Ga naar inhoud


Probleem met kat naast de kattenbak!


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn vader is verhuisd naar een bejaardenwoning.

Hij woonde op het platteland bij een boerderij.

Hij heeft twee katten, die ooit bij hem waren komen aanlopen.

Omdat hij erg veel van katten houdt, gaf hij ze altijd te eten, en hij had een kattenluikje in de voordeur gemaakt.

Omdat er daar veel honden zijn, wilde hij de katten natuurlijk niet aan hun lot overlaten, en hij heeft ze meegenomen.

Ondanks dat het eigenlijk buitenkatten waren, die nooit op de kattenbak gingen, lukte het mijn vader om ze meteen aan de kattenbak te laten wennen.

Hij woont er inmiddels al bijna 3 maanden, maar sinds een week doet één van zijn katten zijn behoefde steeds naast de bak!

Mijn vader verschoont de bak regelmatig, vandaag ook nog, en even later gaat die kat wéér naast de bak zitten plassen!

We snappen er niets van, en daarom wil ik hier maar de vraag stellen: is er iemand die een tip kan geven wat te doen?

Geen antwoord in de zin van, breng hem maar naar het asiel, want dat is echt het allerlaatste wat hij zou willen doen, want hij is echt op deze kat gesteld, en deze kat is bijzonder lief.

Je hoeft maar tegen hem te praten, of hij begint al tevreden te spinnen.

Maar als er forumleden zijn die naast schotels ook verstand van katten hebben, wil ik dat graag vernemen.

Al vast bedankt.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaan de 2 katten samen op 1 kattenbak? Misschien gaat de ene kat er niet op omdat hij de geur van de andere in de bak waarneemt. Dan kan je misschien 2 bakken neerzetten.

 

Welke vloer is er naast de kattenbak, is dit wellicht een vloerbedekking of tapijt? Dat kan de kat een prettig materiaal vinden om op te urineren. Verder kan de geur van een vorige plas het signaal zijn om weer op deze plek te gaan zitten. Probeer het tapijt weg te nemen of te bedekken/vervangen door een hardere ondergrond indien mogelijk.

 

Is er eventueel iets veranderd aan de kattenbakvulling? Misschien is de kat daar dan (nog) niet aan gewend.

 

Succes ermee. shocked

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is snel op te lossen door kat die behoefte naast bak doet als dweil te gebruiken. Dus kat bij kop en kont pakken en dweilen maar.

Het lijkt hard, maar het werkt direct. En je voorkomt ermee dat je afstand moet doen van je beesten.

 

Geluk,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is afbakenen van zijn/haar terratorium, je maakt het schoon (het stinkt niet meer) dus de kat gaat zijn/haar terratorium opnieuw afbakenen, kan ook sproeien zijn (kater).....is weinig aan te doen...praat eens met de dierenarts hierover, die hebben meestal wel tips om het te verminderen...hebben zelf jaren geleden een kat een spuitje moeten laten geven vanwege sproeien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hopen voor je vrouw dat, als je eens naast het potje plast (betekent hier eigenlijk vreemd gaan), je het zelf opkuist. Ze zou dan ook geen reden hebben om je erdoor te dweilen :D

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of 2 bakken de oplossing zijn.

De katten maken al 2 maanden gebruik van hun kattenbak, maar opeens sinds een week, doet die ene kat aldoor z`n plasje naast de bak.

Mijn vader heeft een groot en dik doorzichtig plastic zeil eronder gelegd, maar die kat blijft steeds op dezelfde plek naast de bak plassen.

Verder is er niets aan het gedrag van die kat te merken, heel gezellig, erg aanhalig en ziet er ook nog steeds gezond uit.

misschien de leeftijd?

Ik denk dat die kat al ruim 10 of 11 jaar oud is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

bak eindje verplaatsen op de plek waar de kat plast..

 

zonder gekheid.

waarschijnlijk heeft de kat van de vorige bewoner daar veel gelegen.

 

goed schrobben!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: prutsie
Is snel op te lossen door kat die behoefte naast bak doet als dweil te gebruiken. Dus kat bij kop en kont pakken en dweilen maar.
Het lijkt hard, maar het werkt direct. En je voorkomt ermee dat je afstand moet doen van je beesten.

Geluk,
Peter.


fabel...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google ook eens op feliway (een feromonen-spray). De spuitbus werkt hier perfect tegen sproeien (op de plek spuiten na het schoonmaken, al vele maanden geen gesproei meer)en spanning tussen de katten. Wat ik zo lees helpt het ook tegen plassen op een verkeerde plek.

Is wel duur, kleine 30 euro.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
bak eindje verplaatsen op de plek waar de kat plast..

zonder gekheid.
waarschijnlijk heeft de kat van de vorige bewoner daar veel gelegen.

goed schrobben!


en absoluut NIET schoonmaken met chloor. Wel kun je de kattenbak een beetje schoonmaken met chloor. Dat vinden katten namelijk lekker. De plek die vuil is op de grond moet je goed schoonmaken. Wij mensen ruiken op een gegeven moment de geur niet meer. Je moet dan ook met betere schoonmaakmiddelen komen die echt wel helpen. Ik heb een link waar deze spullen te koop zijn. Dit schoonmaak-spul is namelijk niet in de winkel te koop. Stuur me maar even een pm dan kan ik je de link geven. Ik weet namelijk niet of ik hem hier mag plaatsen !

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Straf uw kat niet door hem te slaan, of nat te spuiten. Duw de kat niet met zijn neus in het besproeide gebied. Dit soort maatregelen zullen de kat alleen maar leren om bang voor u te zijn. En de kat kan zelfs meer gaan sproeien doordat hij gestresst raakt door het straffen.

 

Castreren heeft de grootste kans het probleem te verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...