Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

Had dit topic eind oktober een keer aangeslingerd omdat ik nog twijfelde tussen twee ontvangers. Toch de VU+ Duo gehaald omdat velen deze gebruiken en dat maakt het makkelijk als je eens problemen hebt. Dan ook maar even een terugkoppeling.

 

Dankzij diverse topics (hoe pli laden, hoe interne cardslot werkend krijgen voor je CD kaart, hoe tuners met 4 sats instellen) eerst alleen beeld op SD kwaliteit. Dit was al scherper dan ik had verwacht, maar natuurlijk afhankelijk van de zenders. Toen HD werkend op mijn 50" plasma en wat een gave kwaliteit! Bij sommige films zoals luchtopnamen heb je bijna het gevoel dat je zelf vliegt. Het zal op zich met iedere HD ontvanger wel zo zijn, een vergelijk heb ik echter niet.

 

Kortom, zoals al werd opgemerkt: Gewoon genieten

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Pervecte ontvanger,op vele fronten,behalve de beeldkwaliteit

en vooral op sd,deze klacht vind je op veel vu+ forums,en dat is een minpunt voor deze ontvanger,ik heb er een dag naar kunnen kijken,maar ik zie er toch vanaf om hem te nemen.

heb zelf een atevio 7000(rebox 9000)maar die is op sd de betere

mischien dat vu+ het in de toekomst kan oplossen met een driver

fix.maar de meetlat in het beeldplaatje is nog steeds kathrein,

vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Rebox 8000. Momenteel is deze in reparatie en mag tijdelijk genieten van de kwaliteiten van de VU Duo (een verademing!). Ik ben behoorlijk kritisch, maar vind zelf niet dat de Duo onderdoet voor de Rebox kwa SD beeldkwaliteit.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf ook een vu duo het ziet er top uit ook de beeldkwaliteit op de SD zenders daar is helemaal niks mis mee ik geniet er nog elke dag van

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En waar vergelijk je dat dan mee?

 

Je kunt pas een zinnige opmerking maken over de beeldkwaliteit als je twee bronnen op dezelfde weergever direct kunt vergelijken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Pervecte ontvanger,op vele fronten,behalve de beeldkwaliteit
en vooral op sd,deze klacht vind je op veel vu+ forums,en dat is een minpunt voor deze ontvanger,ik heb er een dag naar kunnen kijken,maar ik zie er toch vanaf om hem te nemen.


Heb een VU duo en een Flip 7141 van CD
daarnaast heb ik nog een analoge kabelaansluiting op de TV
De VU doet het uitstekend zowel op SD als HD.
Mogelijk is je instelling niet goed, dat kan zowel op je TV als op de VU zijn, of de combinatie van die 2.
Ook had ik wel eens een image waarbij ik niet te spreken was over de beeldkwaliteit.
En ja bij SD TV is wat je er uit krijgt wel heeeeel erg afhankelijk van wat het kanaal aanbied. Je hebt daar bagger en juweeltjes bij qua beeld.
Maar bij een beetje redelijk SD aanbod zit je al snel naar uitstekend beeld te kijken.
Ik ben behoorlijk kritisch qua beeld en heb een groot scherm.
Dat werkt bijna als een vergrootglas :D

En ik (wij) geniet dagelijks van mijn VU+ cool
Is eigenlijk een VU++ coolcool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...