Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU+ Duo


FrankieV

Aanbevolen berichten

Als ik met mijn dm8000 de uitgang op 576i zet dan zien mijn menu's letters er minder uit dan dat ik mijn dm8000 op 720p of 1080i zet vooral bij kleine letters die worden een stuk beter bij 720p / 1080i, let wel ik gebruik wel een HD skin.

Dit is geen fout of zo maar is normaal, dus bij de vu+ zal het niet anders zijn.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb geprobeerd er iets van te maken, maar zoals beloofd.

Het is moeilijk weer te geven!

 

pict0024f.jpg

 

1080i (wazig beeld en ondertiteling)

 

pict0023m.jpg

 

576i (Scherp maar moeilijk te fotograferen)

 

pict0015t.jpg

 

Menu 576i (Let op de gele tekst en lijnscherpte bv. BVN)

 

pict0012p.jpg

 

Menu 1080i (Hartstikke strak)

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier hetzelfde probleem. Het ligt ook niet aan de skin of de instellingen. Via component heb je exact hetzelfde. Als je een Hi-res skin pakt zoals dreamTV-HD of je pakt de standaard Magic skin, bij de 1080i zie je dat het wazig is. Als ik goed kijk zie ik lijntjes, dus het lijkt er wel op alsof de interlacer slecht is in de VU+duo

 

Zet je alles op 576p dan is SD superscherp, maar de HD zenders worden dan gedownscaled (wat overigens wel zeer goed gaat, je ziet minder verschil dan de upscaling van SD-zenders). Je hebt meer plezier van het downscalen van HD zenders, aangezien de SD zenders veel scherper worden, en op dit moment zijn er te weinig HD zenders. Dat zal straks wel anders worden als bijna alle commerciele zenders in HD gaan uitzenden.

 

Als je dus een compromis wil, kan je dit doen. Het kwaliteitsverschil tussen HD>downscale en SD>upscale is groot.

 

Maar ik denk wel dat het een hardwareprobleem is ben ik bang.... Heeft er toevallig iemand een DM8000 staan samen met een VU+duo die kan vergelijken? Ik heb alleen een Dm7025+ maar die is alleen SD.

 

Is dit probleem uberhaupt wel bekend bij max digital?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polleke2
Nou waar het aan ligt weet ik niet maar ik heb zo een beeld niet niet met sd en niet met hd


Polleke, mag ik aan jou vragen hoe jou box is aangesloten aan de tv en wat voor een tv het is?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Het beste beeld zou je moeten krijgen met 720p
Heb je dat al eens geprobeerd ?


Yes. resutaat idem.
Ga vanavond of morgen nog wat hobby-en. 576i materiaal opnemen en vervolgens afspelen op mijn TVix op 1080i. Daarna een dvd van mijn TViX (576i) naar de Vu+ kopieren en laten upscalen naar 1080i.
Ben zelf benieuwd naar het resultaat.

Misschien is het wel zo dat het bronmateriaal, in dit geval 576i via Canal D., niet zuiver op te scalen is. Zuiver dvd materiaal op 576i geeft misschien een ander resultaat bij upscalen naar 1080i....
Misschien verwacht ik dan wel teveel. Alleen wordt ik door anderen steeds op het, misschien, verkeerde been gezet. Zo van, "ik heb perfect zuiver beeld", en vervogens blijkt dat het spul via scart is aangesloten.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zit toch een beetje te stoken... heb ik het idee

want je quote "vervolgens" is geen sprake van

(staat er duidelijk bij vanaf begin, bij anderen en mijn reacties)

 

en negeert de vraag je instellingen per OSDshot eens aan de mensen die je uitspraken lezen te tonen.

 

om je dan toch nog een beetje gelijk te geven, is het bij displays groter dan 42" inderdaad opgevallen en is VU ermee bezig andere drivers te ontwikkelen.

 

(dat was overigens, aanvullende ontwikkelingen, niet anders bij dmm met haar dm800HD)

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je zit toch een beetje te stoken... heb ik het idee
want je quote "vervolgens" is geen sprake van
(staat er duidelijk bij vanaf begin, bij anderen en mijn reacties)

en negeert de vraag je instellingen per OSDshot eens aan de mensen die je uitspraken lezen te tonen.

om je dan toch nog een beetje gelijk te geven, is het bij displays groter dan 42" inderdaad opgevallen en is VU ermee bezig andere drivers te ontwikkelen.

(dat was overigens, aanvullende ontwikkelingen, niet anders bij dmm met haar dm800HD)
ciao


Nee, ik zit niet te stoken; was gewoon een constatering :D
Dus het probleem van wazig beeld is nu een feit? Mijn decoder is niet defect?

bij displays groter dan 42" inderdaad opgevallen en is VU ermee bezig andere drivers te ontwikkelen.

VU is andere drivers aan het onwikkelen? Graag een bron?

Sorry, hier zijn mijn istellingen. Ik weet niet wat het bijdraagd, maar de VU moet zonder autoresolutieplugin toch gewoon zijn werk doen, of is het bronmateriaal van CD niet fatsoenlijk up te scalen? Dus instellen op 720p of 1080i en "draaien maar" lijkt mij. Meer is er toch niet van te zeggen? De plugin is naar mijn mening een noodoplossing. Het kan zijn dat ik er helemaal langs zit, maar dan hoor ik dat graag.

Screenshots kan ik nu niet maken. Als je ze nog wilt hebben, krijg je ze vanavond.
Onderbouwde opmerkingen over de settings van de plugin hoor ik ook graag. Niet alleen; aan of uit, of ja of nee, maar ook graag waarom. Dan kan ik en de lezers er nog wat van leren.

Video Uitgang : HDMI
Modus : 1080i
Ververs Ratio : 50Hz
Beeldverhouding : 16:9 of Automatisch (Alleen zichtbaar als Modus op lager resolutie is ingesteld)
Toon 4:3 materiaal als : Pan&scan
Toon >16:9 materiaal als : Alleen schakelen of Letterbox (weet ik op het moment niet)
Standaard AC3 : Ja
AC3 Down : Ja
Algemene AC3 vertraging : 0
Algemene PCM vertraging : 0
OSD .............


Plugin settings:

Enable autoresolution : Ja
SD 25/50hz interlace mode : 576i
SD 30/60hz interlace mode : 576i
SD 25/50hz progressive mode : 576i
SD 30/60hz progressive mode : 576i
HD interlace mode : default
HD progressive mode : default
Enable 720p24 mode : default
Enable 1080p24 mode : default
Enable 1080p25 mode : default
Enable 1080p30 mode : default
Show info : ja
Delay x...... : 6sec
Running in testmode : nee
Deinterlacer mode for interlace content : auto
Deinterlacer mode for progressive content : auto

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, bedankt voor jou antwoord,

Ik heb een Pioneer, en pas op Pioneer en Panasonic zijn rivalen.....

Je hebt gelijk, eigenlijk zou je 576i als 576i en 576p als 576p door moeten sturen.

Of moet 576i naar 576p? Graag ook waarom!

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, weer wat geprobeerd.

De plugin ingesteld zodat alle resoluties blijven zoals bron.

(Behalve de 576p; lees verder)

 

screenshotdv.jpg

 

Behalve 576i weergeven als 576p was geen succes. VU+ hing zich tot 3x op bij het wijzigen naar 576p. Na de 3e keer gaf hij daadwerkelijk 576p weer. En je raad het al; het was weer wazig en slecht beeld. Het lijkt echt dat als er gescaled moet worden de box er geen raad mee weet en slecht beeld produceerd. Je kan toch nu wel bijna zeggen dat in ieder geval in mijn box de scaler niet deugd!

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,sinds drie dagen ook de Vu+ binnen en mee gestoeid en de moed zakte mij in de schoenen toen ik de box had aangesloten via HDMI op mijn 42" Panasonic HD-ready en snel even wat SD kanalen ging bekijken.De kwaliteit was inderdaad minder als mijn DM7000.Video van 720P naar 1080i gezet,geen verschil.HD is prachtig,mag wel zeggen mooier op mijn HD-ready plasma als op mijn Panasonic full HD LCD.Toen ben ik even wat gaan spelen met de instellingen.Toen ik naar 576i gegaan ben wist ik niet wat ik zag.De SD kanalen spatte van het scherm af,zo veel scherper als de DM7000.Toen wist ik dus dat de Vu+ het in zich had om een mooi plaatje op je scherm neer te zetten.Omdat nu mijn HD-kanalen niet tot zijn recht komen heb ik de auto-resolution plug-in aktief gemaakt.alle SD instellingen op 576i gezet en de rest op default.In de video modus de HDMI op 1080i gezet.Ik heb nu met de Vu+ duo een box die zeer scherpe SD kanalen laat zien en uiteraard perfecte HD-kanalen.Nu nog mijn 10/1 Diseqc aan de gang zien te krijgen want nu doen maar 4 van de 10 LNB`s het,maar daar had ik ook iets over gelezen dat de LNB configuratie in het Vu+ menu niet helemaal klopt.

 

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...