Ga naar inhoud


oostvaardersplassen- dierenleed


pep

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Was er dan een notam?

1200 ft. is normaal toch zelfs voldoende boven bebouwing?

Daarbuiten is 500 ft. toch voldoende?

 

On topic, wanneer je de natuur, wanneer die niet in natuurlijk evenwicht is, zijn gang laat gaan, krijg je dit soort situaties.

 

Een aantal jaren geleden hebben onbekenden vossen losgelaten in het Botshol.

2 jaar later was het grootste deel van de vogel populatie verdwenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Wat een eigenwijs en kortzichtig stuk vreten is die Frans Vera zeg.

 

Van mij mogen ze alle verantwoordelijken hetzelfde lot doen toekomen als dat die beesten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Was er dan een notam?
1200 ft. is normaal toch zelfs voldoende boven bebouwing?
Daarbuiten is 500 ft. toch voldoende?


Op 3 november 2009 vond in Lelystad de behandeling plaats van twee strafzaken tegen twee piloten van een eenmotorig sportvliegtuig. Hen werd ten laste gelegd dat zij tijdens een vlucht over het natuurgebied de Oostvaardersplassen zodanig hadden gevlogen waardoor het ter plaatse aanwezige wild werd verstoord. Dit is een strafbaar feit ingevolge de Flora- en Faunawet. Tot grote teleurstelling van het afdelingsbestuur zijn de twee vliegers die volledig conform de luchtvaartwetgeving boven de Oostvaardersplassen hadden gevlogen schuldig bevonden door de rechter. KNVvL vicevoorzitter Frits Paymans heeft in deze zaak opgetreden als getuige-deskundige.

De twee vliegers vlogen op de maximale hoogte ter plaatse, net onder de 1500 voet (450 m) - dat is 500 voet boven de aanbevolen hoogte van 1000 voet (300 m). Deze aanbeveling staat in de luchtvaartregelgeving (AIP) van de Inspectie Verkeer en Waterstaat afdeling Luchtvaart. Ook volgens de officiële luchtvaartkaart is het de piloten toegestaan daar op die hoogte te vliegen. De economische politierechter achtte bij beide piloten bewezen dat zij inderdaad het wild hadden verstoord. De politierechter kwam tot die bewezenverklaring op basis van de ambtsedige verklaring van twee boswachters.

Ter zitting stelden de piloten dat hen niets te verwijten viel. Zij hadden zich aan alle voorschriften van de luchtvaartwetgeving gehouden. Ondanks het feit dat de rechter bevestigend vaststelde dat zij hun vlucht conform de Luchtvaartwet hadden uitgevoerd, achtte hij hen schuldig aan het verstoren van de natuur volgens de Flora- en Faunawet en werden zij toch beboet voor deze overtreding, die als misdrijf wordt afgestempeld en nota bene een strafblad tot gevolg heeft!

bron: KNVvL

Ofwel: met een éénmotorig, bijna fluisterstil vliegtuigje vliegen op de maximaal toegelaten hoogte is volgens de Luchtvaartwet toegelaten, maar volgens de Flora en Fauna wetgeving dermate verstorend voor het wild dat je beboet wordt en een strafblad krijgt. Dat is de uitwerking van de Natura 2000 wetgeving. Het is voldoende wanneer een boswachter (ja ja, in dienst van Staatsbosbeheer) constateert dat het verstorend is, hoogte maakt niet uit. Ook een Boeing 747 op zijn legale naderingsroute kan als verstorend worden aangemerkt, indien dat de mening van de betreffende, beëdigde Boswachter is.

Wanneer je dan de schokkende beelden uit Eenvandaag ziet vraag je je af of het werkelijk om de dieren gaat, of het eigen ego van deze "dierenvrienden".

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lullige voor die dieren is dat dit niet vergelijkbaar is met de natuur. Er staat een hek om dat gebied en in de echte natuur niet, als het eten dan op is kan je verderop gaan zoeken.

 

Wat hebben we eigenlijk aan zon natuurgebiedje? Lekker een koppeltje dieren laten sterven?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er leven ongeveer 3900 grote grazers op een oppervlakte van

5000 ha,maar daarvan is de helft water.Ieder dier heeft dus

ruim een half hectare tot zijn beschikking,ik kan je verzekeren dat er voor de winter geen gras sprietje meer staat.

Willen we zo 'natuur' houden? Ik jaag zelf,want ik vind dat in ons cultuurlandschap regulering nodig is voor een gezonde wildstand en om wildschade te voorkomen.Ik heb dus geen probleem om een dier te doden,maar dan op een weidelijke manier.Van dit slaap ik al dagen slecht.Wie vindt dat er iets aan gedaan moet worden,kan hier een petitie tekenen

http://www.oostvaardersplassen-sterfte.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schandalig !!! ik wist het al een tijdje

enig idee waarom hier die ene partij hier zoveel stemmen krijgt ?

Dit beleid is volgens de flora en fauna wet.

Ga je schamen Almere en de Provincie Flevoland !!

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probeer dit maar eens uit te leggen aan je buitenlandse gasten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Als je nagaat dat vanaf ongeveer 5 uur 's morgens de eerste vrachtvliegtuigen al boven mijn dak denderen (westhoek van Dronten, Flevoland) richting Lelystad, en dus de Oostvaardersplassen, overtreedt (in mijn ogen) bijna elk vliegtuig de Flora- en Faunawet!

En wat te denken van die speelgoedvleigtuigjes van Defensie die elke dag LAAG! over Dronten richting Lelystad en van Lelystad richting Dronten vlak boven je hoofd rondknallen.

Als je klaagt bij de provincie Flevoland wordt dat KEIHARD ontkent dat er TE laag gevlogen wordt.

Laatst moesten zelfs basisschoolkinderen de vingers in de oren stoppen vanwege het lawaai.

Oh ja, klagen kan ook bij de luchtmacht basis: je krijgt een bandje waarop je een boodschap mag inspreken, en vervolgens hoor je nooit meer iets, en de volgende dag knalt de luchtmacht er weer vrolijk op los.

Rechterlijke macht die een eenmotorig vliegtuigje veroordeeld:

laat me toch niet lachen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Ik vind dat we hier niets aan moeten doen.
De natuur zorgt voor zichzelf,hoe schokkend
dat voor ons als mensen ook kan zijn.

Vraag mezelf dan direkt af of die dieren
dan wel op de juiste plaats leven,en met voldoende vrijheid.
Oh..? Als je dan zo nodig een zichzelf regulerende natuur wilt dan moet je het wel goed doen en er ook een paar wolven aan toe voegen, maar dat willen we vervolgens dan niet omdat Nederland daar dan niet groot genoeg voor is, beetje dubbel. In de 'echte' natuur worden zwakke dieren ook uit hun lijden verlost dus er is niks mis mee om de 'verlossende' wolf te vervangen door een kogel.


Citaat:
Het ministerie van LNV en Staatsbosbeheer zijn de schuldigen aan dit project en de Partij van de Dieren staat er ook achter.Die moet wel want ze zijn tegen afschot, dus moeten deze dieren maar kreperen

Tja de partij voor de dieren.. weer zo'n partij die alleen zich alleen aan hun principes vasthoud zolang het in hun straatje past, dat heet politiek geloof ik..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...