Ga naar inhoud


[DM800HD] e-Sata aansluiten


Gast Fritsjof

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

 

Sinds een vriend van mij zijn kabelabonnement heeft opgezegd en is overgestapt op een Dreambox met sateliet ben ik een beetje jaloers en zelf op zoek gegaan naar informatie hierover.

 

Had ik dat maar eerder gedaan! smile

 

De DM800HD lijkt me de meest geschikte box, echter vind ik de prijs/capaciteit van 2,5" harde schijven een minpunt (de DM800HD kan intern alleen 2,5" huisvesten) en ik heb nog een aantal mooie 3,5" Sata schijven liggen (wie niet) dus ik dacht aan een harde schijf behuizing.

 

Mijn vragen (ik heb de eerste 15 pagina's van dit forumgedeelte doorgelezen maar geen antwoorden gevonden):

1. Is er voor de DM800HD een verschil tussen een interne schijf en een externe (in termen van configuratie/prestatie)

2. Kan ik simpelweg een e-Sata harde schijfbehuizing gebruiken (zoals Sharkoon SATA QuickPort Duo http://www.sharkoon.com/html/produkte/externe_gehaeuse/sata_quickport_duo/index_en.html) of is de DM800HD kieskeurig?

3. Zijn er DM800HD bezitters die e-Sata gebruiken en een voorkeur hebben voor een e-Sata behuizing? Misschien een wat compactere dan de door mij gelinkte?

 

Bij voorbaat dank voor reacties!

 

-Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat paardengek schrijft is

a) helemaal correct

B) precies wat je vraagt inzake het principe

 

de sharkoon heb ik ook als usb + esata behuizing 2x 3,5"

die wil je echter niet 24/7 in je woonkamer hebben staan

dat kreng maakt een tering herrie / geluid

dat is leuk voor die reddings en of kopieer operaties maar niet om in je kijk en luister kamer te hebben staan

 

voor een geruisloze esata met een beetje bovengemiddelde kwaliteit schijf (greenpoint hdd) erin betaal je gauw 120 a 150 euro

(let ook op voeding en power off stroomverbruik)

 

dan ben je wellicht toch beter af met een interne schijf

of gaat eens koekeloere naar een NAS (synology of qnap)

ciao

 

 

\

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt snelle reacties en je hebt dit....Geweldig! smile

Origineel bericht van: JBnl
Er komt deze week ook de nieuwe dm500HD uit, misschien is dat iets voor je ?

Ik lees dat deze eigenlijk hetzelfde doet als de DM800HD maar dan met een snellere processor en iets goedkoper is (volgens velen toch nog te duur, maarja DM...) Maar dat 'ie dus wel 3,5" schijven kan huisvesten, en HDMI heeft (heeft DM eindelijk toestemming HDMI te gebruiken ipv alleen DVI?)

Als je mocht kiezen tussen een DM800HD of een DM500HD, welke zou het dan worden?

 

Origineel bericht van: Mistrale
Helaas geen direct antwoordt op je vragen, maar kijk ook eens naar de nieuwe VU+ DUO. Deze heeft een dubbele tuner voor ongeveer het zelfde geld, er kan 3,5 HDD in en schijnt ook een beter beeld te geven.

En wordt ook door PLI ondersteunt.

Ik heb twee topics over de VU+ DUO gelezen, waaronder de eerste indrukken hier:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ruk#Post1785978

Weinig nadelen, het zal wel een kwestie van voorkeur zijn of iemand een Dreambox of een VU+ neemt in dit geval. Ik heb echter te maken met een kennis die zweert bij DM en ik vrees dat ik alleen hulp krijg als ik voor DM kies...

 

Origineel bericht van: Tonskidutch
wat paardengek schrijft is

a) helemaal correct

B) precies wat je vraagt inzake het principe

 

de sharkoon heb ik ook als usb + esata behuizing 2x 3,5"

die wil je echter niet 24/7 in je woonkamer hebben staan

dat kreng maakt een tering herrie / geluid

dat is leuk voor die reddings en of kopieer operaties maar niet om in je kijk en luister kamer te hebben staan

 

voor een geruisloze esata met een beetje bovengemiddelde kwaliteit schijf (greenpoint hdd) erin betaal je gauw 120 a 150 euro

(let ook op voeding en power off stroomverbruik)

 

dan ben je wellicht toch beter af met een interne schijf

of gaat eens koekeloere naar een NAS (synology of qnap)

Ik heb een NAS staan (Ubuntu machine met NFS gemount) dus dat zou ook kunnen dus, dan heb ikgeen e-Sata nodig. Goed punt van de hoge geluidsproductie en stroomverbruik, dat is inderdaad niet iets dat je wilt.

 

En ik maar denken dat dit een niet-tijdrovende hobby zou zijn... shocked

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fritsjof

Ik lees dat deze eigenlijk hetzelfde doet als de DM800HD maar dan met een snellere processor en iets goedkoper is (volgens velen toch nog te duur, maarja DM...) Maar dat 'ie dus wel 3,5" schijven kan huisvesten, en HDMI heeft (heeft DM eindelijk toestemming HDMI te gebruiken ipv alleen DVI?)
Als je mocht kiezen tussen een DM800HD of een DM500HD, welke zou het dan worden?


Voor de duidelijkheid:
In de dm800 past een 2,5inch schijf en in de dm500hd past niks.
Er zit wel een esata aansluiting op de dm500hd.

HDMI op dm500hd of DVI op de dm800 maakt niks uit.
Met de bijgeleverde kabel is het resultaat hetzelfde.

Ik zou nu voor de dm500hd gaan omdat ik toch geen gebruik maak van de mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen in de dm800.
Ik gebruik een NAS en dat werkt perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Origineel bericht van: Fritsjof

Ik lees dat deze eigenlijk hetzelfde doet als de DM800HD maar dan met een snellere processor en iets goedkoper is (volgens velen toch nog te duur, maarja DM...) Maar dat 'ie dus wel 3,5" schijven kan huisvesten, en HDMI heeft (heeft DM eindelijk toestemming HDMI te gebruiken ipv alleen DVI?)
Als je mocht kiezen tussen een DM800HD of een DM500HD, welke zou het dan worden?


Voor de duidelijkheid:
In de dm800 past een 2,5inch schijf en in de dm500hd past niks.
Er zit wel een esata aansluiting op de dm500hd.

HDMI op dm500hd of DVI op de dm800 maakt niks uit.
Met de bijgeleverde kabel is het resultaat hetzelfde.

Ik zou nu voor de dm500hd gaan omdat ik toch geen gebruik maak van de mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen in de dm800.
Ik gebruik een NAS en dat werkt perfect.

Duidelijk, ik kon de harde schijf ruimte al niet vinden in de specs van de DM500.
Ik wist dat van DVI/HDMI, echter veel mensen blijkbaar niet en omdat ik las dat DM geen 'licentie' had HDMI te gebruiken en het oplost met een DVI->HDMI kabel verbaasde het mij dat DM in de 500 wel HDMI gebruikt.

Enige voordeel van de 800 kan nu zijn dat die goedkoper wordt omdat de 500 nu uitkomt, wie weet.
Ik weet niet of ik veel mis mbt het schermpje aan de voorkant dat ontbreekt bij de 500 tov de 800?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er op de dm500hd een HDMI aansluiting zit zal wel met de licentie kosten te maken hebben.

Waarschijnlijk zijn die nu wel te betalen :D

 

Wat de prijs van de dm800 wordt nadat de dm500hd uitkomt is gis werk.

 

En dat schermpje van de dm800 is zo klein.

Ik kijk er alleen maar naar als ik opnieuw reboot om te kijken hoe ver hij is.

Voor de rest nooit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de binnenkant van de DM500 bekijk dan zie ik boven de Scart aansluiting wel degelijk een Sata aansluiting: http://** geen reclame **/bilder/produkte/gross/DreamboxDM500HD_DreamboxDM500HD_b3.jpg

Hij is bij die webshop te koop voor €xxx,- (http://** geen reclame **/Dreambox-DM-500-HD)

 

(Ik kwam hier achter door het forum van de website die ik hier niet mag noemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Samsung 750GB e-Sata in een Coolermaster X360 kastje. Ik hoor geen geluid maar t staat achter een deurtje in een kastje (met ventilatie. Het enige 'nadeel' is dat de schijf bij opnemen een seconde of 5-10 nodig heeft om op toeren te komen (er zit een 5 minuten time-out op). De DM800 wordt al warm genoeg zonder interne schijf, de voeding is ook al eens vervangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het topic over de koeler inbouwen in de DM800 is erg populair, wat veelzeggend is over dit model.

 

Laat ik er maar vanuit gaan dat ik weinig zal gaan opnemen en als ik dat wel wil doen ik mijn NAS aanspreek.

 

(overigens jammer dat bronvermelding op dit forum wordt gezien als reclame en mijn account direct werd verwijderd, ik gok op een verleden van veel spam hier en mods die daar gek van werden. Ik zal me aan de regels houden in het vervolg.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...