Ga naar inhoud


Waar moet het ipk bestand komen staan om de hd skin te installeren?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik zweer bij de magic skin, maar dat komt door mijn milo verleden.

 

Als je een skin niet via het menu installert, maar zelf download, zet je hem in /tmp en geef je het commando ipkg install /tmp/<naam van de ipk>.

 

Pas wel op met het gebruik van skins die je niet via het menu/ipkg kunt installeren, dat kan problemen opleveren.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van HD Glass 13 is inmiddels 3.0 al uit, op ihad staat dat-ie geschikt is voor OpenPLi (800/8000).

Die "andere ipk" is de HD Glass BP, deze vervangt je emu-selectie in OpenPLi, dus zet bij Menu > Instellingen > Softcam/CI > Softcam setup... > Select Softcam op 'geen'.

Je kan ook alleen de skin installeren.

 

Zet met DCC of een FTP-programma deze ipk's in de root van de flash of hdd.

Ga naar Menu > Instellingen > Software beheer > Installeer lokale extensies > kies het geheugen waar je ze op gezet hebt > nu zie je de twee ipk's, haal bij één met OK het kruisje weg en klik op groen, na de reboot doe je bovenstaande nogmaals maar dan voor de andere ipk.

 

Na installatie en reboot vindt je in het menu Applicaties de instellingen voor HD Glass series Setup en Glass Blue Panel.

 

N.B. Omdat de bijlages max. 1,5 MB per stuk mogen zijn hier heb ik de ipk's m.b.v. 7zip (freeware compressie-programma) in tweeën gesplitst en omdat de originele extenties niet toegestaan zijn heb ik er nogmaals .zip achter gezet.

Dus moet je eerst de extra .zip extensie weghalen en daarna met bijv. 7zip de bestanden uitpakken.

enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.zip.001.zip

enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.zip.002.zip

enigma2-plugin-glass-bp_1.9_mipsel.zip.001.zip

enigma2-plugin-glass-bp_1.9_mipsel.zip.002.zip

post-33201-1318260784,9083_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De picons plaats je in een submap 'piconProv' resp. 'piconSat' in de door jouw gewenste map, zet in het bestand /etc/piconPaths.conf de juiste map waar deze submapjes zich bevinden. Bijvoorbeeld als je op je harde schijf een map hebt genaamd picon waaronder de mapjes piconProv en piconSat zitten ziet je piconPaths.conf er zo uit:

Code:
picon       =    /media/hdd/

piconProv = /media/hdd/picon/

piconSat = /media/hdd/picon/

piconProv(2010-03-11).zip

piconSat(2010-03-11).zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij mij zijn ze ook goed binnen.

Ik heb ook 7 zip gedownload maar ik krijg bij het uitpakken foutmeldingen. wil iemand s.v.p. er even naar kijken?

Alvast bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal er straks eens naar kijken, ik had 't niet meer getest.

Die fout bij de picons betreft één picon, nl. die van Telenor. Hierbij een oude die wel goed is, gewoon er overheen zetten.

post-33201-1318260785,7547_thumb.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Van HD Glass 13 is inmiddels 3.0 al uit, op ihad staat dat-ie geschikt is voor OpenPLi (800/8000).
Die "andere ipk" is de HD Glass BP, deze vervangt je emu-selectie in OpenPLi, dus zet bij Menu > Instellingen > Softcam/CI > Softcam setup... > Select Softcam op 'geen'.
Je kan ook alleen de skin installeren.

Zet met DCC of een FTP-programma deze ipk's in de root van de flash of hdd.
Ga naar Menu > Instellingen > Software beheer > Installeer lokale extensies > kies het geheugen waar je ze op gezet hebt > nu zie je de twee ipk's, haal bij één met OK het kruisje weg en klik op groen, na de reboot doe je bovenstaande nogmaals maar dan voor de andere ipk.

Na installatie en reboot vindt je in het menu Applicaties de instellingen voor HD Glass series Setup en Glass Blue Panel.

N.B. Omdat de bijlages max. 1,5 MB per stuk mogen zijn hier heb ik de ipk's m.b.v. 7zip (freeware compressie-programma) in tweeën gesplitst en omdat de originele extenties niet toegestaan zijn heb ik er nogmaals .zip achter gezet.
Dus moet je eerst de extra .zip extensie weghalen en daarna met bijv. 7zip de bestanden uitpakken.


Hey Lexzie.
Zou je even naar de zip bestanden kunnen kijken? Er zit echt een fout in. Wij kunnen er niets mee.
Probeer even de goede te geven.
Alvast bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er nu even naar kijken...

 

B.t.w. Ik heb inmiddels een andere skin gekozen maar dan kan je nog steeds de Glass Blue Panel gebruiken, dus de één kan onafhankelijk van de ander ook gebruikt worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ene is een skin, het andere is een plugin waarmee je een emu en server kan kiezen maar ook alle informatie van de huidige service kan zien, dat bedoel ik. Kijk maar eens naar de screenshots.

Ik vind deze skin erg mooi, maar mis een PiG en bij het doorbladeren van bijv. de EPG direct de omschrijving ernaast zonder dat ik elke keer op INFO moet drukken.

Dus ik ben nu alweer overgestapt op Kerni-HD1R2-skin maar gebruik nog wel het Glass Blue Panel.

 

Ik heb de bestanden nu (weer met 7zip) opgesplitst in twee delen, t.w. 'enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.tar.001' en 'enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.tar.002' maar aangezien deze extensies hier niet toegestaan zijn heb ik er nog extra '.doc' achter gezet (da's wel toegestaan), dus eerst die eraf halen en dan de .001 uitpakken, de tweede pakt-ie er automatisch bij.

Hopelijk werkt het nu wel, anders kan je zelf even zoeken op ihad, daar komen ze vandaan.

enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.tar.001.doc

enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.tar.002.doc

enigma2-plugin-glass-bp_1.9_mipsel.tar.001.doc

enigma2-plugin-glass-bp_1.9_mipsel.tar.002.doc

Skin voorbeelden.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Ik ga hiermee aan de slag. Begrijp ik goed dat de EPG aan de skin gekoppeld is? Dus als ik een andere skin neem dat dan ook de epg er anders uit ziet ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind de Kerni-HD1R2-skin wel mooi en overzichtelijk ingedeeld maar de letterkes zijn wel erg klein.

 

het is overigens ook mogelijk om je lijstje ipk's te vernieuwen

telnet

ipkg update && upgrade

 

tenminste voor wat betreft een specifiek image en de download feed

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Het ene is een skin, het andere is een plugin waarmee je een emu en server kan kiezen maar ook alle informatie van de huidige service kan zien, dat bedoel ik. Kijk maar eens naar de screenshots.
Ik vind deze skin erg mooi, maar mis een PiG en bij het doorbladeren van bijv. de EPG direct de omschrijving ernaast zonder dat ik elke keer op INFO moet drukken.
Dus ik ben nu alweer overgestapt op Kerni-HD1R2-skin maar gebruik nog wel het Glass Blue Panel.

Ik heb de bestanden nu (weer met 7zip) opgesplitst in twee delen, t.w. 'enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.tar.001' en 'enigma2-skin-hd-glass13_3.0_mipsel.tar.002' maar aangezien deze extensies hier niet toegestaan zijn heb ik er nog extra '.doc' achter gezet (da's wel toegestaan), dus eerst die eraf halen en dan de .001 uitpakken, de tweede pakt-ie er automatisch bij.
Hopelijk werkt het nu wel, anders kan je zelf even zoeken op ihad, daar komen ze vandaan.


Ik heb ze geprobeerd maar helaas. Tijdens de installatie start de dm8000 opnieuw op. Ik weet het even niet meer.
Ik ga straks wel even zoeken op ihad.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...