Ga naar inhoud


[Afscheid] Wij stoppen als administrators


Duwgati

Aanbevolen berichten

Hoe wil je nu dat er al wezenlijk iets zou gewijzigd zijn, als we nog geen week verder zijn.

 

Rome was toch ook niet op één dag gebouwd.

 

Moderatoren die optreden als discussieleider ipv een soort van politie-agent, zoals het werd beschreven door AlanS en Duwgati, dan zie je toch maar pas na een tijdje, contacten met andere sites moet je toch ook tijd geven, enz....

 

Kijk eens een maand hoe het verder gaat, zou ik zeggen en evalueer dan alles nog een keer.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zonde, zonde, zonde

 

Alans en duwgati waren erg goed bezig! Zij drukten een positieve stempel op Sat4all. Openheid, vriendelijkheid en een duidelijke positieve communicatie.

 

Binnen een week wordt er dus "ingegrepen" en gaat het klaarblijkelijk zo ver dat alans en duwgati geen compromis kunnen sluiten over het beleid.

 

Ik vat dat op dat beide partijen dus lijnrecht tegenover elkaar stonden en staan, anders leg je niet binnen een week het bijltje er bij neer toch?

 

Het spijt me, maar alans en duwgati hebben binnen één week voor mijn gevoel al veel positieve stappen ondernomen. De stap die door Michel (sorry één naam, want dat is de enige die reageert) genomen is, is simpelweg gewoon negatief. Uiteindelijk is hij dus degene die bepaalt wat er hier gebeurd. Zo komt het op mij over.

 

Ik ben benieuwd wanneer deze soap die Sat4all heet een goed of slecht einde krijgt, want dit is niet goed voor een populair forum. Ik ben sinds dit gebeuren ook naar alternatieven aan het zoeken en ik zal vast niet de enige zijn. Ik hoop dat alles nog goed komt, de positieve vibe moet er in blijven.

 

AlanS en Duwgati, bedankt voor jullie moedige poging! Ik hoop (echt niet opruiend bedoelt!) dat jullie het moderator/admin vak in de toekomst nog ergens mogen uitvoeren, want dat is mij zeer goed bevallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Paullo
Hoe wil je nu dat er al wezenlijk iets zou gewijzigd zijn, als we nog geen week verder zijn.

Rome was toch ook niet op één dag gebouwd.

Moderatoren die optreden als discussieleider ipv een soort van politie-agent, zoals het werd beschreven door AlanS en Duwgati, dan zie je toch maar pas na een tijdje, contacten met andere sites moet je toch ook tijd geven, enz....

Kijk eens een maand hoe het verder gaat, zou ik zeggen en evalueer dan alles nog een keer.

Greets

Speciaal voor Paullo:

Origineel bericht van: hummiesat
En wat is/wordt er dan wezenlijk anders dan toen Ron hier nog de scepter zwaaide buiten het feit dat hij nu 'slechts' user is?

Ik heb het gevoel dat er in de afgelopen tijd een behoorlijke hoop heisa gemaakt is om niks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening is het niet aanbevelenswaardig om als commercieel bedrijf

eigenaar te zijn van een hobbyboard.

Dat vind ik niet alleen voor sat4all.com maar ook voor andere boards

zoals satelliet!forum.com dat eigendom is van CanalDigitaal.

Aldaar is toch af en toe te merken dat CanalDigitaal (mede) de regie in handen heeft.

 

Mijns inziens is de stelregel dat zelfs de schijn van partijdigheid (lees afhankelijkheid) vermeden dient te worden.

Daarmee bedoel ik dat er in het geval van sat4all.com volgens mij geen sprake is van toegevoegde waarde

doordat Medialabs, of welk ander bedrijf dan ook, er eigenaar van is/wordt.

 

Laat sat4all.com gewoon een zelfstandig orgaan zijn met 1 of 2 hoofdsponsors.

Een van die hoofdsponsors zou Medialabs kunnen zijn die haar plannen/experimenten

zoals Voip-software waarmee sat4allers met elkaar kunnen chatten in die constructie net zo goed kan uitvoeren.

 

Het zelfstandig orgaan sat4all.com kan denk ik bijvoorbeeld in de vorm van een stichting opereren.

Een stichting als organisatievorm zou kunnen voorkomen dat er iemand gaat profiteren

van de wellicht hoge marktwaarde die het domein sat4all.com vertegenwoordigt.

Het zou tevens in mijn ogen recht doen aan het gegeven dat niet 1 persoon maar een (zeer) groot aantal personen,

vele tientallen tot duizenden (over het juiste aantal kun je wel weer een aparte discussie beginnen...)

ervoor gezorgd hebben dat sat4all.com een bepaalde waarde vertegenwoordigt.

 

Via een stichting kun je bijvoorbeeld regelen dat inkomsten naar een (satellietgerelateerd) goed doel gaan

en kun je (grotendeels) voorkomen dat, zoals de afgelopen dagen is gebeurd,

commerciële belangen en Marktplaats/e!Bay toestanden de overhand (dreigen te) krijgen.

 

Als stichtingsbestuur dat niet commercieel opereert zou ik mij goed AlanS en Duwgati kunnen voorstellen.

Zoals ik het zie hebben zij de afgelopen jaren bewezen op een evenwichtige en deskundige manier leiding en sturing te kunnen geven.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel en ik hebben de site van Ron overgenomen omdat Ron wou stoppen. Wij willen ons alleen gaan bezig houden met het technisch beheer van de server. Het board zelf willen we laten beheren door moderators. Echter tijdelijk zullen we daar zelf ook in mee moeten werken. In de toekomst willen we ons niet gaan bemoeien met het board omdat wij zelf niet meer actief zijn in de satelliet wereld.

 

Wat gaan we dan wel doen met sat4all. Ik wil een klein beetje informatie geven. We willen een soort communicatie mogelijk gaan bieden aan leden die daar interesse in hebben. Leden kunnen dan bijvoorbeeld elkaar ook bellen als ze online zijn op sat4all. Zo kan je iemand ook telefonisch ondersteunen zonder direct prive gegevens te hoeven delen. Er moet dan ook gedacht woorden aan groepsgesprekken met meerdere leden tegelijkertijd.

 

Het duurt nog wel even voordat ik hier aan ga beginnen omdat we nog zeker een paar maanden bezig zijn met een ander project.

 

Ronald

 

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de praktijk blijkt het voor een eigenaar moeilijk te zijn om je eigendom uit handen te geven aan anderen.

 

Dat tijdelijk modereren kan dan misschien wel is permanent worden, want wie wil er nou verantwoordelijk worden voor iets waar je zelf de regels niet mag bepalen ?

 

Een trainer bij een voetbalclub wil ook zelf de opstelling bepalen.

 

 

Ik ben benieuwd hoe dit nu allemaal verder gaat.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Dus met spijt in het hart nemen we nu alweer afscheid als administrators en wensen jullie en Sat4all het allerbeste.


Jammer dat het weer zo moet, het board was onder leiding van AlanS en Duwgati in precies de juiste handen.
Een goeie combinatie zo snel alweer kapot.

Het lijkt wel een slecht geregiseerde soap, GTST is er niets bij.
Ik zie het somber in. eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldd
Zo kan je iemand ook telefonisch ondersteunen zonder direct prive gegevens te hoeven delen. Er moet dan ook gedacht woorden aan groepsgesprekken met meerdere leden tegelijkertijd.

Het duurt nog wel even voordat ik hier aan ga beginnen omdat we nog zeker een paar maanden bezig zijn met een ander project.

Ronald


Msn heeft tegenwoordig ook groepsgeprekmogelijkheid, Skype had dit al. Kleine moeite dat iedereen met zijn/haar nickname een hotmailaccount aanmaakt zoals bv kimble.sat4all @ hotmail.com of via Skype kimble.sat4all en in een groepsgesprek kan duiken.
Enigste profijt nu zie ik om UBB.Treads deze module te verschaffen. Doodgewoon om de simpele redenen dat er geen enkel ander forumsoftware dit nog ondersteunt.

Als ik het verkeerd zie, dan hoor ik het graag van de heren Medialabs.


Nb: AlanS en Duwgati, bedankt jongens voor de jarenlange inzet.

Kimble.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: schotelkop
soap4all lol.gif


Ach, ge moet het zo zien, bevalt je het nie?
Ken je d'r ech nie mee leven nie, kunde altijd nog naar www.sesamstraat.nl goan. smile

Ik zie meer heil in de volwassen benadering en wij gaan ons in ieder geval inzetten om er wel wat van te maken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...