Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: roymar
@flabergasted

Wat betreft resolutie kun je nog steeds het beste de orginele resolutie nemen en de tv de scaling laten doen, want die doet dat meestal beter!!
Voor 576i gebruik ik wel 576p ivm de pillarbox schakeling die op 576i niet werkt.

Gr.Roymar


Ik heb toevalling deze week ergens een verhaal in een forum gelezen, met een quote van de fabrikant, dat een plasma scherm helemaal niet kan scalen! Ik zal kijken of ik dat stukje nog kan vinden. Maar oke, daar gaat het in dit topic niet over, dus verder met de beeldkwaliteit, die nog niet 100% is. Althans bij mij. En ik vind nog steeds dat het apparaat de scaling moet doen (fatsoenlijk), en niet de tv. De plugin voor de resoluties is naar mijn mening een noodoplossing.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het enige wat een tv doet is het beeld opblazen tot de grens van het scherm, maar dat een tv kan upscalen is voor mij ook nieuw...dan zou het SD signaal van de kabel er ook plotseling goed uit komen te zien.....

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een plasma niet kon scalen dan kreeg je nooit beeldvullend SD materiaal op een full HD scherm....

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: FrankieV

Ik heb toevalling deze week ergens een verhaal in een forum gelezen, met een quote van de fabrikant, dat een plasma scherm helemaal niet kan scalen! Ik zal kijken of ik dat stukje nog kan vinden. Maar oke, daar gaat het in dit topic niet over, dus verder met de beeldkwaliteit, die nog niet 100% is. Althans bij mij. En ik vind nog steeds dat het apparaat de scaling moet doen (fatsoenlijk), en niet de tv. De plugin voor de resoluties is naar mijn mening een noodoplossing.

 

Ik heb overigens een Sony LCD TV maar het upscalen naar de verschillende resoluties maakt niets uit.

Ook gemaakte opnamens op de Harddisk die er perfect uitzagen, zijn de eerst 5-10 minten na het aanzetten van de VU+ vlekkerig.

Maar misschien zijn we wel te kritisch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net thuis, zet dat ding weer aan, en ja hoor, weer schokkend beeld en rare verschijnselen. Er worden beelden overgeslagen. Een beweging "floept" van a naar b en slaat gewoon een aantal beelden over. Ik wordt er eigenlijk een beetje moedeloos van.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
Kom net thuis, zet dat ding weer aan, en ja hoor, weer schokkend beeld en rare verschijnselen. Er worden beelden overgeslagen. Een beweging "floept" van a naar b en slaat gewoon een aantal beelden over. Ik wordt er eigenlijk een beetje moedeloos van.


Dit heb ik gisteren ook gehad. Soort van schokken. Maar ook lijnen in beeld. Ik heb de resolutie op 1080i.
Na een reboot was het weg. Ik houd het in de gaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb m'n VU+DUO ook al enkele dagen.

Van dit verschijnsel heb iik nog niets opgemerkt. (ook 1080i)

Let wel dat je de laatste image afhaalt. Ik gebruik de openPLI nightly builds.

 

Wat me wel echter stoort is dat je slechts 4 (SD)kanalen (van dezelfde of 2 transponders) simultaan kan opnemen/kijken via webif terwijl dit bij m'n oude DM7025 zelfs 8 waren.

Hopelijk ligt het aan de software en betert dit...

- VU+DUO, relook400, cubecafe250, 2xdm800, cuberevo, DM7025

- visio bigsat, 3x Edision/1x ALPS quad LNB, 17to8 PMSE diseqc switch -> 28.2, 23.5, 19.2, 13

- schwaiger 1m alu, inverto LNB, SG2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er me iemand kunnen zeggen of de beeldkwaliteit van de VU+ te vergelijken valt met de Dreambox 8000? Vooral de SD kwaliteit vind ik heel belangrijk omdat sommige HD ontvangers er blijkbaar niet in slagen om een zuiver beeld te genereren via HDMI. Meestal maakt de upscaler of de deïnterlacer er een troebel beeld van.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brambo's

je vraag is weliswaar legitiem maar je start de kwestie beeldkwaliteit VU+ DUO nog een keer

 

en vooral in vergelijking met een Dreambox 8000 komen er sowieso getinte reacties

 

ik garandeer je dat als je een VU+ DUO koopt en test

je hem net zo makkelijk zonder financieel verlies kunt verkopen binnen een maand of drie om dan toch nog een dm8000 te halen

 

of je dat moet doen is jouw kwestie

 

er zijn maar heel weinigen die de dm 8000 + een VU+ DUO tegelijk hebben staan en na menig instellingen te hebben gebezigd een objectief vergelijk kunnen maken.

 

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tonskidutch,

 

 

Je hebt inderdaad wel gelijk dat zoiets heel subjectief is.

Ik sta voor een belangrijke aankoop van een HD twin ontvanger en ik twijfel dus tussen die 2 ontvangers. Op 't eerste zicht heb ik de bijkomende functies zoals o.a. een derde & vierde insteek tuner, DVD-speler, ... niet nodig. Het beeld en stabiliteit van een ontvanger echter vind ik echter wel heel belangrijk.

 

In ieder geval, heel erg bedankt voor je snelle reactie.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Tonslidutch het netjes gezegd heeft.

Je riskeert geen flater met de VU+.

Ik voeg er aan toe dat hij zeker stabiel is, ik heb zelf geen DM8000 maar meestal is die ook niet genomen als goede SD beeld.

Dus, aangezien het prijsverschil....

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

[citaat].........

ik heb zelf geen DM8000 maar meestal is die ook niet genomen als goede SD beeld.

[/citaat]

 

De DM8000 geeft op SD beeld een goed beeld, de scaler en deinterlacer werkt prima op de DM8000.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's
Hey Tonskidutch,


Je hebt inderdaad wel gelijk dat zoiets heel subjectief is.
Ik sta voor een belangrijke aankoop van een HD twin ontvanger en ik twijfel dus tussen die 2 ontvangers. Op 't eerste zicht heb ik de bijkomende functies zoals o.a. een derde & vierde insteek tuner, DVD-speler, ... niet nodig. Het beeld en stabiliteit van een ontvanger echter vind ik echter wel heel belangrijk.

In ieder geval, heel erg bedankt voor je snelle reactie.


Ik heb het paasweekeinde een dm8000 thuis gehad om te proberen.
Omdat ik niet tevreden was met de sd kwaliteiet van de vu+, welke ik had aangeschaft, mocht ik de dm8000 proberen.
Het beeld was net zo slecht als de vu+.(wazig) Het verschil was dat de dm8000 beeldverbeteringen had en een scalerschrpte. Hiermee kon ik mijn beeld goed afstellen. Net op het moment, dat ik de dm8000 wilde bestellen, kwam vu met nieuwe videodrivers. Hier zit nu exact hetzelfde in als in de dm8000. Scalerscherpte en videoenhancement plugin. Beeld is nu zeker zo goed als dm8000. Af en toe heb ik alleen nog rare beeldeffecten en wat schokkend beeld. Ook af en toe wat horizontale lijntjes in het beeld bij snelle beeldwisselingen. Dit is me bij de dm8000 niet opgevallen. Later heb ik bij de instellingen van de vu de frequentie van multy naar 50hz gezet en ik moet zeggen, dit scheelt weer een heel stuk. Het beeld is nu zeker vergelijkbaar met de dm8000. Dus als je de prijs vergelijkt........ Ik heb gekozen voor de vu+.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
Origineel bericht van: Brambo's
Hey Tonskidutch,


Je hebt inderdaad wel gelijk dat zoiets heel subjectief is.
Ik sta voor een belangrijke aankoop van een HD twin ontvanger en ik twijfel dus tussen die 2 ontvangers. Op 't eerste zicht heb ik de bijkomende functies zoals o.a. een derde & vierde insteek tuner, DVD-speler, ... niet nodig. Het beeld en stabiliteit van een ontvanger echter vind ik echter wel heel belangrijk.

In ieder geval, heel erg bedankt voor je snelle reactie.


Ik heb het paasweekeinde een dm8000 thuis gehad om te proberen.
Omdat ik niet tevreden was met de sd kwaliteiet van de vu+, welke ik had aangeschaft, mocht ik de dm8000 proberen.
Het beeld was net zo slecht als de vu+.(wazig) Het verschil was dat de dm8000 beeldverbeteringen had en een scalerschrpte. Hiermee kon ik mijn beeld goed afstellen. Net op het moment, dat ik de dm8000 wilde bestellen, kwam vu met nieuwe videodrivers. Hier zit nu exact hetzelfde in als in de dm8000. Scalerscherpte en videoenhancement plugin. Beeld is nu zeker zo goed als dm8000. Af en toe heb ik alleen nog rare beeldeffecten en wat schokkend beeld. Ook af en toe wat horizontale lijntjes in het beeld bij snelle beeldwisselingen. Dit is me bij de dm8000 niet opgevallen. Later heb ik bij de instellingen van de vu de frequentie van multy naar 50hz gezet en ik moet zeggen, dit scheelt weer een heel stuk. Het beeld is nu zeker vergelijkbaar met de dm8000. Dus als je de prijs vergelijkt........ Ik heb gekozen voor de vu+.


hallo frankieV dat had ik ook goed beeld maar wel soms schokkend

heb hem nu op dvi-pc uitgang staan en bij mij is het weg

heb een 42 inc pana v10 plasma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...