Ga naar inhoud


Actieve luidsprekers voor Drive-in gebruik, wat is de beste keus


Nowtv

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik een vraag stellen op dit board, omdat ik denk dat er wel personen mij kunnen helpen met een juiste keuze.

 

Ik zoek nieuwe boxen voor PA en DJ gebruik.

Ik heb altijd gebruik gemaakt van passieve systemen, en wil toch een klein compact set erbij hebben dat actief is.

 

Nu zijn er diverse A B en C merken, en zie ik door de bomen het bos niet meer.

 

Wat zijn mijn wensen:

* Zo compact mogelijk (binnen de wensen)

* Toppen als full range en als top te gebruiken

* Actieve subs en toppen

* Gebruik voor zalen tot Max 150 personen

* Gebruik voor buiten bij kleine evenementen

 

Waar heb ik al naar gekeken:

 

JBL

PRX515 Top

PRX518S Sub

 

Of een andere JBL range

 

RCF

ART 525A Top

ART 705AS Sub

 

RCF

4PRO 7001A Top

4PRO 800= Sub

 

RCF

ART 902 AS

ART 725 A

 

Wie kan mij de beste helpen bij de beste keuze.

Het geluid moet warm, vol en full range klinken.

Ik denk zelf aan een systeem van tussen de 500 en 1000 watt per speaker.

Of kan ik beter naar een ander merk of systeem.

Ik stel jullie hulp op prijs om hierbij te adviseren.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Nowtv,

 

Er gaat niets boven Yamaha eindtrappen i.s.m. JBL luidsprekers.

 

Bij mij komen op de 2e plaats Kenwood eindtrappen ( een erg snelle versterker ) in combinatie met JBL luidsprekers.

 

Het beste wat ik ooit gehoord heb en waar ik ook zelf mee gewerkt heb was mijn eerste keuze hier boven. Alleen zat er toen een firma in Duitsland die de boxen zelf bouwde waar de JBL speaker's in kwamen, dit was toen 4 weg. Helaas zou deze oplossing te groot voor jou worden gezien jij spreekt over compact. Ik heb ook geen idee of deze firma nog bestaat.

 

Wat ik mij nog herinner was de overgang van Klipshorn, waar we eerder mee werkten, naar JBL enorm groot, voor al in het midden en het hoog.

 

Nog even iets anders, zo'n jaar of 5 geleden was er een firma die eindversterkers in boxen inbouwde. Deze boxen hadden een redelijke normale grote. Dit systeem is tegenwoordig ook vaak bij concerten terug te vinden, men gebrukt dan meerdere boxen. Of dit bedrijf hier nog iets in doet weet ik ook niet, maar dat zou ik evt. kunnen achterhalen. Zie kwamen toen van oorsprong uit Assen als ik het goed heb.

 

 

Succes met je speurtocht, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte aanraders zijn de Sound Projects Easy Tour , de SP3-90 actieve speakers,of de X-Act series met een paar basskasten, wordt in Nederland gemaakt, moet je maar eens op zoeken.

 

Of natuurlijk Kling und Freitag. ( Duits )

 

JBL klinkt ook geweldig uiteraard.

 

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een geïntegreerde buizen triode versterker van Lua iets met een frequentiebereik van 20 Hz-30 kHz.

 

High-Tech buizenmateriaal is en blijft natuurlijk icm met juiste speakers de beste keus.

 

Waarom de keus naar actieve luidspeakers, scheelt maar één kabel meer. Output versterker naar speakers.

 

Actief is Bowers & Wilkins (B&W) Nautilus Prestige, een 4 weg systeem met een frequentiebereik van 25Hz – 20kHz ± 0.5dB wel iets.

 

Beidde gevallen diep in de buidel tasten (4.995-6.500 Euro).

 

Snel is de Lua niet, weegt 45kg (dus je loopt er niet zo hard mee weg whistle )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Zilverster
@Nowtv,

Er gaat niets boven Yamaha eindtrappen i.s.m. JBL luidsprekers.

Bij mij komen op de 2e plaats Kenwood eindtrappen ( een erg snelle versterker ) in combinatie met JBL luidsprekers.

Zilverster.

Wat is nu weer een "erg snelle versterker" in combinatie met JBL speakers?


Dat is een versterker ingebouwd in een hele snelle wagen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Al bedankt voor de info.

Dat ik naar actief wil, is omdat de set inzetbaar moet zijn multifunctioneel.

En dat ik een lichte 19 inch case wil, met alleen afspeel apparatuur, draadloze microfoon, mixer.

Heb nu al zware cases met vier eind versterkers van 1200W.

En nog twee versterkers voor de subs, met crossovers.

En 8 mid/hoog kasten en 4 subs.

Maar dat is voor het zware werk, met een totaal van 7KW.

 

 

Ik zoek dus iets wat klein is, en actief.

En wat toch lekker klinkt, en vol geluid met een strakke bas.

Voorkeur is met twee subs tussen palen en twee tops.

Zie mijn 1e bericht.

Dan de vraag welke van deze, of andere zouden jullie aanbevelen.

En nee geen passieve set, ik wil echt actief.

En is maar voor max 150 personen in een zaal, en wat buiten activiteiten.

Wat je bij wijze zo even in de auto kunt zetten, 19 inch kast met audio apparatuur mee en klaar.

En dan zie ik die setjes met twee toppen en 1 sub, maar dat lijkt mij te simpel.

Ik zoek iets in de richting van de setjes die ik als voorbeeld genoemd hebt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn tijd deden we dat met een Geloso kermis-tent versterker van 100 watt en 2 zelfgebouwde boxen met Philips bombardon speakers.

Het vervoer deden we met de brommer. Op de de Zündapp naar de buitensoos. Hahaha..we reden dan gewoon 3 x op en neer om het allemaal te kunnen transporteren. :Dcool

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom allemaal van die peperdure oplossingen ???

Het is voor een disco, niet om klassieke muziek voor "gevoelige" oortjes in klasse A weer te geven. En dan ga je niet de allerbeste speakers met een zoveel mogelijk lineaire karakteristiek in combinatie met een peperdure buizenversterker aanschaffen.

 

Waarom trouwens die eeuwige buizen versterker ? Omdat íe wat minder snel clipt dan mosfetjes ???

 

Ik zou voor een heel andere oplossing kiezen. Zeker als je met actieve luidsprekers wil gaan werken. Grotere ondingen zijn er niet. De kwaliteit laat bijna altijd te wensen over, en zijn ze wel goed dan trilt de interne versterker vanzelf wel kapot.

 

Mijn oplossing met actieve luidsprekers:

-Low cost actieve luidsprekers die goed hard kunnen gaan zonder echt hoorbaar te oversturen.

-Een goede multibands leveler / peak limiter zoals de Behringer MDX 8000.

 

De luidsprekers kunnnen zo lekker hard, maar niet te hard, dan grijpt de peak limiter wel in. Perfect voor een feestavond.

Wil je ook nog live presenteren dan ook nog een behringer doosje tegen het rondzingen. Die dingen kosten al helemaal geen drol.

 

Nu weet ik ook wel, de MDX 8000 is al een jaar of 15 niet meer ieuw te koop, en een gebruikte vind je ook al niet voor een paar knaken, maar er is een prima vervanger, de 2Masters Combimaster BRC-8000. Een 99.9% copie nieuw voor minder dan de nieuwprijs destijds van een MDX 8000 (kostte destijds ongeveer Fl 3000.00)

 

Dit is DE manier om veel geluid voor weinig geld te realiseren. A big bang for your buck.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de JBL515 top heb ik een keer beluisterd en vond ze goed klinken. Met de 18inch subwoofers zal het wel beter zijn maar vond het toen niet echt een gemis (of je moet echt disco gaan draaien)

Als je nu de subs laat zitten kun je met beduidend minder vermogen toch luid genoeg zijn. Ik denk aan 400 watt RMS per kanaal voor 150 personen.Zou je toch sub er bij willen zit je al snel richting het dubbele.

Als het budget belangrijk is zou je het B merk citronic kunnen overwegen klinkt niet perfekt maar wel redelijk voor weinig. denk aan 300euro per active luidspreker.

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

De set moet hard kunnen gaan zonder problemen.

En ik heb die rcf set eens kunnen horen alleen zonder de sub.

En heb er een gemengd gevoel bij.

En ik weet niet of de sub,s erbij de truc gaan doen.

Ik vond het een beetje rommelig en blikkerig bij hard aansturen.

En we zoeken niet de meest goedkope set die te vinden is, maar kwalitatief aan de prijs een set.

En moet vervoerbaar blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij geeft aan dat er geen grotere ondingen zijn dan actieve speakers.

En dat ze vanzelf kapot trillen.

Is dat met de digitale versterkers dan ook het geval.

Er zitten geen grote trafo,s in zoals in de vroegere typen.

En ik mag toch aannemen dat men hier al de nodige aandacht en techniek voor heeft om dit te voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger draaide ik ook regelmatig feestjes

met oa onderstaand speeltje van Behringer.

 

Was ook ideaal voor de 3 meter zender toentertijd.

 

ding had alles bij mekaar

en je kon alles afzonderlijk instellen.

6 banden volledig zelf in te stellen

evt. peak limiter functie en nog veel meer.

 

post-28050-1318260897,4423_thumb.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...