Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude Humax 5400 "ingeruild" voor een VU+ Duo.

Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen, dat de beeldkwaliteit op mijn Pioneer plasma niet erg best is. Mijn oude Humax gaf veel beter beeld.

 

Het beeld is wazig, net of er een ruisonderdrukking aanstaat.

Zelf mijn vrouw klaagt. En die zegt eigenlijk altijd "als het maar beweegt, dan vind ik het goed". Dus dat wil wel wat zeggen.

 

Ik heb alles al geprobeerd. Uitgang 720p, 1080i, enz.

Nu staat hij op 1080i. Op de plasma zijn alle beeldverbeteraars uitgeschakeld.Hebben jullie nog tips?

 

Ik ben aan het denken om hem om te ruilen tegen een Dream 8000.

Zou hier het beeld wel beter zijn?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik hoor hier meer mensen over met SD. Met HD schijnt het prima te zijn.

Sta op het punt om een VU+ aan te schaffen, maar dit is voor mij erg belangrijk! Hobbydoos is super maar de beeldkwaliteit is het aller belangrijkst!

Kun je misschien een voorbeeld uploaden? Dan kan ik zien hoe onscherp het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu bezig met een autoresolution plugin. Schijnt te werken.

Hiermee kun je het beeld bij SD in 576i weergeven. Default staat dan de box nog op 1080i, dus bij HD wordt 1080i weergegeven. Werkt wel maar geeft weer andere problemen. Als ik naar een HD zender ga en vervolgens terug naar bv ned1 hangt het beeld. Effe naar standby lost het dan weer op.

Beeld is overigen wel beter op 576i. Waarschijnlijk zit er in de VU+ toch niet zo'n geweldige scaler.....Ben nog niet echt gelukkig met deze box.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Heb hem hier iig. voorlopig nog even via scart aan een Loewe glasbak hangen en dat levert op zowel SD als HD een bijzonder mooi en scherp beeld. Dus een goed beeld op SD moet kunnen.


Ja natuurlijk geeft dit mooi beeld. Via scart is max. RGB 576i. En dit is met deze box geen probleem. Het probleem krijg je pas als je bv 720p of 1080i weer wilt geven. Dan moet hij dus een SD signaal van 576i upscalen naar 720p of 1080i. En dit doet hij niet geweldig. Eigenlijk slecht vind ik. Dat er een plugin gemaakt moet worden om alle SD resoluties weer te geven in 576i is al niet fijn.

Mijn TViX scaled alles op naar 1080i. Ook dvd's (576i) naar 1080i. TV geeft altijd 1080i weer. Geeft loepzuiver beeld zonder enig probleem.

Ik weet niet hoe goed of slecht andere boxen upscalen??

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ FrankieV

 

Je hebt "de pech" dat jij kan zien wat de meeste andere niet kunnen zien wink . Je pioneer is zo goed dat hij een goede ontvanger nodig heeft anders laat hij genadeloos de tekortkomingen zien.

 

Mijn pioneer heeft een ingebouwde hd-ontvanger en ik ben nog geen ontvanger tegengekomen die een beter beeld geeft [en ik nog wel denken die interne ontvanger zal wel een goedkoop extraatje zijn wat ze hebben ingebouwd] . Ook de dreambox8000 is absoluut niet beter.

 

Als je een box wil hebben die goed tot zeer goed upscaled moet je eens kijken naar Technisat of de ABcom IP9000.

 

Ik heb toen voor de ABcom gekozen omdat ik deze minimaal slechter vond als de Technisat, maar de ABcom had leukere features.

Als ik nog eens zou moeten kiezen had ik liever voor de Technisat gekozen.

 

Omdat ik zit te denken de ABcom te vervangen dacht ik dat de VU+DUO misschien iets is. Niet dus.

 

Het probleem is dat de meeste fabrikanten veel te veel "investeren" met het inbouwen van rommel zoals het kunnen kijken naar youtube of een divx player.

Probeer maar eens een fabrikant te vinden die deze rotzooi weglaat en zo het geld investeert in een goede ontvangermodules.

 

Trinity

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trinity,

 

Ik kan me in jou verhaal helemaal vinden.

Wel moet ik zeggen dat ik het beeld nu eigenlijk best goed vind op 576i, via de extra plugin. Het nadeel is wel dat de TV iedere keer moet schakelen naar ander resoluties. Dat is wel vervelend vind ik. Ben nog aan ut hobby-en met de plugin. Als ut wat wordt laat ik ut weten.

 

 

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deinterlacer van de DM8000 en de VU+ zit toch gewoon meegebakken in de Broadcom CPU? Het zou me verbazen als daar zo'n kwaliteitsverschil tussen zou zitten.

 

Misschien dat Dream driver dit op dit moment dit wat optimaler weet aan te sturen (aangenomen dat de CPU's op dit gebied inderdaad niet veel verschillen)?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
Trinity,

Ik kan me in jou verhaal helemaal vinden.
Wel moet ik zeggen dat ik het beeld nu eigenlijk best goed vind op 576i, via de extra plugin. Het nadeel is wel dat de TV iedere keer moet schakelen naar ander resoluties. Dat is wel vervelend vind ik. Ben nog aan ut hobby-en met de plugin. Als ut wat wordt laat ik ut weten.



Hoezo is dat vervelend? Merk je dat dan zo erg bij jouw TV?
Het is natuurlijk wel de beste oplossing. Als de scaler van de VU+ niet zo'n goede is, moet je het de TV laten doen.
In ieder geval zit er in die van mij een behoorlijk goed exemplaar.
Werkt die plugin nu een beetje naar behoren? Of moet je nog steeds resetten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: despijker
Origineel bericht van: FrankieV
Trinity,

Ik kan me in jou verhaal helemaal vinden.
Wel moet ik zeggen dat ik het beeld nu eigenlijk best goed vind op 576i, via de extra plugin. Het nadeel is wel dat de TV iedere keer moet schakelen naar ander resoluties. Dat is wel vervelend vind ik. Ben nog aan ut hobby-en met de plugin. Als ut wat wordt laat ik ut weten.



Hoezo is dat vervelend? Merk je dat dan zo erg bij jouw TV?
Het is natuurlijk wel de beste oplossing. Als de scaler van de VU+ niet zo'n goede is, moet je het de TV laten doen.
In ieder geval zit er in die van mij een behoorlijk goed exemplaar.
Werkt die plugin nu een beetje naar behoren? Of moet je nog steeds resetten?


Ben nog niet zover. De vrouw wil ook wel eens naar de tv kijken ipv al dat ge-hobby. wink
Van 576i naar een HD kanaal en terug kost af en toe wat moeite. Beeld geeft eerst een paar tellen de orginele resolutie weer van het kanaal waar het vandaan kwam, en vervolgens knipperd het beeld een paar keer.
Ik weet niet of dit ook gebeurt als je permanent 720P of 1080i weergeeft. (dus als de box scaled)

Maar ik zeg al, ik moet nog wat sleutelen aan de settings van plugin. (Misschien morgen)
Eerlijk gezegd ben ik met de beeldkwaliteit best tevreden nu. Met de plugin is het toch veel beter.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik moet zeggen dat ik ook geen enkel probleem heb met slecht SD beeld.

Ik heb de plugin autoresolutie ook eens geprobeerd en ik zie geen enkel verschil.

De VU+ draait hier op een Full HD Samsung LCD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here!

 

Vu+ duo vervangt hier een defecte DM 7025 dus ik kan ze niet naast elkaar zien, maar volgens mij zijn de SD beelden van de Vu+ minstens zo scherp als die van de 7025!

 

Ik denk dat het meer is ingegeven door de lage prijs - er moet toch wel iets op aan te merken zijn... ;-)

 

Niets dan lof over de Vu+ !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...