Ga naar inhoud


Signaalkwaliteit Astra 28.2


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb pas een multiblock geinstalleerd voor astra 19.2 en 28.2 op een 78 cm schotel.

Nu is de signaalkwaliteit op 19.2 ongeveer 10.5 dB en op 28.8 ongeveer 8 db bij 60% SNR dB.

Is het normaal dat de signaalkwaliteit van 28.2 wat lager is dan die van 19.2 of staat de schotel niet 100% goed uitgericht?

 

Als ik kijk naar de footprint van 28.2, dan ligt deze hoofdzakelijk boven Groot Brittanie, of mag dit geen verschil maken als de schotel goed staat?

Ik gebruik voor beide satellieten een Inverto LNB met zo'n 15m coax kabel

 

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het signaal van de Astra 2 is ietsje zwakker dan de Astra 1, maar niet zo zwak als jij aangeeft.

Bij een correcte afstelling moet een signaal van boven de 90% zweker haalbaar zijn met de Triax multiblock. Heb hem zelf ook staan dus vandaar.

Zie anders ook de thread " Triax met 4 lnb's"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier klappen ze net zo hard binnen smile maar goed t noorden van t land is iets beter bedekt wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit moet beter kunnen, kwestie van (opnieuw/beter) uitrichten dus. Die 60% lijkt redelijk/voeldoende maar met slecht weer gaat dat toch wel problemen geven denk ik.

Zeker als je Eurobird en Astra op 1 lnb ontvangt.

 

Vraagje; waarom 2x 15 meter kabel?

Is het niet makkelijker om er een switch tussen te zetten vlakbij de schotel en 1 kabel naar de ontvanger te laten lopen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 88 cm triax multiblock komen ze hier ook goed hard binnen in de winter ( bladeren nekken ontvangst in de zomer ) . Zit ook rond de 70 a 80 % signaalsterkte . En dit 15 km van maastricht .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeggen die % nu precies? Eigenlijk niks. Hangt af van welke ontvanger je gebruikten en welke transponder je neemt. Astra 2 is in heel Nederland goed te ontvangen , ook met kleine schotels zoals bv. een 55 cm.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een multiblock blijft altijd een compromis.

 

Wat je kunt doen, is de 28 graden hals van je multiblock in het brandpunt van de schotel zetten, en daarna de schotel opnieuw uitrichten.

 

Aan de oostkant van Nederland is bij mij 28 graden een van de sterkst binnenkomende posities.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België tegen de Franse grens meet ik dit met een professionele meter :

 

28.2E

Freq : 10773

Symb : 22000

s/n : 9.02

72%

75%

Ber : 3e-04

 

 

dus op een ontvanger als DM krijg je snel de waarde 80-90% te zien.

 

dus ik denk dat je beter moet kunnen halen uit je 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...