Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: BushWhacker
Maar hij negeerde de autoinstall.
Ook werd het IPadres niet behouden. Hier werd DHCP ingesteld.

De folder:
Code:
root@dm7025 /media/cf/backup # ls -l-rw-r--r--    1 root     root        20660 Mar 27 14:03 CCcam.cfg-rw-------    1 root     root          665 Apr  4 13:27 NETcaster.conf-rwxr--r--    1 root     root          276 May  1 11:20 autoinstall*-rw-------    1 root     root          427 Apr  4 13:16 dropbear_rsa_host_keydrwxr-xr-x    2 root     root         4096 May  1 11:17 enigma2/-rw-r--r--    1 root     root          942 Apr  4 04:36 fstab-rw-r--r--    1 root     root          874 Apr  4 13:16 passwd-rw-r--r--    1 root     root           25 Apr  4 13:35 resolv.conf-rw-r--r--    1 root     root          653 May  1 11:17 smb.conf


de file:
Code:
root@dm7025 /media/cf/backup # cat autoinstallenigma2-plugin-extensions-dvdplayerenigma2-plugin-extensions-mediaplayerenigma2-plugin-extensions-netcasterenigma2-plugin-systemplugins-videomodeenigma2-plugin-softcams-cccamenigma2-plugin-pli-bitrateenigma2-plugin-extensions-webinterfaceenigma2-plugin-pli-autobackuproot@dm7025 /media/cf/backup # 


Any idea?

gr,
BW


Ik heb geen 7025 meer om te testen, maar zal wel niet zoveel uitmaken.
Als in de map backup/enigma2 de file settings staat, en dat zal wel want de rest deed het wel, zou ook je IP-adres moeten worden gerestored.
Wat betreft de autoinstall, ik zie in je directoryoverzicht de file autoinstall niet staan in de root van de map backup, zie bijgevoegd plaatje.

post-2340-1318260911,8457_thumb.jpg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Henksat

Ik heb geen 7025 meer om te testen, maar zal wel niet zoveel uitmaken.
Als in de map backup/enigma2 de file settings staat, en dat zal wel want de rest deed het wel, zou ook je IP-adres moeten worden gerestored.
Wat betreft de autoinstall, ik zie in je directoryoverzicht de file autoinstall niet staan in de root van de map backup, zie bijgevoegd plaatje.

Dag Henksat,

De file staat in de map /media/cf/backup .
(zie ook mijn posting, die je ge-quoted hebt).

Het ipadres vind ik niet terug in de settingsfile, alleen in de file /etc/network/interfaces . Misschien is dit anders bij de 7025 en de 8000 ?

Code:
root@dm7025 /etc/network # cat interfaces# automatically generated by enigma 2# do NOT change manually!auto loiface lo inet loopbackauto eth0iface eth0 inet static        address 192.168.0.250        netmask 255.255.255.0        gateway 192.168.0.254


gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BushWhacker

Dag Henksat,

De file staat in de map /media/cf/backup .
(zie ook mijn posting, die je ge-quoted hebt).

Het ipadres vind ik niet terug in de settingsfile, alleen in de file /etc/network/interfaces . Misschien is dit anders bij de 7025 en de 8000 ?

Code:
root@dm7025 /etc/network # cat interfaces# automatically generated by enigma 2# do NOT change manually!auto loiface lo inet loopbackauto eth0iface eth0 inet static        address 192.168.0.250        netmask 255.255.255.0        gateway 192.168.0.254


gr,
BW


Hmm, zeker overheen gekeken, dan weet ik het helaas ook niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BushWhacker
Heb je niet vergeten om op de gele knop (manual) te drukken?
Ik zag de gele eerst ook over het hoofd.

Je hebt helemaal gelijk.. eek
Die zie je inderdaad makkelijk over het hoofd shockedblush

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe versie draait hier zonder problemen op de DM800. Zelfs de oude backup met alle configuratie instellingen werd netjes teruggezet. Ik heb, naar aanleiding van reacties hier, voor het flashen wel nog even de 'Dtv-HD' skin teruggezet op 'Default' skin. Of dat werkelijk nodig was weet ik niet. In elk geval weer een mooi stukje werk van het PLi team :D

 

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een probleem met Rytecs EPG import.

 

Ik heb een schone instalatie gedaan, alles ging goed,

dan de twee applicaties voor EPG import gedaan, bij het instaleren ging het mis, het duurde heel lang en nu krijg ik de volgende foutmelding:

 

Applicaties die niet konden worden geinstalleerd,

 

Extension/Epgimport.no module named Zlib

 

Als ik de applicaties deinstaleer, box reset en opnieuw instaleer blijf ik de foutmelding krijgen.

 

Heb ik een fout gemaakt of is het een bug?

Ik mis mijn EPG import.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Wacht al 1,5 maand op een werkende DMM800S. Betwijfel of die ooit nog gaat komen... Wel al lang betaald, maar de levering is weer uitgesteld tot week 26!! Ik heb van het weekeinde uit arrenmoede maar een UPC HD box meegenomen.. Lekker blij maken met een dooie mus doen ze daar bij DMM frownfrownfrown

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
Ik heb hier een probleem met Rytecs EPG import.

Ik heb een schone instalatie gedaan, alles ging goed,
dan de twee applicaties voor EPG import gedaan, bij het instaleren ging het mis, het duurde heel lang en nu krijg ik de volgende foutmelding:

Applicaties die niet konden worden geinstalleerd,

Extension/Epgimport.no module named Zlib


Als ik de applicaties deinstaleer, box reset en opnieuw instaleer blijf ik de foutmelding krijgen.

Heb ik een fout gemaakt of is het een bug?
Ik mis mijn EPG import.


Hi,

Probleem had ik ook, ik heb de ander "xmltvimport" ook geinstalleerd en de missende modules komen mee.:-) Workaround.

Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Wacht al 1,5 maand op een werkende DMM800S. Betwijfel of die ooit nog gaat komen... Wel al lang betaald, maar de levering is weer uitgesteld tot week 26!! Ik heb van het weekeinde uit arrenmoede maar een UPC HD box meegenomen.. Lekker blij maken met een dooie mus doen ze daar bij DMM frownfrownfrown



vol hpuden je krijgt wel wat moois

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bramj


Hi,

Probleem had ik ook, ik heb de ander "xmltvimport" ook geinstalleerd en de missende modules komen mee.:-) Workaround.

Bram


Ik begrijp je antwoord niet, xmltvimport heb ik ook online gedownload en wat bedoel je met "workaround"

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
Origineel bericht van: bramj


Hi,

Probleem had ik ook, ik heb de ander "xmltvimport" ook geinstalleerd en de missende modules komen mee.:-) Workaround.

Bram


Ik begrijp je antwoord niet, xmltvimport heb ik ook online gedownload en wat bedoel je met "workaround"



ik bedoel, ik moest deze twee installeren

xml.jpg

Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, precies die 2 bedoel ik ook, ik heb ze gedownload en kan ze opnieuw downloaden en ook weer deinstaleren maar de eerder genoemde foutmeldingen blijven verschijnen.

 

Ook verschijnen ze niet achter de blauwe knop omdat ze niet goed geinstaleerd zijn.

 

Vraag van mij is nu:

 

-Hoe instaleer ik de missende bestanden

-Hoe wis ik de fout geinstaleerde bestanden helemaal.

-Kan er bevestigd worden door andere gebruikers dat het bij hun wel werkt?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt het ook.Heb net geflashed naar de laatste Openpli en heb de 2 plugins ook samen geinstalleerd.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een simpele vraag: om over te stappen van Pli Jade3 naar de nieuwste Openpli: is met het flashen van de huidige OpenPli.nfi file gelijk de kernel ge-update?

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...