Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

En toch begrijp ik het niet helemaal: als je de diverse forums doorleest, zie je duidelijk dat er mensen zijn die klagen over de SD-beeldkwaliteit, terwijl anderen die prima vinden. Dat moet toch ergens vandaan komen?

Ook voor mij geldt: ik zie geen kwaliteitsverschil tussen upscalen door de box of door de TV. In beide gevallen heb ik een prima beeld (terwijl ik in dat opzicht toch best wel kritisch ben, en de TV van een goede kwaliteit is).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dit topic en de discussie over beeldkwaliteit is toen de eerste hd receivers uitkwamen van dmm betreffende de beeldkwaliteit van die dmm ook al aan de orde geweest

 

het is niet vergelijkbaar als je niet ook tussen identieke grootheden vergelijkt

cvbs-scart-component-hdmi/dvi

upscalen ja nee

576i 720i of 720p etc etc

autoresolution of niet

pal of ntsc of multi

en noem maar op

 

SD welke zender (rtlmuts of Das erste of BBC1)

en welke SD zijn we aan het vergelijken een waardeloze film die al geen beeldkwaliteit had of een nieuwe productie die volgens de regels der kunst aangeboden wordt

 

idem HD

 

ik kijk heel vaak duitstalige fta en ben extreem tevreden met het SD beeld op scart

testen op HDMI kan ik niet en zou ook niet weten of je EEN oplossing vindt voor al die formaten die je per DVB-s en DVB-s2 aangeboden krijgt van all die verschillende tv-zenders

 

Citaat:
Dat moet toch ergens vandaan komen?

waar de verschillen vandaan komen is evident

ik heb ander spul staan

ik kijk naar andere zenders

ik vergelijk op een ander moment dan jij (dus andere content)

 

in een ander bericht (waar ik ook een en ander was aan het uitvlooien) blijkt ook dat men appels en peren vergelijkt

klik als het over de beeldkwaliteit gaat

 

je zou meerdere receivers moeten kunnen opstellen en via een HDMI switch en scart switch moeten kunnen vergelijken met een en dezelfde zender op een en dezelfde gekalibreerde display

 

wel dat kan niemand thuis en dus zijn indrukken subjectief

je zult dus echt zelf moeten zoeken naar een instelling van alle onderdelen die je het beste bevalt.

 

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, komop.... het is toch niet zo ingewikkeld,

Het is toch een kwestie van aansluiten en kijken/vergelijken, of niet?

 

Ik heb reeds een jaar of 10 een schotel, en ik vergelijk geen appels en peren. Ik vergelijk Ned1 met Ned1 en 576i met 576i. Alles via HDMI ingang4 op dezelfde Pioneer plasma (50").

 

Beide op 576i is de VU misschien net een tikkie beter. Zet ik de uitgang van de VU op 720p of 1080i, wat mijn Pioneer plasma perfect kan weergeven, wordt het beeld beduidend slechter. Erg wazig zelfs. Het lijkt net of ik bij ondertiteling, teksten of gezichten iets verder weg in het beeld, een bril nodig heb. Duidelijk veel slechter dan de Humax. Het is zelfs niet goed te krijgen door de scherpte van de TV op max. te zetten.

 

Tevens heb ik een videobron, en wel een TVix6500, welke ook regelmatig 576i beeld op moet scalen naar 1080i. De uitgang van de TViX staat permanent op 1080i. Dit beeld is geweldig. Niks van wazigheid te bespeuren. Dit zelfde gelt voor een Xbox360 die via de uitgang op 720p ingeteld staat. En wederom perfect beeld. Mag ik toch wel concluderen dat de plasma wel in orde is en de interne scaler van de Vu+Duo niet naar behoren werkt, door wat voor een redenen dan ook!!!

 

Het nadeel van de plugin is natuurlijk ook dat het menu er niet uit ziet. Minder kleuren en "grof".

 

Bij sommigen van jullie is het SD beeld dus loepzuiver bij weergave 1080i of 720p? Ook op groot scherm? Welke image gebruiken jullie? PLi?

 

Als ik jullie zo hoor, is mijn VU dus defect. Is mijn apparaat nou niet goed?

Oke, ik ga morgen bellen om hem om te ruilen.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ik moet zeggen dat ik ook geen enkel probleem heb met slecht SD beeld.
Ik heb de plugin autoresolutie ook eens geprobeerd en ik zie geen enkel verschil.
De VU+ draait hier op een Full HD Samsung LCD


Heb je de plugin wel ingesteld? Dus de uitgang van de box op 1080i. Vervolgens alle SD signalen instellen op respectivelijk 576i, 575p, etc.

Als je de plugin niet insteld veranderd er niets. Alles staat op default.

Zet het uitgangs-signaal van de box eens op 576i en vervolgens op 1080i. Vergelijk dit eens met elkaar?

Frank

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn opmerking was een algemene

 

vervolgens geef ik aan in mijn bericht, dat ik (gezien de link die ik gaf) ook een hele tijd heb moeten puzzelen hoe het beeld optimaal te krijgen

BOVENdien vind ik dat gepuzzel tussen tvdisplay en receiver sowieso een groot nadeel van de moderne apparaten

 

daarnaast weet ik dat er meerdere fixes uit zijn betreffende de skins en de autoresolution plugin (voor VTI0.7 master)

en die draaien hier

 

welk image en skin jij gebruikt weet ik niet (geef je nergens op)

de skin maakt vaker wel wat uit qua indruk van het beeld

 

als je echt niet tevreden bent na wat puzzelen, tja dan is de VU+ niet aan jou besteed en dat kan ook voorkomen.

je bent hem overigens sneller kwijt zonder verlies dan dat je 'm aankocht gezien de wachtijden.

 

wat een tvix of xbox allemaal aanlevert, is toch wel een peer

 

maak eens een screenshot van je OSD met de audio video instellingen en een van je autoresolution settings en plak die eens hier in het forum.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat me toch niet vertellen dat de screenshots, jou instellingen zijn? RGB via scart? Dit is een max. resolutie van 576i, en geeft met de VU+ perfect beeld. Je wilt de box permanent op 1080i en bronmateriaal van 576i, up-scalen naar 720p of 1080i, zonder beeldverlies. Je tv moet dit natuurlijk wel weer kunnen geven. Heb jij hem ooit aangesloten via hdmi en ingesteld op 720p of 1080i?

 

PS hoe maak ik sreenshots van het beeld?? Zomaar een vraag, weet ik nl nog niet. smile

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga je niets vertellen... dat zijn mijn instellingen

en dan moet je weten dat ik een HDready pana uit 2003 heb

en zo is het hier perfect met SD en HD

 

iemand die een HDtv heeft met hdmi moet natuurlijk andere settings nemen

 

ik wilde je enkel verlijden tot het nemen van de screenshots (per webinterface)

opdat anderen met hdmi je misschien kunnen helpen...

 

op bestandsbeheer klikken en plaatje / screenshot toevoegen

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: FrankieV
J
PS hoe maak ik sreenshots van het beeld??


Gewoon je ip van je box intypen in je browser zoiets http://192.168.1.31/ en dan boxcontrol.

Thx, ga ik vanavond effe proberen...

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik ga je niets vertellen... dat zijn mijn instellingen
en dan moet je weten dat ik een HDready pana uit 2003 heb
en zo is het hier perfect met SD en HD


Natuurlijk is dat bij SD en HD perfect, omdat de resolutie wat je dan ziet bij bijde hetzelfde is; maximaal 720x576, als ik me niet vergis. (576i). Hogere resoluties gaat niet via Scart/RGB. Dus kun jij naar mijn mening niet oordelen over de kwaliteit van de scaler in de VU+. Sorry

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat ik niet middels HDMI alle resoluties kan testen had ik al geschreven

 

kan hier weldegelijk op 1080i of 702P per component. (plasmatuner)

via een truuk die al beschreven was cvbs/component broadcom chip is die verbinding mogelijk

 

maar per HDMI moet je fatsoenlijk beeld kunnen krijgen en zeker op een HDplasma zoals bij jou.

ciao

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polleke2

Het nadeel van de plugin is natuurlijk ook dat het menu er niet uit ziet. Minder kleuren en "grof

Nou dat menu verandert zeker niet door de plugin ,zeker niet grof of minder kleuren


Ik laat je wel wat sceenshots zien als ut me lukt om de webdinges aan de gang te krijgen.
De schermresolutie wordt minder, dus ook de resolutie van het menu! Fel geel strakke letters in 1080i worden bij 576i lichtgeel met hakkelige letters. Logisch, want het aantal pixels is minder he. Net als bij een windowscomputer! Kijken jullie allemaal via scart?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
Origineel bericht van: Polleke2

Het nadeel van de plugin is natuurlijk ook dat het menu er niet uit ziet. Minder kleuren en "grof

Nou dat menu verandert zeker niet door de plugin ,zeker niet grof of minder kleuren


Ik laat je wel wat sceenshots zien als ut me lukt om de webdinges aan de gang te krijgen.
De schermresolutie wordt minder, dus ook de resolutie van het menu! Fel geel strakke letters in 1080i worden bij 576i lichtgeel met hakkelige letters. Logisch, want het aantal pixels is minder he. Net als bij een windowscomputer! Kijken jullie allemaal via scart?


Sorry, guys ik heb wat screenshots geprobeerd, maar op het resultaat op de computer is niets te zien. De resolutie van de plaatjes zijn zoveel lager dat alles er licht hakkelig uitziet. Ook de HD plaatjes zijn niet strak. Ik heb een paar foto's gemaakt, daar is het beter op te zien. Zal ze starks posten.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...