Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

Dat betekend dus toch dat het niet iets hardwarematigs is. Dus toch nog hoop dat het met de juiste drivers ooit nog goedkomt smirk Ik heb overigens een 50" Pioneer Plasma.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had inderdaad wel schrik voor een wazig beeld bij SD uitzendingen. Blijkbaar maakte het dus niet echt uit of je nu een DM 8000 of VU+ had. Volgens de meesten hier is het 'wazig' probleem dus opgelost dankzij de nieuwe drivers.

Bedankt aan allen voor de reacties.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik draai op open pli na een dag en nacht veel getweak met scherpte en contrast en noise filters kan ik persoonlijk constateren dat:

 

HD is toch duidelijk minder scherp als mn clarke tech 5000 HD.

Namelijk op mijn C-tech keek ik vaak naar de betere HD zenders zoals discovery en history hd. En vaak had ik het idee dat het beeld zo haar scherp was, zo scherp zou je het met je eigen ogen niet zien had ik vaak het idee. Op de VU ziet HD er ook mooi uit maar veel zachter op een manier waardoor het meer natuurlijker lijkt. Dus de HD kwaliteit hier lijkt me erg subjectief maar persoonlijk heb ik toch de voorkeur voor het hardere/scherpe beeld. Volgens velen is de kwaliteit met een dreambox gelijk of beter, ik snap wel dat dit een linux box is die op dezelfde software draait maar qua beeld kwaliteit lijkt het me niet dat een dreambox de standaard is voor de beste kwaliteit dus ik snap niet waarom iedereen altijd wil weten hoe t beeld is vergekelen de dreambox varianten. Het verschil met een kwaliteit SD zender en een redelijk tot goede HD zender is op deze box niet al te groot terwijl op mn Ctech de HD zenders toch wel van het beeld spatte, wat dat betreft een beetje teleurstellend op de VU

 

SD kwaliteit ben ik redelijk over te spreken al lijkt het me iets grover, blokkeriger dan wat ik gewend was. Met de noise filters aan ziet het er toch iets beter uit. al is het bekend dat noise filters ook detail weg filteren en je beeld zachter maakt (heb overigens hd zonder noise filters getest).

 

Getest op een Toshiba 42 inch full hd lcd 100 hz (Z serie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Heb je de scaler scherpte wel helemaal UIT staan, dit is te vinden onder:

Menu -> Instellingen -> Systeem -> A/V instellingen -> Scaler scherpte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hem mijn VU+ nu een week of 3, maar qua beel is deze nu hetzelfde als met de 800, al lijkt het inderdaad wat iemand al had gezegd, dat het beeld met HDTV op de VU+ wat 'zachter' is, wat natuurlijker.

 

Prima ontvanger, het beste alternatief voor de dreambox!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Heb je de scaler scherpte wel helemaal UIT staan, dit is te vinden onder:
Menu -> Instellingen -> Systeem -> A/V instellingen -> Scaler scherpte


ik heb de beste resultaten als er 1 blokje blijft staan in de scalerbalk,dus net niet helemaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je toch niet menen? Dat is de juist de wazigste optie.

Zonder blokjes is de standaard instelling van de driver, denk ik. Van zodra je 1 blokje hebt en zo vermeerdert, ga je van heel wazig beeld over naar (te) scherp beeld. Ik heb zo'n 18 blokjes ingesteld op de scaler.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petalo
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Heb je de scaler scherpte wel helemaal UIT staan, dit is te vinden onder:
Menu -> Instellingen -> Systeem -> A/V instellingen -> Scaler scherpte


ik heb de beste resultaten als er 1 blokje blijft staan in de scalerbalk,dus net niet helemaal uit.



Vraag me wel eens af hoe mensen hier hun beeld hebben afgesteld dat ze zo snel genoegen nemen met baggere beeld kwaliteit of het niet eens zien als iets er gewoon slecht uit ziet. Als je geen calibratie dvd's heb (sommige zijn zelfs gratis te downloaden ook in afspeelbaar formaat mocht je geen dvd image kunnen mounten). Zet dan op zn minst je beeld afentoe op pauze als je met settings gaat knoeien .. het kan idd niet zo zijn dat je met die instelling het beste resultaat heb tenzij je graag naar een te wazig beeld kijkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kijk momenteel met de Vu+duo box in sd (scartmode rgb) op de oude metz beeldbuis tv, en daarop zie ik gewoon dat de scaler de mist in gaat. dit kan misschien komen dat de Metz een eigen scherpte regeling heeft, dat weet ik dus niet.

 

maar ik heb de tv zo ingesteld, dat de Dm7000 het beste beeld heeft, schakel ik dan om naar de Vu+duo box met de standaard open pli instellingen, gaat het goed fout met mijn mooie beeldje. het wit is veel te hard, en het beeld is veelste scherp, en lijkt wel of witte vlakken opeens grjze randen krijgen..

 

Na wat zoeken vondt ik een zender met een colorbalk testbeeld, en daar ben ik mee aan het stoeien gegaan.

 

Mij is altijd geleerd, dat je eerst de helderheid en het contrast goed moet zetten en dan pas de kleur, dus eerst de kleur op minimaal gezet, en toen viel het mij op dat de Vu+duo witte strepen genereert tussen de balken, pas na het terug zetten van de scalerblak op 1 blokje, waren de witte lijnen weg! bij 5 of 6 blokjes, is het nog acceptabel, daarna wordt het hinderlijk.

 

Nou moest ik de scherpte op de tv op 3 zetten (stond op 4) en de scaler staat nu op 5 blokjes, en het beeld is nu retestrak!

 

Als ik de Vu+duo vergelijk met de Dm7000, kom ik tot de volgende conclusie (in SD mode),

 

Het beeld is veel dynamiser (meer diepte) dan van de Dm7000.

 

De donkerzwart en donkergrijs verschilen zijn met de Dm7000 weer beter zichtbaar.

 

De kleur wit is erg overheersend bij de VU+duo.

 

Vu+box maakt foutjes in het beeld, als de scalerblak te hoog wordt ingesteld.

 

Na een hele avond aan het afregelen te zijn geweest, kan ik wel zeggen dat ik tevreden ben, het beeld is nu super te noemen!

 

Gr Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi,

en niet te vergeten: we hebben niet allemaal dezelfde weergave apparatuur, spreek TV-toestellen.

 

en bij het testen van de diverse instellingen neem een goede zender voor SD en voor HD

 

de mensen die HDMI hebben kijken natuurlijk ook naar de autoresolutie in je menu, met name voor het SD gedeelte.

 

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...