Ga naar inhoud


[RE-9000HD] How To: Rebox laden met andere reseller Firmware


sathopper

Aanbevolen berichten

Citaat:

Volgens de Rebox-mannen in Haarlem komt er een oplossing voor het vastlopen. De vraag is alleen wanneer..


Zo wacht ik al bijna 3 weken op die nieuwe firmware-update. Maar elke dag kijken levert alleen maar frustratie op. Nog altijd alleen maar de .01 voor SECA3 (welke ik dus heb) en als ik via de andere fora kijk voor de 'nephew'-boxes (Fortis/Octagon/Atevio) zitten deze toch al op .16

Het wordt hoog tijd dat ReBOX EN zijn website eens bijwerkt, de FAQ bijwerkt, eens reageert op (korte doch belangrijke) vragen die dan ook in de FAQ mogen komen (tot nu toe nog altijd dezelfde opmerkingen/vragen als ruim een maand geleden zonder enige update).

Koninginnedag, 4-5 mei en de voorjaarsvakantie zitten er nu wel op hoor, aan de slag ReBOX-Mannen_&_Vrouwen !! laugh

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je het crashen al eens gereproduceerd zonder HDD? De laatste tijd zie ik steeds vaker meldingen van slechte sata kabels die de zaak ophangen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skooby
Een vraagje:
Weet er iemand het verschil tussen de software versies
van octagon,
De ene versie eindigt op
Octagon_Sf1008_Hd INTELLIGENCE_V10822__20_05_10
en de andere op
Octagon_Sf1018_Hd ALLIANCE_V10822__20_05_10


In dit zelfde draadje is dit al uitgelegd door MACKerMD.
Belangrijk is om de juiste firmware te laden!

Origineel bericht van: MACKerMD

...........
- de 1018 en 1008 zijn respectievelijk gelijk aan de 9000 en 8000 van REBOX (interne HDD verschil)..............
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit zelfde draadje is dit al uitgelegd door MACKerMD.

Belangrijk is om de juiste firmware te laden!

 

Origineel bericht van: MACKerMD

...........

- de 1018 en 1008 zijn respectievelijk gelijk aan de 9000 en 8000 van REBOX (interne HDD verschil)..............

 

Nee dat klopt niet.

De 1018 is gelijk aan de 8000 en 9000 (twin tuner).

Harddisk is bij 8000 eSata en dus extern maar verder gewoon hetzelfde voor de firmware, die ziet dat intern/extern niet.

De 1008 is gelijk aan de 4000 (single tuner).

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Die heb je tegenwoordig helemaal niet meer nodig. A(AF) R(ecovery) T(ool) ook niet meer (nog wel voor E2). Gewoon met een programmaatje (even goochelen, er zijn er inmiddels meerdere) de .IRD-file van de andere reseller ompatchen naar die van de eigen box; de bootloader dus origineel laten en normaal per USB-stick een update met de gepatchte .IRD uitvoeren. Terug is ook geen probleem. Gewoon met een originele Rebox .IRD updaten.

 

Isse simpels...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier. Wel even uitkijken: je kunt ook een .IRD patchen die helemaal niet voor je ontvanger geschikt is. En: dit soort exercities zijn uiteraard 100% voor eigen risico...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audioniek

 

Is er een stappenplan 1t/m enz te maken hoe de rebox 9000HD te flaschen (IRD patchen ) op die manier

Het ziet er makkelijk uit maar het zou fijn zijn als er een stappenplan komt met wat te doen incl gebruikte tools, want er zijn er idd meerdere.

Om zoveel mogelijk risico,s uit te sluiten dat het mis gaat is dat mischien wel makkelijk

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, maar de essentie staat al hierboven.

 

Stap 1. Zoek op internet een patchprogrammaatje op;

Stap 2. Zoek op internet de .IRD-file op van de reseller die je wilt hebben. Dat lukt in de regel op de site van die reseller;

Stap 3. Maak een kopie van de reseller-IRD-file. De patchprogrammaatjes die ik tot dus ver heb gezien, doen dat namelijk niet;

Stap 4. Gebruik het patchprogramma om de reseller in het IRD-bestand te veranderen. De meeste hebben een keuzelijst waar ook de Reboxen in staan. Gebruik hiervoor de kopie van het origineel zodat je bij problemen met een schone lei opnieuw kunt beginnen;

Stap 5. Stel de huidige zenderlijst in de ontvanger veilig op een USB-stick;

Stap 6. Plaats de gepatchte .IRD op een USB stick en voer een normale software-update uit. Meldt de ontvanger "check model!" dan heb je een fout gemaakt;

Stap 7. Nu wordt een normale update uitgevoerd. Die ook normaal afwerken, dus met fabrieksreset, instellingen terugzetten, indien mogelijk Fastscan en eventueel zenderlijst terugzetten;

Stap 8. (terug): Begin de installatie van een plugin en druk op de groene toets (format user data). Voer dit uit. Dit wist alle plugins en het meeste in de map /var. Daarna op de gewone manier updaten naar Rebox firmware. Terug naar een lagere versie is altijd mogelijk.

 

That's it.

 

Verdere toelichting:

De complete reseller-ID bestaat uit vier bytes. Sommige programmaatjes kunnen alle vier veranderen, andere alleen de eerste twee. Een Rebox RE-9000 heeft bijvoorbeeld ID 20010000.

De 20 is de familie/hardware code.

De 01 is de reseller; 01=Rebox

De eerste 00 is de submodelcode. Die is meestal nul, behalve bij een RE-8000 (01) en een RE-4000 (03).

 

LET OP: je kunt alleen een vreemde .IRD gebruiken, als de familiecode en de submodelcode gelijk zijn aan die in de ontvanger. Hier is weer één uitzondering op: 20XX0000 en 20XX0100 mogen wel door elkaar (bij Rebox is dat het verschil tussen een RE-9000 en een RE-8000). Instinker: de Octagon SF-1008P SE+ is een variant van de Rebox RE-4200, NIET van de RE-4000 (dat is de Octagon SF-1008P).

 

Andere resellers bieden dit als extra's of juist minder:

CanalDigitaal Fastscan: alleen Octagon

Andere skin (rood/zwart): alleen Octagon

Engelse 7-daagse EPG: alleen Icecrypt (MHW-EPG en CanalDigitaal EPG werkt hier ook)

Atevio firmware staat het dichtst bij Rebox (zelfde skin, wel plugins, geen Fastscan).

Voor zover mij bekend hebben alle andere resellers ook Nederlands als schermtaal.

 

Voor alle reseller-vreemde firmware geldt dat plugins mogelijk zijn, en dat je voor Nederland en Vlaanderen minimaal een kaartlezerplugin nodig hebt.

 

De algemene systeembugs (skipbug, wisprobleem, overlappende opnames willen niet, enzovoort) zijn, gegeven een versie, bij alle resellers dezelfde.

 

Meer kan ik op dit moment even niet bedenken. Behalve dit: dit alles is uitdrukkellijk voor eigen risico; bij fouten kun je met een dode ontvanger eindigen, en dat valt beslist niet onder (een) garantie.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt

1 vraag ird reseller changer, daar kan ik 8000 aanklikken de overige anderen hebben niks met rebox te maken, en de ird wordt veranderd naar 2301 kan deze dan zo erin gezet worden (die 2301 is de juiste ird geworden?)om in de 9000HD te zetten

 

En ik begrijp dat die kaart plugin erin MOET, alleen kan ik die niet vinden, en kan die via usb erin gezet worden die plugin?

Bedankt

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mijn bericht niet meer wijzigen (helaas)

 

Ik berijp het volgende

 

ID 20010000.

De 20 is de familie/hardware code.

De 01 is de reseller; 01=Rebox

 

In mijn ird changer heb ik 8000 aangeklikt omdat dat mij logisch lijkt (heb zelf de 9000HD) maar dan maakt hij er een 2301 van

Oftewel dan klopt de familie code niet?????????

 

CATW

Er is een fanclub en zoek daar maar even op??

Heb je dat al eens bij een zoekmachine ingedrukt (schiet dus niet echt op)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...