel door de mangel wordt gehaald en ook je naaste familie wordt meegewogen.

Hierbij krijg je vaak ook een test, vragengesprek enz. maar denk niet dat deze laatste veel mee zullen maken tijdens hun werk.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast philisatter

Ik werd zo af en toe ook wel eens door de mangel gehaald bij bezoeken aan klanten in de nucleaire industrie. Dan moet een kopie van mijn paspoort opgestuurd worden.

Een kleine week later krijg ik bericht dat ik welkom ben.

Moet wel zeggen dat het een paar jaar geleden is bij terreurdreiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alleen bij dat soort instellingen hoor, kom je bij justitiëele gebouwen, gevangenisgebouwen, maar ook bij sommige captains off industrie en andere belangrijke personen dan moet je ook regelmatig je ID gegevens vooraf toesturen.

Soms alleen maar omdat je daar wat filters voor de luchtverversing komt vervangen. whistle

Maar dan heb je het vaak alleen nog maar over een papieren onderzoek.

Mag je even langskomen voor een persoonlijk gesprek dan wordt het vaak echt menens.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb deze VOG aan moeten vragen voor mijn werkgever. Hierbij gaat het om sleutels welke mij toegang verschaft bij gebouwen van de opdrachtgever. Omdat ik veel van mijn werkzaamheden zonder toezicht zelfstandig uitvoer vindt ik dit niet geheel zinloos. De werkgever heeft uiteraard de kosten hiervan vergoed.

Alleen jijzelf (buiten justitie) kan deze verklaring aanvragen en de uitkomst wordt alleen gegeven in de vorm wel/niet relevante aantekeningen conform het doeleinde waarvoor zij aangevraagd is. Dit is veel beter dan dat je werkgever zelf onderzoek zou moeten plegen naar je verleden e.d.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik probeer te begrijpen wat dan de toegevoegde waarde van zo'n verklaring is voor de werkgever.

Hij kan er om vragen ivm met opdrachten.

Maar als een werknemer niet voldoet aan de eisen krijgt ie hem niet van de gemeente.

Dus vroeg me af wat de consequentie is voor werkgever en werknemer indien zulk soort verklaring niet kan worden overlegd.

 

Als de werkgever vaak bedrogen is of bestolen dan kan dat een reden zijn.

 

Ook zijn er bedrijven waar een geheimhouding is. Als je een moellejan (kletsmajoor) bent en je werkt bijv bij microsoft mee aan windows8 dan is dat geen goeie combinatie.

Dat is al een reden om een VOG te laten halen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in Nederland aan toe gaat maar ik heb langs de ene kant een bezwarend dossier bij de Belgische staatsveiligheid om mijn politieke mening (acties) en langs de andere kant een NATO-clearance om met gevoelige informatie om te gaan. Dit kan surrealistisch klinken maar er wordt (in België) onderscheid gemaakt tussen werk en privé als je niet als staatsgevaarlijk wordt geacht. Je wordt enkel wat vaker gecontroleerd. Ik heb door mijn werkgever zelfs de kans gehad mijn eigen dossier in te kijken, en je staat versteld van wat ze allemaal van je weten. Je moet er niet paranoia van worden maar er zitten overal mollen.

 

Als je in België woonde zou ik zeggen dat je er je slaap niet moet voor laten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...