Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Hoe weet ik of mijn flah gelukt is? want ik kreeg na de flash gelijk mijn oude channellijst maar verder waren mijn plugins weg.

Zodra ik autoresolution weer downloade waren ook de instellingen al juist.

Ook al mijn netwerkverbindingen waren als vanouds.

of betekend dit dat die autobackup heeft gewerkt? ik dacht namelijk dat ik handmatig een restore moest doen.

 

ik heb dit met een 500hd gedaan.

verder nog geen veranderingen gezien, maar deze box liep dan ook al erg snel.

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Harley
Map backup ff van je HDD mikken, en dan weer flashen.


De map backup is van de harde schijf af. Ik heb opnieuw geflasht maar helaas.
Ik ga b.v. naar rtl4 en ik krijg rtl 4. Druk ik daarna op de onderste of op de bovenste knop om de zenderlijst te zien dan krijg ik de bekende radartjes en die blijven lopen. Rtl 4 blijft op de achtergrond op staan. Misschien ligt het aan de cf kaart. daar staan de picons op en die kaart heb ik er voor 3e de flash uitgehaald. Help !

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Runnerstwo

Hier ook de nieuw image er opgezet. Eerst Magic actief gemaakt en een back up gemaakt.

Geen enkel probleem,ik moet zeggen het gaat sneller ook het zappen maar ook downloaden. Hele mooie image.

Ook een externe schijf aan de USB poort aansluiten geen enkel probleem.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om via de filebrowser om opgenomen films te kopiëren dus niet verplaatsen van de interne harde schijf naar de externe usb schijf. Ik wil deze overzetten naar de dreambox van mijn broer.

Het lukt me ook niet via iDreamX uiteraard wel eerst overzetten via het netwerk naar de pc en dan naar de USB schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Origineel bericht van: Harley
Map backup ff van je HDD mikken, en dan weer flashen.


De map backup is van de harde schijf af. Ik heb opnieuw geflasht maar helaas.
Ik ga b.v. naar rtl4 en ik krijg rtl 4. Druk ik daarna op de onderste of op de bovenste knop om de zenderlijst te zien dan krijg ik de bekende radartjes en die blijven lopen. Rtl 4 blijft op de achtergrond op staan. Misschien ligt het aan de cf kaart. daar staan de picons op en die kaart heb ik er voor 3e de flash uitgehaald. Help !


Nog 1x flashen en als het niet lukt dan ben ik genoodzaakt om de vorige openpli erop te draaien. Dit ligt niet in mijn aard maar wat moet ik anders? Mijn 800 moet eigenlijk ook nog maar.........???????

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de nieuwe openpli niet aan de praat terwijl ik bijna zeker weet dat ik alles goed doe.

Ergens zit er toch iets niet goed. Maar waar ????

 

Ik zie net dat ik nog oude skins en een cccam op de harde schijf heb staan. Dat is de back up denk ik maar de map back up heb ik al van de harde schijf gehaald. De skins en cccam staan niet in een map maar rechtstreeks op de harde schijf. Dit zal wel het probleem zijn. Wat nu??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag net dat ik nog oude skins en een cccam op de harde schijf had staan. Dat is de back up denk ik maar de map back up heb ik al van de harde schijf gehaald. De skins en cccam staan niet in een map maar rechtstreeks op de harde schijf.

Ik heb dat allemaal verwijderd van de harde schijf en het werkt nu.

Maar hoe kunnen die toch daarop komen?? Ik had ook een map backup op de harde schijf.

Maar goed het werkt nu. Nu ga ik de rest instellen.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus voor iedereen die vooraf een backup maakt en opnieuw installeerd: Als de backup niet automatisch werkt en je moet alles opnieuw instellen verwijder dan echt alle oude bestanden van de harde schijf anders heb je een grote kans op conflicten !!

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Ik heb eerst de actieve brushedAlu-HD skin vervangen door de magic-skin en dan een backup gemaakt en dan de nieuwe OpenPLI geflashd.

Alles is goed verlopen, zij het dat ik de CCcam opnieuw heb moeten installeren en mijn aangepast CCcam.cfg bestand terug zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji

Alles is goed verlopen, zij het dat ik de CCcam opnieuw heb moeten installeren en mijn aangepast CCcam.cfg bestand terug zetten.



Als je CCcam had laten installeren via de autoinstall-file zoals ik hierboven al ergens had beschreven was dat zelfs niet nodig geweest, want ook de CCcam.cfg wordt gebackuped en teruggezet, maar wordt weer teniet gedaan als jij later zelf CCcam installeerd.
En als je op dezelfde wijze die Brush skin had geïnstalleerd was eerst terug gaan naar de Magic skin ook niet nodig geweest.

Lol, het wordt er misschien op het oog niet makkelijker op, maar als je de autoinstall én de autobackup éénmaal goed hebt draaien is het flashen---booten en gaan met die banaan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gebeurd inderdaad iets vreemds bij het terugzetten van een backup.

 

In mijn backup stond in de settings de vali hd beta 0.9 als gebruikte skin.

 

Na het flashen werd via de auto install keurig alle plugins geinstalleerd, ( niet de vali skin) en tuner starte keurig op met de Magic skin.

 

De vali HD skin staat als een ipk file op CF kaart, na het terugzetten via Software Management van de backup ( staan alleen setting, kanalen, fstab, en keymap in) en na de herstart van Enigma Staat ineens de Vali hd skin in beeld.

 

Lijkt erop dat er gewoon gezocht wordt op div media of daar iets staat wat in de settings staat en dit geinstalleerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er heerst bij mij wat twijfels. Ten eerste de autoinstall file, moet die perse op de harde schijf staan? Ik heb geen lokale schijf in beide dm's maar deze hangen aan een nas en die zijn natuurlijk niet benaderbaar voordat een gedeelte van de /etc/fstab is teruggezet. En dus is daarmee mijn backup (op cf) ook wat waardeloos geworden gezien de problemen & oplossingen hier met name die van Harley (wel in de backup maar niet in de autoinstall file).

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: riji

Alles is goed verlopen, zij het dat ik de CCcam opnieuw heb moeten installeren en mijn aangepast CCcam.cfg bestand terug zetten.

 

 

Als je CCcam had laten installeren via de autoinstall-file zoals ik hierboven al ergens had beschreven was dat zelfs niet nodig geweest, want ook de CCcam.cfg wordt gebackuped en teruggezet, maar wordt weer teniet gedaan als jij later zelf CCcam installeerd.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Er heerst bij mij wat twijfels. Ten eerste de autoinstall file, moet die perse op de harde schijf staan? Ik heb geen lokale schijf in beide dm's maar deze hangen aan een nas en die zijn natuurlijk niet benaderbaar voordat een gedeelte van de /etc/fstab is teruggezet. En dus is daarmee mijn backup (op cf) ook wat waardeloos geworden gezien de problemen & oplossingen hier met name die van Harley (wel in de backup maar niet in de autoinstall file).


De backup en autoinstall werken ook gewoon via CF, Harley is tot nu toe de enige waar de CF op de verkeerde plek gemount werd.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...