Ga naar inhoud


[Release!] OpenPLi - morgen met nieuwe kernel - flash nodig


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Obbie

Waar kan ik zien of de backup geslaagd is? Waar staat de backupdata (op mijn DB800 HDD).
De backup ging in 1 seconde en dat lijkt me wel heel erg snel dus twijfel of die wel goed gaat.


Als je de HDD gebruikt voor backup vindt je de data in de map backup op je HDD. En ja, dat gaat heel erg snel.
Als je naast de autobackup óók gebruik maakt van een autoinstall-file waarin je aangeeft welke plugins e.d. je standaard wilt hebben is het een kwestie van de box flashen, herstarten en klaar.

Hieronder de inhoud van mijn autoinstall file, dit moet een unix-file zijn en heeft de naam autoinstall.
Plaats deze file in dezelfde map met de naam backup op b.v. je HDD.

enigma2-plugin-skins-kerni-hd1r2
enigma2-plugin-skins-dtv-hd-reloaded
enigma2-plugin-skins-dtv-hd
enigma2-plugin-extensions-imdb
enigma2-plugin-extensions-mytube
enigma2-plugin-extensions-netcaster
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-pli-bitrate
enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-pli-autobackup

Hoi Henksat,
Ik heb het inmiddels werkend maar toch nog een vraag.
Ik heb een backup gemaakt zoals eerder beschreven maar het heeft niet gewerkt. Ik moest alles opnieuw instellen.
Had ik iets met die autoinstall-file moeten doen? Dat begrijp ik niet helemaal. Heeft daarom bij mij de backup niet goed gewerkt? Ik moet mijn 800 ook nog doen dus vandaar de vraag. Scheelt me veel werk als de backup werkt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 481
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hi,

 

Ik heb problemen met opnames naar mij NFS-share met de nieuwe kernel

om de 10 seconden zie ik mpeg blokken.

Getest met BBC-HD, als ik naar de netwerk performance kijk op mijn NFS server zie ik databurst van 11Mbit om de 10 seconden.

 

nieuwpli.jpg

 

 

Bij de oude kernel heb ik een een constante datastroom van 1,5 mbit, en geen enkel probleem , geen blokken in beeld, BBC-hd

 

oudepli.jpg

 

ik kan met de oude kernel zonder problemen gemakkelijk 2 hd en 3 sd tegelijk opnemen.

Iemand anders met een NFS share tegen dit probleem aangelopen

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Ik heb een backup gemaakt zoals eerder beschreven maar het heeft niet gewerkt

Net zo. Niks te zien op HDD en CF. Alles "fris" moeten installeren.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Hoi Henksat,
Ik heb het inmiddels werkend maar toch nog een vraag.
Ik heb een backup gemaakt zoals eerder beschreven maar het heeft niet gewerkt. Ik moest alles opnieuw instellen.
Had ik iets met die autoinstall-file moeten doen? Dat begrijp ik niet helemaal. Heeft daarom bij mij de backup niet goed gewerkt? Ik moet mijn 800 ook nog doen dus vandaar de vraag. Scheelt me veel werk als de backup werkt.


Nee, de autoinstall staat los van het wel/niet werken van de backup.
Eerder gaf je aan dat je nog een hoop oude troep op HDD had staan wat mogelijk de oorzaak is geweest.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp

Net zo. Niks te zien op HDD en CF. Alles "fris" moeten installeren.


Wordt er geen map backup op HDD aangemaakt dan?
Probeer het nu eens, nu alles clean is geïnstalleerd.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Pedro4
Hoi Henksat,
Ik heb het inmiddels werkend maar toch nog een vraag.
Ik heb een backup gemaakt zoals eerder beschreven maar het heeft niet gewerkt. Ik moest alles opnieuw instellen.
Had ik iets met die autoinstall-file moeten doen? Dat begrijp ik niet helemaal. Heeft daarom bij mij de backup niet goed gewerkt? Ik moet mijn 800 ook nog doen dus vandaar de vraag. Scheelt me veel werk als de backup werkt.


Nee, de autoinstall staat los van het wel/niet werken van de backup.
Eerder gaf je aan dat je nog een hoop oude troep op HDD had staan wat mogelijk de oorzaak is geweest.


Oke Henk. Dan is die oude troep de oorzaak geweest. Het rare was dat er een map backup was en rechtstreeks op de harde schijf (dus niet in de map backup) stonden nog skins en een cccam. Die heb ik daar zeker niet neer gezet. Die zijn er terecht gekomen met het maken van een backup. Ik moet wel bekennen dat ik 2x een backup gemaakt heb omdat ik dacht dat het de eerste keer niet gelukt was. Maar goed het werkt nu. Nu nog mijn 800. Ik hoop dat dit beter gaat. Henksat: Bedankt. Klasse wat sommige doen om dit voor elkaar te krijgen.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Wordt er geen map backup op HDD aangemaakt dan?
Probeer het nu eens, nu alles clean is geïnstalleerd.

Of ik ben blind, of er is geen Backup map frown

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Henksat
Wordt er geen map backup op HDD aangemaakt dan?
Probeer het nu eens, nu alles clean is geïnstalleerd.

Of ik ben blind, of er is geen Backup map frown

vGnp


Je moet volgens mij vooraf wel aangeven waar die map moet komen. Dan de backup uitvoeren en dan staat de map in de door jou aangegeven locatie.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Je moet volgens mij vooraf wel aangeven waar die map moet komen. Dan de backup uitvoeren en dan staat de map in de door jou aangegeven locatie.

Ik heb zowel HDD als CF geprobeerd en er was erg weinig te ontdekken v.w.b. backup frown

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Pedro4
Je moet volgens mij vooraf wel aangeven waar die map moet komen. Dan de backup uitvoeren en dan staat de map in de door jou aangegeven locatie.

Ik heb zowel HDD als CF geprobeerd en er was erg weinig te ontdekken v.w.b. backup frown

vGnp


Nu sla ik een beurt over. Succes.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4


Nu sla ik een beurt over. Succes.


Ik waag nog één poging:
En als je op de HDD (intern) zelf een map maakt met de naam backup? (kleine letters)
Wat geeft het maken van de backup voor een melding terug in de autobackup-plugin?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Pedro4
Je moet volgens mij vooraf wel aangeven waar die map moet komen. Dan de backup uitvoeren en dan staat de map in de door jou aangegeven locatie.

Ik heb zowel HDD als CF geprobeerd en er was erg weinig te ontdekken v.w.b. backup frown

vGnp

Heb je niet vergeten om op de gele knop (manual) te drukken?
Ik zag de gele eerst ook over het hoofd.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Hieronder de inhoud van mijn autoinstall file, dit moet een unix-file zijn en heeft de naam autoinstall.
Plaats deze file in dezelfde map met de naam backup op b.v. je HDD.

enigma2-plugin-skins-kerni-hd1r2
enigm.....

Superimage. Ik was eerst van de `Ronald`, daarna overgegaan naar de MiLo en nu OpenPLi. Alledrie hebben ze hetzelfde uitgangspunt.

Het flashen gaat tegenwoordig als een speer. Een paar jaar geleden was je er de halve dag mee bezig.
Op mijn box (7025) ging het terugzetten van de backup goed; hierdoor hoefde ik zelfs de taalinstellingen etc. niet meer te selecteren.

Maar hij negeerde de autoinstall.
Ook werd het IPadres niet behouden. Hier werd DHCP ingesteld.

De folder:
Code:
root@dm7025 /media/cf/backup # ls -l-rw-r--r--    1 root     root        20660 Mar 27 14:03 CCcam.cfg-rw-------    1 root     root          665 Apr  4 13:27 NETcaster.conf-rwxr--r--    1 root     root          276 May  1 11:20 autoinstall*-rw-------    1 root     root          427 Apr  4 13:16 dropbear_rsa_host_keydrwxr-xr-x    2 root     root         4096 May  1 11:17 enigma2/-rw-r--r--    1 root     root          942 Apr  4 04:36 fstab-rw-r--r--    1 root     root          874 Apr  4 13:16 passwd-rw-r--r--    1 root     root           25 Apr  4 13:35 resolv.conf-rw-r--r--    1 root     root          653 May  1 11:17 smb.conf


de file:
Code:
root@dm7025 /media/cf/backup # cat autoinstallenigma2-plugin-extensions-dvdplayerenigma2-plugin-extensions-mediaplayerenigma2-plugin-extensions-netcasterenigma2-plugin-systemplugins-videomodeenigma2-plugin-softcams-cccamenigma2-plugin-pli-bitrateenigma2-plugin-extensions-webinterfaceenigma2-plugin-pli-autobackuproot@dm7025 /media/cf/backup # 


Any idea?

gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bramj
Hi,

Ik heb problemen met opnames naar mij NFS-share met de nieuwe kernel
om de 10 seconden zie ik mpeg blokken.
Getest met BBC-HD, als ik naar de netwerk performance kijk op mijn NFS server zie ik databurst van 11Mbit om de 10 seconden.

nieuwpli.jpg


Bij de oude kernel heb ik een een constante datastroom van 1,5 mbit, en geen enkel probleem , geen blokken in beeld, BBC-hd

oudepli.jpg

ik kan met de oude kernel zonder problemen gemakkelijk 2 hd en 3 sd tegelijk opnemen.
Iemand anders met een NFS share tegen dit probleem aangelopen

Bram


Is dit inmiddels opgelost bij jou? Ik ben nog niet overgestapt maar als dit verschijnsel wordt veroorzaakt door de nieuwe versie sla ik effe over.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: bramj
Hi,

Ik heb problemen met opnames naar mij NFS-share met de nieuwe kernel
om de 10 seconden zie ik mpeg blokken.
Getest met BBC-HD, als ik naar de netwerk performance kijk op mijn NFS server zie ik databurst van 11Mbit om de 10 seconden.

nieuwpli.jpg


Bij de oude kernel heb ik een een constante datastroom van 1,5 mbit, en geen enkel probleem , geen blokken in beeld, BBC-hd

oudepli.jpg

ik kan met de oude kernel zonder problemen gemakkelijk 2 hd en 3 sd tegelijk opnemen.
Iemand anders met een NFS share tegen dit probleem aangelopen

Bram


Is dit inmiddels opgelost bij jou? Ik ben nog niet overgestapt maar als dit verschijnsel wordt veroorzaakt door de nieuwe versie sla ik effe over.



Nee, ik wacht op een reaktie van andere gebruikers of zij ook problemen ondervinden met NFS share's. , anders moet ik een list verzinnen.

As ik BBC-hd stream naar vlc heb ik geen problemen, dus een nette datastroom van 1,5 Mbit.


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...