Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

Alhoewel er soms wel een kwaliteitsverschil zit in upscalers, gaat die nooit van een matig SD beeld deftig kunnen upscalen. Dat het beeld dus spectaculair beter wordt door te tv laten upscalen ipv de vu box geloof ik niet echt (beetje wel, maar niet spectaculair). Een SD beeld weergeven op een 42inch scherm is gewoon vragen om een wazig beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik moet zeggen dat je ook wel verwend wordt met HD zenders waardoor SD zenders minder mooi lijken.

 

Ik heb naast mij VU+ mijn Topfield 5000pvr nog aangesloten staan en zie dat bij mij (op een 37" Panasonic Plasma) er geen zichtbaar beeldverschil te zien is. Ik gebruik overigens wel de auto resolution plugin.

 

Voorheen vond ik dat ik al goed beeld had met de Topfield overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Alhoewel er soms wel een kwaliteitsverschil zit in upscalers, gaat die nooit van een matig SD beeld deftig kunnen upscalen. Dat het beeld dus spectaculair beter wordt door te tv laten upscalen ipv de vu box geloof ik niet echt (beetje wel, maar niet spectaculair). Een SD beeld weergeven op een 42inch scherm is gewoon vragen om een wazig beeld.


Gisteren heb ik een geripte dvd van goede kwaliteit op de vu+ gezet. Plugin uitgezet en de box default op 1080i. Het beeld was weer erg wazig. Allen op 576i geeft deze dvd goed beeld. Dit bewijst dat de scaler niet goed functioneerd. Proberen jullie dit ook eens uit?

De laatste opmerking opmerking "Een SD beeld weergeven op een 42inch scherm is gewoon vragen om een wazig beeld" kan ik mij absoluut niet in vinden. Mijn Humax gaf perfect SD beeld weer op 50"! (wel op 576i)

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
Origineel bericht van: Lithion
Alhoewel er soms wel een kwaliteitsverschil zit in upscalers, gaat die nooit van een matig SD beeld deftig kunnen upscalen. Dat het beeld dus spectaculair beter wordt door te tv laten upscalen ipv de vu box geloof ik niet echt (beetje wel, maar niet spectaculair). Een SD beeld weergeven op een 42inch scherm is gewoon vragen om een wazig beeld.


Gisteren heb ik een geripte dvd van goede kwaliteit op de vu+ gezet. Plugin uitgezet en de box default op 1080i. Het beeld was weer erg wazig. Allen op 576i geeft deze dvd goed beeld. Dit bewijst dat de scaler niet goed functioneerd. Proberen jullie dit ook eens uit?

De laatste opmerking opmerking "Een SD beeld weergeven op een 42inch scherm is gewoon vragen om een wazig beeld" kan ik mij absoluut niet in vinden. Mijn Humax gaf perfect SD beeld weer op 50"! (wel op 576i)


Ik kan mij in de laatste opmerking over " vragen om een wazig beeld " ook niet vinden. Uiteraard hangt er veel af v/d kwaliteit v/h geboden SD programma, maar op mijn 50" geven diverse kanalen een prima SD beeld, met name veel Duitse en Engelse aanbieders. Eigenlijk nog nooit last van een wazig beeld gehad met apparatuur van Topfield en Humax ( wel was ik wat minder enthousiast met de Homecast ). Heb ook geen verschil gemerkt in upscaling door de tuner of de TV, in beide gevallen werkt dit goed !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Waarom zet je bij een HDready (720p) scherm de box op default 1080i?


Ik neem aan dat de vraag aan mij gericht is? 720p kan inderdaad ook, maar maakt voor het resultaat niets uit --> geeft wazig beeld. Er zijn discussie's over 1080i of 720p. Het schijnt elkaar niet zo veel uit te maken. Of jij moet een goed argument hebben voor 720p?

HD ready is trouwens 1080i. Full HD is 1080p

Zijn er ook mensen die op 50" goed beeld hebben zonder plugin?

Ik ga vanavond een dreambox 8000HD ophalen om het beeld te vergelijken. Ik laat het resultaat na het paasweekeinde wel weten.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik vraag me af of het mischien aan VU+ ism met TV scherm,

kan liggen.

 

Ik heb een samsung 40" FullHD en vind het SD beeld van de VU+

echt prima (echt niet veel slechter dan HD)

hij staat op 1080i

als je hem op scart aan sluit is het beeld beduidend slechter,

ik had de auto SD naar scart optie niet door en had echt van

what The F....., gelijk de scart weer los getrokken.

 

Ik heb paar jaar terug ergens op internet gelezen (toen ik opzoek was naar mijn TV en een hdmi DVD )

dat sommige tv's altijd scalen, wat dan bij sommige

resulitie's beroed beeld opleverd, ongeacht de kwalietijd van de bron.

 

Mischien een idee om net als bij de HDD's een lijstje te maken

wat mensen van hun tv ism VU+ vinden.

kan dus dat de zelfde tv's bij ok en nok staan,

liefts met type aan duiding (al weet ik die van me zelf ook niet ;-)

 

OK

Samsung 40" LCD FullHD (type ?????)

 

NOK

 

 

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noud
Ik heb een samsung 40" FullHD en vind het SD beeld van de VU+
echt prima (echt niet veel slechter dan HD)
hij staat op 1080i


Begrijp ik goed dat jij ook niet de auto-resolutie plugin gebruikt??? confused

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noud

________________________________________
OK Full HDtv

* Samsung 40" LCD FullHD (type ?????)

________________________________________
OK HDreadytv

* Panasonic Plasma KIT-TH-42PW5EX silber

________________________________________
NOK



prima initiatief Noud,

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Waarom zet je bij een HDready (720p) scherm de box op default 1080i?


Omdat het een mooier plaatje op mijn Panasonic 42" HD-ready plasma geeft.
Lijkt me duidelijk dat de beeldkwaliteit van de Vu+ Duo niet onderdoet voor andere boxen en dat het verschil in kwaliteit gezocht moet worden in de instellingen die voor jouw scherm het beste uitkomt.

@Tonskidutch
Uiteraard heb ik de Diseqc op 1.1 staan,echter las ik op een ander board (ladderzatbox voor iedereen!!!!),dat in het Vu+ menu bijv. LNB 3 niet automatisch naar uitgang 3 op de Diseqc gestuurd wordt,maar dat dat best uitgang 7 kan zijn.Dit verklaart dan ook meteen waarom ik op de andere satelliet posities geen signaal heb.Omdat ik niet op dat board kan komen(registreren lukt niet) kan ik het hele artikel niet lezen.Ik heb nu maar 4 LNB`s werkend van de 10.Op de DM7000 werkt het wel nog gewoon.Ben dus eigenlijk op zoek naar een ingevuld instelmenu voor een 10/1 Diseqc voor de Vu+.Misschien maar een nieuw topic hierover opstarten.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het sd beeld ook iets minder.

ontdekte toen dat scart rgb bij niet hd zenders iets scherper is.

 

heb toen gelezen over component aansluiting. dit schijnt nog beter te zijn als rgb i.s.m. scart.

 

Ik heb 1 hele dikke component kabel aangesloten. nu is mn sd beeld echt perfect.

 

dus mijn tip is schaf een component kabel aan.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...