Ga naar inhoud


wanneer meer HD zenders bij Ziggo?


ag

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nu het HD pakket bij Ziggo.

Weet iemand of op korte termijn meer HD zenders worden toegevoegd?....Bij Ziggo krijg ik n.l. geen reactie op mijn e-mails.....zo niet dan denk ik toch dat ik voor 5 euro het HD pakket van Canal Digitaal neem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziggo is daar akelig stil over.

Het getuigt niet van klantvriendelijkheid om mails er over niet te beantwoorden, aan de andere kant zullen ze deze vraag wel duizend keer per dag krijgen (en terecht).

Zelfs in het nieuwsblad "Zie" dat deze week is verschenen wordt geen woord gerept over de HD-plannen van Ziggo.

Misschien moet je ze gewoon eens bellen...

En voor die 5 Euro bij Canal Digitaal heb je binnenkort bijna alle Nederlandse zenders in HD + de al aanwezige zenders in het HD-pakket.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD pakket van Ziggo is vandaag opgezegd, gelukkig heeft Ziggo een maand opzegtermijn.

Mocht het HD pakket in de toekomst beter worden, dan kan ik zo weer een abonnement nemen.

Voor 5 euro per maand het HD pakket bij Canal Digitaal afgesloten voor 1 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo is terecht een beetje gereserveerd over de toevoeging van de commerciële HD-zenders omdat 99% daar geüpscaled is. Net als bij de publieken trouwens...

 

Grote probleem bij Ziggo is dat ze eigenlijk ook geen plek hebben. Er zijn nu drie SD-zenders verdwenen en dat maakt weer ruimte voor één HD-zender. Zolang ze geen analoge zenders mogen uitschakelen blijft de ruimte beperkt. Je ziet ook dat Caiway wel ruimte heeft omdat die bijna geen analoog pakket meer hebben.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Grote probleem bij Ziggo is dat ze eigenlijk ook geen plek hebben.

Ik lees dit soort uitspraken vaak, maar wat is nu eigenlijk je onderbouwing voor deze uitspraak? Heb je bijvoorbeeld al eens een frequentie overzicht gemaakt van de gehele frequentie band voor de kabel en daarop ingevuld welke frequenties voor welke diensten in gebruik zijn in jouw deel van het Ziggo kabelgebied? Als je dat gedaan zou hebben, dan zou je ook tot de conclusie zijn gekomen dat er nog zo'n 15 ongebruikte frequenties zijn met een bandbreedte van 8 MHz elk. Heb je verder al eens onderzocht in hoeverre de huidige Transport Streams bij Ziggo al gevuld zijn? Bij Ziggo/Casema/Multikabel is er bijvoorbeeld één Transport Stream die volledig leeg is en ook in de ander Transport Streams is nog wel het één en ander aan (HD) kanalen te plaatsen als er een beetje handig geschoven wordt met de huidige kanalen. Verder wordt er door Ziggo in bijvoobeeld Ziggo/Multikabel gebied ook nog eens bandbreedte verspilt door fouten in het frequentie plan waardoor er bandbreedte gaten ontstaan die op zich te klein zijn voor een Transport Stream, maar bij een goed aaneengesloten frequentie plan ook nog ruimte had opgeleverd voor één extra Transport Stream. En het zou zelfs mogelijk zijn om de resterende analoge kanalen op een 7 MHz bandbreedte raster te plaatsen i.p.v. op een 8 MHz raster. Dat levert dan bij 30 analoge kanalen 30 MHz aan bandbreedte op wat toch weer 3 extra Transport Streams zijn. En voor de volledigheid: bij al deze ruimte voorbeelden houd ik ruimte voor maar liefst 16 Internet Downstreams. Als op termijn blijkt dat Ziggo in de praktijk van minder Internet Downstreams gebruikt maakt voor het EuroDOCSIS 3 gebeuren, dan zijn de teveel gereserveerde Internet Downstreams uiteraard ook als digitale TV Transport Streams in te zetten.

Ruimte zat, maar wil Ziggo die ruimte ook gaan inzetten en opvullen met (HD) kanalen dan betekent dat extra investeringen in apparatuur om de Transport Streams te kunnen maken en die Transport Streams op de kabel te kunnen moduleren. En laten we niet vergeten dat de meeste HD kanalen ook nog geld van Ziggo willen ontvangen voor doorgifte wat indruist tegen het beleid van Ziggo dat juist de betaalde kanalen wil vervangen door kanalen die willen betalen voor doorgifte. Het probleem is mijns inziens dus niet de ruimte, maar het geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je die informatie even aan Ziggo overbrengen, misschien hebben ze er daar in Groningen nog niet zo naar gekeken.

 

Ik baseer me in ieder geval volledig op uitspraken van Ziggo. Ik heb geen zicht op de frequentieïndeling namelijk. Wat ik wel kan zeggen in jouw voorbeeld is dat veel mensen met slechte apparatuur thuis er niet blij mee zullen zijn als alle kanalen naast elkaar volgestopt worden. Dan gaat het storen. En met analoog op een 7MHz raster krijgen veel tv's ook problemen. Dat is wel iets waar de Ziggo's en UPC's van deze wereld last van hebben. Het is dan immers hun schuld.

 

Al bij al denk ik niet dat het direct om investeringen gaat. Die zijn immers terug te verdienen als meer mensen HD nemen, toch? Ik zit zelf niet zo te springen om RTL4 t/m 8 en SBS HD maar een zender als BBC HD daar zou ik zo voor betalen. En die is beschikbaar voor Ziggo als kabelboer.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Misschien moet je die informatie even aan Ziggo overbrengen, misschien hebben ze er daar in Groningen nog niet zo naar gekeken.

Ik baseer me in ieder geval volledig op uitspraken van Ziggo. Ik heb geen zicht op de frequentieïndeling namelijk.

Natuurlijk zullen de woordvoerders roepen dat de kabel vol zit. Die gaan er immers ook vanuit dat de klanten geen zicht hebben op de frequentie indeling en dat dus mooi als een soort verklaring misbruiken. De woordvoerder van het toenmalige Casema heeft altijd geroepen dat bij Casema de kabel vol zat en dat er daarom eerst digitale kanalen moesten verdwijnen voordat er weer digitale kanalen konden worden toegevoegd. Casema had echter altijd al de minste analoge en digitale TV kanalen van het trio dat Ziggo gevormd heeft, dus kon toen ook al iedere klant zich afvragen waarom de andere kabelbedrijven dan meer op de kabel wisten te plaatsen. Bij de samenvoeging van @Home, Casema en Multikabel tot Ziggo werden er in voormalig Ziggo/Casema gebied opeens zomaar 6 Transport Streams bijgeplaatst om Ziggo/Casema abonnees een gelijk aanbod te geven. Hoe is dat mogelijk op een kabel die volgens de woordvoerder al "vol" zat? En sinds Ziggo is het aantal Transport Streams geleidelijk aan nog verder gegroeid. Dat heeft mij in ieder geval geleerd om alles dat de woordvoerders uitkramen met een korreltje zout te nemen. Hoe meer je de uitlatingen van woordvoerders gaat natrekken bij betrokken partijen, hoe vaker men terugkomt op eerder gedane persberichten. Recent beweerde men nog dat de zenders als SBS e.d. verantwoordelijk waren voor het activeren van de CI+ beperkingen door Ziggo. Vragen we SBS e.d. of dit klopt dan wordt het persbericht opeens snel aangepast.

Citaat:
Wat ik wel kan zeggen in jouw voorbeeld is dat veel mensen met slechte apparatuur thuis er niet blij mee zullen zijn als alle kanalen naast elkaar volgestopt worden. Dan gaat het storen. En met analoog op een 7MHz raster krijgen veel tv's ook problemen. Dat is wel iets waar de Ziggo's en UPC's van deze wereld last van hebben. Het is dan immers hun schuld.

In sommige delen van het Ziggo/@Home kabel netwerk wordt bij mijn weten zelfs een 7 MHz raster toegepast voor analoge kanalen. Het analoge TV signaal heeft maar 7 MHz bandbreedte nodig en de PAL B/G standaard gaat daarom ook uit van een 7 MHz raster:
http://www.mastervideo.com/palbg_chart.htm

Als de analoge TV apparatuur zou vereisen dat analoge kanalen ook op een 8 MHz raster worden geplaatst, dan is er iets mis met die apparatuur.

Het digitale TV signaal gebruikt een bandbreedte van 8 MHz en daar past men ook niet een 9 MHz raster vanwege eventuele storingsproblemen.

Citaat:
Al bij al denk ik niet dat het direct om investeringen gaat. Die zijn immers terug te verdienen als meer mensen HD nemen, toch? Ik zit zelf niet zo te springen om RTL4 t/m 8 en SBS HD maar een zender als BBC HD daar zou ik zo voor betalen. En die is beschikbaar voor Ziggo als kabelboer.

Zoals ik al aangaf zit er in de huidige Transport Streams nog zoveel ruimte dat met wat reorganiseren er sprake is van twee lege Transport Streams. Daarin kan Ziggo dus al tijden zonder extra investeringen in multiplexers en modulators zo extra (HD) kanalen plaatsen zoals bijvoorbeeld BBC HD. Waarom doen ze dat dan niet? De ruimte is er immers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Als de analoge TV apparatuur zou vereisen dat analoge kanalen ook op een 8 MHz raster worden geplaatst, dan is er iets mis met die apparatuur.


Dan is er iets mis met die apparatuur of het is goedkope brol. Ga in 75% van de huishoudens maar uit van dat laatste. Ik heb versterkers gezien die nog een puinhoop maakten van zenders die 10 MHz van elkaar verwijderd waren. En die versterkers waren de enige die de lokale electroboer verkocht.

Dan is het nog zo dat Ziggo (hier althans) gewoon het UHF-raster aanhoudt. Zoals je zult weten zitten de kanalen daar wel 8 MHz van elkaar verwijderd.

Citaat:

Zoals ik al aangaf zit er in de huidige Transport Streams nog zoveel ruimte dat met wat reorganiseren er sprake is van twee lege Transport Streams. Daarin kan Ziggo dus al tijden zonder extra investeringen in multiplexers en modulators zo extra (HD) kanalen plaatsen zoals bijvoorbeeld BBC HD. Waarom doen ze dat dan niet? De ruimte is er immers.


Alhoewel wij allebei niet in de portemonnee van Ziggo kunnen kijken zal het wel te maken hebben met vraag en aanbod. HD blijft de laatste tijd een kip-en-ei verhaal en wellicht helpen de zenders ook niet hard mee. Was het niet zo dat RTL en SBS ondanks de hoge kosten voor doorgifte per se in het baispakket willen bijvoorbeeld? Misschien is dat wel niet op te brengen en speelt CanalDigitaal hoog spel. Of de omroepen stellen andere eisen zoals niet één of twee zenders maar alle vier. Zal niet de eerste keer zijn... Dan is het zakelijk gezien wel een tactiek om niet toe te geven.

Time will tell wat Ziggo gaat doen. Ik hoop persoonlijk alleen heel hard dat het geen RTL4 HD opgewaardeerd-SD gaat worden maar gewoon fatsoenlijke zenders. Een BBC HD, een arte HD. Gelukkig heb ik nog satelliet want dat zal wel een wensdroom blijven smile.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen inderdaad frequencies vrij zijn op de kabel. Maar dat wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk gebruikt kunnen worden voor TV. Denk maar eens aan Digitenne instraling en andere dingen die er voor kunnen zorgen dat een frequentie onbruikbaar wordt...

 

En waarom denk je dat Ziggo liever de analoge kanalen kwijt is? En waarom ze "balen" omdat ze hiermee tegengehouden worden door de programmaraden? En wat denk je wat er gebeurt als ineens iedereen bij UPC massaal VOD gaat gebruiken?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Er kunnen inderdaad frequencies vrij zijn op de kabel. Maar dat wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk gebruikt kunnen worden voor TV. Denk maar eens aan Digitenne instraling en andere dingen die er voor kunnen zorgen dat een frequentie onbruikbaar wordt...

Ook dit lees ik wel vaker, maar dat blijkt in de praktijk ook niet te kloppen. Ik ben nog geen kabel frequentie plan tegen gekomen waarbij het kabelbedrijf bepaalde frequenties mijdt omdat partijen zoals bijvoorbeeld Digitenne ook uitzenden op die frequenties. Het is aan de klanten om er voor te zorgen dat hun in-huis COAX bekabeling in orde en goed HF dicht is. De kabelbedrijven zijn immers niet voor niets met de Kabel Keur campagne (www.kabelkeur.nl) begonnen om hun klanten er op te wijzen dat een goede COAX huisinstallatie een "must" is voor probleemloze ontvangst.

Als ik kijk naar het kabel frequentie plan voor het kabelgebied van Ziggo/Multikabel dan valt zelfs op dat de frequentie wijzigingen van enige tijd geleden er juist voor hebben gezorgd dat er meer frequenties voor digitale TV Transport Streams een overlap hebben gekregen met bijvoorbeeld de Digitenne frequenties. Het frequentie plan van ten tijde van voormalig Multikabel had wat dat betreft minder last van eventuele interferentie.

Er zullen misschien een paar frequenties zijn die vanwege speciale omstandigheden niet bruikbaar zijn, maar dat zal niet gelden voor alle vrije frequenties die er nu nog zijn. Sterker nog, een deel van die vrije frequenties was voorheen gewoon in gebruik, maar zijn door wat verplaatsingen om soort bij soort te krijgen momenteel niet meer in gebruik.

Citaat:
En waarom denk je dat Ziggo liever de analoge kanalen kwijt is? En waarom ze "balen" omdat ze hiermee tegengehouden worden door de programmaraden?

Waarom denk je dat er bij Ziggo nog steeds een redelijk analoog TV pakket is? Omdat zo'n 50% van de klanten nog steeds analoog kijkt. Als je die groep klanten gaat dwingen om digitaal te kijken dan is de kans groot dat die klanten direct van de gelegenheid gebruik maken om over te stappen naar een andere provider als ze toch moeten gaan investeren in houtje touwtje oplossingen met kastjes. Ziggo wordt ook helemaal niet tegen gehouden doro programmaraden, want de programmaraden hebben alleen maar iets te zeggen over 7 kanalen boven op het verplichte minimum pakket van 8 kanalen. Voor de overige 15 analoge kanalen mag Ziggo doen en laten wat het wil. Ziggo mag zelfs het analoge kanalen pakket terug brengen naar 15 kanalen zonder dat de programmaraden daar ook maar iets aan kunnen doen. Ziggo mag echter niet zonder goede redenen de door de programmaraden geadvieseerde kanalen verwijderen. Dat is wat Ziggo wel geprobeerd heeft omdat Ziggo denkt dat zij zich niet aan de wet hoeven te houden en dus zijn er een paar programmaraden, die een wettelijk opgelegde taak uitvoeren, naar de rechter gestapt met als gevolg dat Ziggo de door de programmaraden geadvieseerde kanalen weer heeft terug moeten plaatsen en door Ziggo gekozen kanalen heeft verwijderd.

Citaat:
En wat denk je wat er gebeurt als ineens iedereen bij UPC massaal VOD gaat gebruiken?

Toevallig heb ik een paar dagen geleden van iemand een Transport Stream capture file ontvangen van het signaal bij UPC. Ik was o.a. zeer nieuwsgierig om te zien hoeveel VOD Transport Streams er tegenwoordig bij UPC geconfigureerd zijn in alle regio's. Bij UPC is VOD immers een standaard voorziening voor alle abonnees die gebruik maken van digitale TV en ik had dus verwacht dat door de groei van het aantal digitale TV abonnees en de door UPC aangegeven populariteit en succes van de VOD diensten dat het aantal VOD Transport Streams wel iets gegroeid zou zijn t.o.v. een paar jaar geleden. Dat is dus niet het geval. Het zijn er nog steeds maar 2. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat UPC het aantal aansluitingen van een "VOD wijk" kleiner is gaan maken zodat ze nog steeds met 2 geconfigureerde VOD Transport Streams toe kunnen. Voor VOD Transport Streams wordt immers dezelfde techniek toegepast als bij kabel Internet Downstreams, dus de data eerst met glasvezel verbindingen naar de CMTS'sen op wijk niveau transporteren om het daar pas op kabel frequenties te moduleren. En hoe kleiner het aantal aansluiting op zo'n wijk station hoe minder kabel frequenties een provider moet inzetten om iedereen in die wijk van een VOD of kabel Internet signaal te voorzien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jullie zien een ding over het hoofd.

 

Het maximaal aantal te transporteren zenders of transponders wordt bij de kabel niet door het beschikbare frequentie spectrum bepaald, maar door de maximale uitstuur spanning van de gebruikte trunk versterkers en het lokale verdeelnet.

 

En met uitstuur spanning bedoel ik de spanning op de coax kabel, gemeten met een breedbandige HF-Voltmeter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, let eens op uw spelling. Het is "frequentieplan" en geen "frequentie plan", zo hebben we ook de "internetdownstream", "frequentiespectrum", "uitstuurspanning" en ga zo maar door.

 

Waarom heb je hoge spanning nodig? Ik kan het begrijpen als je op QAM64 versus QAM256 doelt; met QAM256-modulatie kan je 8 bits per symbool versturen i.p.v. 6 en dat levert een derde meer capaciteit op. Als je naar analoog beeld kijkt met alle ruis erdoorheen begrijp je dat het niet zo eenvoudig is betrouwbaar 256 tinten te onderscheiden op het kabelsignaal. Dat geldt voor QAM256 ook: De kabel moet een sterk genoeg signaal leveren om het mogelijk te maken.

 

Maar QAM256 is een derde extra capaciteit; maar die moet je wel inzetten op je frequentieplan, ik zou eerst mijn frequenties volledig benutten voordat ik QAM256 zou gaan uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neouni
er zijn weer een paar gaatjes in de transport streams gekomen
-extreme sports
-fashion tv
-hustler
zijn verwijderd en rtbf sat staat op 'ziggo zend niks uit' dus die zal ook wel spoedig weg zijn

Voeg daar Kabel 1 en Pro 7 maar aan toe: deze verdwijnen ook.
Bron: Ziggo.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...