Ga naar inhoud


[TF77XXPVR] Nieuwe firmware voor Tsjechië


Murdock

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: HDfanaat
De benaming " duur " klopt niet. Je moet gewoon de begin- en eindtijd invullen.


Haha wat een giller, bloopertje van de Koreaanse vertaalmachine zeker (wat een gezeik zeg....).

Ik zal er rekening mee houden bij m´n test, bedankt voor de tip!

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt Albert, dat verklaart dus al heel veel. Geen wonder dat ie niet wilde uitschakelen. Volgens mijn instellingen moest ie 24 uur wakker blijven. Wat het toestel dan ook trouw deed. Ik probeer dit vanavond uit en laat de uitslag morgen weten. Grtz Rufin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Bedankt Albert, dat verklaart dus al heel veel. Geen wonder dat ie niet wilde uitschakelen. Volgens mijn instellingen moest ie 24 uur wakker blijven. Wat het toestel dan ook trouw deed. Ik probeer dit vanavond uit en laat de uitslag morgen weten. Grtz Rufin


RUF en jedeje, ook bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad benieuwd of het bij jullie nu wel goed gaat werken. Ik was er ook maar toevallig achter gekomen. Met mijn oudere fw 7.00.24 die ik momenteel gebruik, ontbreekt deze functie maar ik heb wel ervaring met de z.g. " autodecoding ". Ze gebruiken de term "duur " in dit geval verkeerd, echter als ik met mijn huidige ( oude ) fw een timer opname wil programmeren ( dus niet via EPG / EIT ) moet ik wel weer de opnameduur als eindtijd instellen (...?? ). Bij de nieuwere fw's is dat volgens mij ook de gewone eindtijd geworden. Inderdaad een beetje vaag daar bij die Koreanen !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen niet helemaal. Het toestel start wel zijn uitschakeling maar blijft ergens op zijn laatste punt steken zodat ik het nog steeds manueel helemaal naar standby moet brengen. Het beeld is zwart en de display op het toestel ook. Als ik dan via de afstandsbediening op de uitknop duw krijg ik wait te zien en schakelt het over in standby.

Aanvullend vraagje "autodecoding file delete" moet dat op aan of uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Neen niet helemaal. Het toestel start wel zijn uitschakeling maar blijft ergens op zijn laatste punt steken zodat ik het nog steeds manueel helemaal naar standby moet brengen. Het beeld is zwart en de display op het toestel ook. Als ik dan via de afstandsbediening op de uitknop duw krijg ik wait te zien en schakelt het over in standby.
Aanvullend vraagje "autodecoding file delete" moet dat op aan of uit?


Autodecoding file delete moet absoluut op " uit " !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Neen niet helemaal. Het toestel start wel zijn uitschakeling maar blijft ergens op zijn laatste punt steken zodat ik het nog steeds manueel helemaal naar standby moet brengen. Het beeld is zwart en de display op het toestel ook. Als ik dan via de afstandsbediening op de uitknop duw krijg ik wait te zien en schakelt het over in standby.
Aanvullend vraagje "autodecoding file delete" moet dat op aan of uit?


Rufin, ik sta nog steeds achter mijn info betr. de " autodecodingsfunctie " omdat ik er zelf een poosje mee gewerkt heb. Echter, als ik jouw bevindingen lees, ga ik nu zelf ook wel een beetje twijfelen aan het punt of de tuner vanzelf weer in standby positie kwam na het decoderen. Dat is helaas het enige punt dat ik mij niet meer voor 100% kan herinneren. Het is voor mij vrij omslachtig om dat opnieuw te gaan testen omdat ik dan weer tijdelijk de andere firmware zou moeten installeren ( en ik ben al blij dat alles momenteel stabiel werkt ). Misschien kun je het nog eens proberen met " autodecoding file delete " op stand "uit" ? Waarschijnlijk heeft dat niets met het autom. uitschakelen te maken maar je weet maar nooit. Wel weet ik zeker dat deze instelling op "uit" moet staan.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat vanaf een bepaalde firmware al die nulletjes verschenen zijn. Op deze wijze ontgaat mij ieder nut van verandering. Je moet toch op normale wijze kunnen zappen. Als er meer zijn die dit als een probleem ervaren, dan is de firmware van maart 2008 een uitkomst. Nog wel te vinden, denk ik maar op verzoek ook via pm te verkrijgen.

 

Groetjes van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sheeplover
Ik snap niet dat vanaf een bepaalde firmware al die nulletjes verschenen zijn. Op deze wijze ontgaat mij ieder nut van verandering. Je moet toch op normale wijze kunnen zappen. Als er meer zijn die dit als een probleem ervaren, dan is de firmware van maart 2008 een uitkomst. Nog wel te vinden, denk ik maar op verzoek ook via pm te verkrijgen.

Groetjes van John uit Den Bosch.


Voor mij was de oude firmware van aug. 2008 ( fw 7.00.24 ) een uitkomst, tenminste als je je niet perse wilt vasthouden aan de fastscan functie en de z.g. " autodecoding ". Ook op het Duitse Topfield forum zie je regelmatig terugkomen dat vooral fw 7.00.24 de meest stabiele is. En dat is tot op heden inderdaad ook mijn ervaring. Op de site van Topfield zijn de oude firmwares nog steeds te downloaden.

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast graanpuf

Ook op het Duitse Topfield forum zie je regelmatig terugkomen dat vooral fw 7.00.24 de meest stabiele is. En dat is tot op heden inderdaad ook mijn ervaring. Op de site van Topfield zijn de oude firmwares nog steeds te downloaden.

Gr. Albert

 

Precies ook mijn ervaring. Nieuwere versies erop zetten geeft alleen maar ellende. De 7.00.24 heeft ook nog wel zijn kleinere fouten maar hier draait 't zeer stabiel.

 

mvg

graanpuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ook mijn ervaring. Nieuwere versies erop zetten geeft alleen maar ellende. De 7.00.24 heeft ook nog wel zijn kleinere fouten maar hier draait 't zeer stabiel.

 

mvg

graanpuf

 

Ik ben tegenwoordig wat voorzichtiger geworden met het klakkeloos aannemen dat een nieuwe(re) firmware verbeteringen oplevert. Ik kijk nu eerst altijd wat de werkelijk toegevoegde waarde v/e nieuwe fw is. Kan natuurlijk sterk afhankelijk zijn van je eisen maar bij twijfel laat ik het liever bij de oude fw, zeker als deze stabiel is ! Zoals "graanpuf" al aangeeft, is het inderdaad niet zo dat deze fw voor 100% bugvrij is, maar wat mij betreft is dit wel de meest stabiele versie, zeker het HDD gedeelte werkt geheel probleemloos ( nog nooit vastlopers of iets dergelijks meegemaakt en ik heb echt alle mogelijkheden uitgetest ).

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu niet of ik droom of wat, maar ik heb de indruk dat met die Tsjechisch firmware de opname gedecodeerd word terwijl er wordt opgenomen. Ik heb vanavond een aflevering van de Mentalist via VT4 opgenomen en als ik de file list controleerde stond de aflevering al met een groen icoontje ernaast. Maw gedecodeerd. Het gekke is dan nog dat bij de advanced settings het autodecoderen op UIT staat. Als dit realiteit is ... blijft ... dan is dit de beste FW tot nu toe. Ook heb ik sedert het installeren geen last meer van freezes op Een HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet tegelijkertijd naar een ander programma hebt zitten kijken, wordt de opname sowieso automatisch gedecodeerd. Dat is altijd zo met opnames waarnaar je kijkt (en blijft kijken).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu ben ik het dus wel zeker. Was vanavond buitenshuis en heb twee uitzendingen geprogrammeerd op twee verschillende TVV zenders via de epg. Resultaat ze staan allebei in de file list met het groene icoontje van gedecodeerd. je hoeft dus met die Tsjechische FW niets in te stellen. Bij mij staat bij advanced autodecoderen nu standaard op uit en de opnames worden simultaan tijdens de opname gedecodeerd. Komt daarbij dat het lastige hikken bij Een HD ook niet meer voorkomt. Mijn Toppie is dus TOPPIE. Het voert in basis uit was ik ervan verlang. Een goede beeldkwaliteit, neemt op, decodeert simultaan en schakelt nadien ook uit. Zelfde functionaliteit als ik indertijd met mijn Philips hd/dvd ontvanger had. Ik vraag me dus echt af waarom de Koreanen die FW beperken tot Tsjechië en niet vrijgeven voor alle TF77xx modellen. Mocht ie nu ook nog alle ftp functies uitvoeren zonder te crashen zodat ik de files kan downloaden op mijn pc dan is het helemaal een mirakel. Maar mijn tevredenheid gevoel heeft toch al een serieuze sprong voorwaarts gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...