Ga naar inhoud


linksys printerserver icm vista home premium ?


seije017

Aanbevolen berichten

ik heb hier een nieuwe printerserver van linksys de wps54g.

en nu overweeg ik dus een nieuwe printer aa te schaffen wifi of gewoon en dan de server te gebruiken.

ik heb deze ooit geprobeerd op de laptop van mijn vader om zijn printer draadloos te krijgen.

niet gelukt is meer dan 1 jaar geleden.

nu is mijn vraag zijn er mensen die deze wel werkende hebben gekregen met vista en met welk merk printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


inmiddels een canon printer gekocht.

maar krijg het niet werkende.

heeft de printerserver ook een ip adres .

dit omdat ik hem via een linksys router wil laten werken en deze een ander ip adres heeft dan standaard.

nu 192.168.2.1 wat dus standaard moet zijn 192.168.1.1.

omdat hij op een speedtouch modem is aangeslotn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Seije,

 

Ik werk met een c6700wg van silex als printserver voor mijn canon pixma mp610 en dit werkt naar alle tevredenheid zelfs het scannen kan ermee deze printserver is speciaal gemaakt voor canon misschien heb je iets aan deze info

 

groetjes,

 

Satman

Link naar reactie
Delen op andere sites

canon werkt met geen enkele printserver, behalve de silex zoals in bovengenoemd bericht staat. dit staat ook vermeld op de website van canon bij de printer vermeld.

 

Heel vervelend, heb toen ook alle merken geprobeerd, tegen beter weten in, uiteindelijk maar in berust, en mijn laptop 24h aan laten staan. Meeste merken printservers zijn vaak uit dezelfde fabriek.

 

suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat veel printers hostbased zijn.

De logica op de printplaat is beperkt tot het minimale, de rest wordt door de cpu op het host systeem ge-emuleerd.

Waar een werkstation dit prima kan doen en ook nog eens sharen in een netwerk lukt je dat met een printserver in de regel niet. Tenzij je een printserver gebruikt die expliciet een bepaald model printer ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...