Ga naar inhoud


Twijfel tussen Wavefrontier T55 & Visiosat Bigsat HD


kyddil

Aanbevolen berichten

ik had zelf vroeger problemen om 42 oost en 16 oost te ontvangen met mijn Bisat. Was in de regio kennemerland. Ik denk dat je voor die satellieten echt een T90 of Bigsat nemen moet.

 

Ik zelf ga voor een T90 in het najaarm in mijn nieuw huis. (maar vooral gebaseerd op het feit 'bigger is better'.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het wordt toch de bigsat...

 

Nu ben ik aan het denken over de lnb's.. Ik heb nu een MTI Highline voor mijn Triax 110cm schotel gericht op turksat.. en ben SUPER tevreden ermee, ik ontvang kanalen die ik normaal gesproken niet hoor te ontvangen.. Is het handig om voor Astra 1,2,3 en Eutelsat W3A ook voor de MTI Highline te gaan?

 

Of zal ik voor een ander oplossing gaan voor Astra 1,2 en 3 en de mti highline alleen voor eutelsat te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: kyddil
Het wordt toch de bigsat...

Nu ben ik aan het denken over de lnb's.. Ik heb nu een MTI Highline voor mijn Triax 110cm schotel gericht op turksat.. en ben SUPER tevreden ermee, ik ontvang kanalen die ik normaal gesproken niet hoor te ontvangen.. Is het handig om voor Astra 1,2,3 en Eutelsat W3A ook voor de MTI Highline te gaan?

Of zal ik voor een ander oplossing gaan voor Astra 1,2 en 3 en de mti highline alleen voor eutelsat te gebruiken.


Hallo,

De mti highline is goed voor te turksat maar als je die op de eutelsat gebruik heb je minder signaal denk ik want dat was bij mijn het geval met een lnb van 8 jaar oud had ik meer signaal.
dus ik zou niet zo veel geld voor uitgeven je heb genoeg aan een lnb van 10 euro denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DINGES
Origineel bericht van: kyddil
Het wordt toch de bigsat...

Nu ben ik aan het denken over de lnb's.. Ik heb nu een MTI Highline voor mijn Triax 110cm schotel gericht op turksat.. en ben SUPER tevreden ermee, ik ontvang kanalen die ik normaal gesproken niet hoor te ontvangen.. Is het handig om voor Astra 1,2,3 en Eutelsat W3A ook voor de MTI Highline te gaan?

Of zal ik voor een ander oplossing gaan voor Astra 1,2 en 3 en de mti highline alleen voor eutelsat te gebruiken.


Hallo,

De mti highline is goed voor te turksat maar als je die op de eutelsat gebruik heb je minder signaal denk ik want dat was bij mijn het geval met een lnb van 8 jaar oud had ik meer signaal.
dus ik zou niet zo veel geld voor uitgeven je heb genoeg aan een lnb van 10 euro denk ik.


Oke.. dat is wel vaag haha.. maar bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb nog steeds geen schotel besteld maar k ga deze week de visiosat bisat big bestellen...

 

reden waarom ik voor Turksat kies is dat er bepaalde kanalen zijn die Turksat heeft en Eutelsat W3a (digiturk) niet.. daarom wil ik Turksat ook ontvangen...

 

Nou is mijn vraag.. ik hoop dat die kanalen wel te ontvangen zijn met de visiosat? Bedoel is er een kans dat die kanalen niet te ontvangen zijn? Het zijn wel vrij sterke transponders.. dus ik verwacht van wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
ik heb paar weken geleden het hele Eutelsat W3a kanalen kunnen ontvangen,
maar heb nu de lnb wat veschoven en zit nu half op half zodat ik ook 9 oost kan ontvangen.


Nee dat ik eutelsat kan ontvangen is wel vanzelfsprekend.. die is met een triax 78 cm ook makkelijk te ontvangen maar bedoelde meer de turksat..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles staat probeer ik dat te doen..

 

Welke LNB's raad jij aan trouwens? Ik ga de MTI highline (die ik nu voor turksat gebruik) gebruiken voor Turksat op de visiosat... alleen voor astra 1, astra 3 en eutelsat w3a heb ik nog LNB's nodig.. (twin lnb)

 

En welke switch? Ik las hier dat spaun aangeraden wordt (4/1).. maar is er wellicht een goedkoper ander merk of?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk al jaren met Alps single en twin lnb's,

nog nooit problemen of defect gehad.

over ander merken kan ik niet beoordelen !

verder heb ik de satconn 10/1 switch, ook een prima switch.

daarvoor altijd de spaun 4/1 of maximum 4/1 gehad, ook goede switch....

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kyddil
En welke switch? Ik las hier dat spaun aangeraden wordt (4/1).. maar is er wellicht een goedkoper ander merk of?


Ik zeg wederom: goedkoop is duurkoop. U kunt altijd de goedkoopste DiSEqC switch die u kunt vinden bij de verkoper/leverancier. Als deze goed werkt icm de ontvanger dan hebt u geluk. Zo niet, dan zult u een andere type/merk DiSEqC kopen die ietsjes duurder is. Als het nog steeds niet goed/prettig werkt icm de ontvanger stap over op een Spaun of Triax (duurder) DiSEqC switch.

Motto van het verhaal. Beter 1 keer goed investeren dan 10 keer opnieuw investeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
ik werk al jaren met Alps single en twin lnb's,
nog nooit problemen of defect gehad.
over ander merken kan ik niet beoordelen !
verder heb ik de satconn 10/1 switch, ook een prima switch.
daarvoor altijd de spaun 4/1 of maximum 4/1 gehad, ook goede switch....


Nu zit ik te kijken naar Alps twin lnb's... klopt het dat ze onderling verschillen? ik zie namelijk verschillende dB waardes.. 0,2 - 0,3 - 0,4... Welke moet ik hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...