Ga naar inhoud


Twijfel tussen Wavefrontier T55 & Visiosat Bigsat HD


kyddil

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: maja
(CITAAT)Ik vraag mij gewoon af als men zegt hoe dikker de kabel hoe beter.. maar een belden h125 is dunner dan bijv een kabel die ik heb gezien die 50% goedkoper is dan de belden maar 2x dikker, waar ligt het dan aan..

De dikte van de kabel is niet van belang. De demping en afscherming van de kabel wel.


bedankt! ik ga voor de belden h125 smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: kyddil
Oke.. ben er een beetje uit.. wordt sowieso ALPS Twin LNB... over de switch zit ik nog te denken.. om nou rond de 40 euro aan spaun switch te geven of voor een Vantage 4x1 DiSEqC OF BAFF 4x1 DSW-41 DiSEqC te gaan die toch goedkoper is en mij bespaart...

Ik heb bij de leden installaties Vantage switches gezien dus lijkt mij goed genoeg?


U kunt ook bijv. een SAB 4/1 diseqc switch aanschaffen (kost ong. 10 euro). Of dit goed werkt icm uw ontvanger is nog een tweede verhaal. Zie mij vorige antwoord op uw vraag. Ik vind het wel raar dat u voor een Alps twin lnb gaat ipv Inverto Black Ultra twin lnb. Terwijl de Inverto Black Ultra twin lnb ong. 5 euro goedkoper is dan de Alps twin lnb. Ook is Inverto Black Ultra twin lnb een stuk gevoeliger dan de Alps twin lnb (gemeten met mijn Satlook Digital NIT). En voor alle duidelijkheid. Als men alleen de astra 1,2,3 en hotbird wilt ontvangen icm visiosat big bisat. Dan hoeft er perse geen smalle alps lnb te plaatsen. Zie plaatje: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showpic&id=70364 De keuze is aan u.


Ik probeer de LNB voor Astra 1 en 3 te plaatsen..

Dus op 0 plaats je de lnb voor Astra 3
op -4,68 plaats je de Astra 1

nu doe ik dat precies maar het lukt niet met de LNB's van Inverto? De koppen komen tegen elkaar waardoor de astra 1 lnb beetje schuin gaat staan? Ik snap niet hoe diegene van de plaatje het wel heeft kunnen doen :S
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Ik heb eerst de astra 2 gemonteerd. Deze zat op -9,xx. Daarna heb ik de astra 3 tegen de lnb van de astra 2 en enz. Het enige waar u moet opletten is dat hotbird niet overeenkomt met de gegevens van de visiosat. Deze zat iets meer naar de recht worden geschoven.


Ik maak geen gebruik van Astra 2.. alleen Astra 1, 3, Eutelsat W3a & Turksat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bezig geweest en hij staat op dak! Tis inderdaad erg makkelijk als je eenmaal de 0lijn hebt gevonden om de andere in te stellen.. wel vind ik het grappig dat ik met Turksat rond de 97% signaal heb en astra 1 / hotbird / eutelsat tussen de 85 - 94%..

 

Of maken die waardes weinig uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...