Ga naar inhoud


Twijfel tussen Wavefrontier T55 & Visiosat Bigsat HD


kyddil

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: kyddil

O oke.. Nou de Bigsat is 139 euro via duitsland.. met verzendkosten is het 150 euro


Excusses, wist niet dat ze ondertussen zo goedkoop waren geworden...
(meende dat ze nog altijd rond de 220-230 euro zaten.)

Anyway, denk dat je nu wel genoeg info hebt om je keuze te maken. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kyddil
Origineel bericht van: edbe
in principe wel..........


Kon ik maar beide op 1 foto zien.. kon ik qua grootte inschatten en lompheid... smile


hier is een foto wat je een beetje kan vergelijken, is een T90 met een Bisat (dus GEEN Bigsat) de Bigsat is 70x90 en de Bisat is 64x75.

test.jpg

post-7098-1318260929,7894_thumb.jpg

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je foto! Ja de bigsat ziet er toch minder lomp uit.. geloof mij.. als mijn buren een beetje normaal waren had ik de T90 gekocht.. maar goed.. Denk dat het toch de visiosat bigsat HD wordt! Dan maar even verder sparen en investeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zoals edbe zegt: het is geen bigsat maar een bisat op de foto.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: kyddil
Bedankt voor je foto! Ja de bigsat ziet er toch minder lomp uit.. geloof mij.. als mijn buren een beetje normaal waren had ik de T90 gekocht.. maar goed.. Denk dat het toch de visiosat bigsat HD wordt! Dan maar even verder sparen en investeren!

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: kyddil
Ja de bigsat ziet er toch minder lomp uit.. geloof mij.. als mijn buren een beetje normaal waren had ik de T90 gekocht.. maar goed.. Denk dat het toch de visiosat bigsat HD wordt! Dan maar even verder sparen en investeren!

Wat heb je met je "niet normale" buren te maken, als ze een schotel toch niets vinden maakt het ook niet uit welke je dan neer zet....
Jij koopt hem toch en niet je buren, en hij staat toch op je eigen terrein?


Daar heb je een hele goede punt mee.. het staat idd op mijn terrein.. het is ook een koophuis.. mijn voortuin is groter dan mijn achtertuin, en sowieso qua ligging moet ik het in mijn voortuin zetten.. Nu maak je mijn keuze moeilijker haha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kyddil,

 

Oeps, de antenne moet in de voortuin!

 

Dan kunnen er zo wie zo problemen ontstaan, want voor schotels in de voortuin en zichtbaar vanaf de openbare weg is normaal gesproken een vergunning vereist.

Op de website van VROM hebben ze hier een mooie folder over.

Google maar even op VROM en ANTENNE. Nou zal het in de meeste gevallen niet zo'n vaart lopen, maar als je buren gaan klagen, hebben ze waarschijnlijk wel een punt.

Uit eigen ervaring weet ik, dat vrouwen weinig oog hebben voor de "schoonheid" van een T90 :D.

De enige schotel, die in de ogen van mijn vrouw er mooi uitziet is mijn Visio Bisat, maar ja dan ben je met Astra 1,2,3 en Hotbird wel zo'n beetje klaar.

 

Ik denk persoonlijk, dat een Bisat of Bigsat eerder zal worden ge-accepteerd dan een T90.

 

Nog even dit: een T55 is natuurlijk een fors stuk kleiner dan een T90 en heeft wel meer mogelijheden dan een Bisat. Uit eigen ervaring weet ik, dat de signaalsterkten van een T55 wel wat minder zijn dan die van de Bisat

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kyddil
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: kyddil
Ja de bigsat ziet er toch minder lomp uit.. geloof mij.. als mijn buren een beetje normaal waren had ik de T90 gekocht.. maar goed.. Denk dat het toch de visiosat bigsat HD wordt! Dan maar even verder sparen en investeren!

Wat heb je met je "niet normale" buren te maken, als ze een schotel toch niets vinden maakt het ook niet uit welke je dan neer zet....
Jij koopt hem toch en niet je buren, en hij staat toch op je eigen terrein?


Daar heb je een hele goede punt mee.. het staat idd op mijn terrein.. het is ook een koophuis.. mijn voortuin is groter dan mijn achtertuin, en sowieso qua ligging moet ik het in mijn voortuin zetten.. Nu maak je mijn keuze moeilijker haha


oeps, dan wordt het een heel ander verhaal, denk dat je met een T90 zeker problemen zal krijgen, zelfs met een Bisat zal je nog een probleem krijgen, zal een idd eens gaan google (VROM en ANTENNE) wat de regels zijn.....

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mr_rolin
Hi Kyddil,

Oeps, de antenne moet in de voortuin!

Dan kunnen er zo wie zo problemen ontstaan, want voor schotels in de voortuin en zichtbaar vanaf de openbare weg is normaal gesproken een vergunning vereist.
Op de website van VROM hebben ze hier een mooie folder over.
Google maar even op VROM en ANTENNE. Nou zal het in de meeste gevallen niet zo'n vaart lopen, maar als je buren gaan klagen, hebben ze waarschijnlijk wel een punt.
Uit eigen ervaring weet ik, dat vrouwen weinig oog hebben voor de "schoonheid" van een T90 :D.
De enige schotel, die in de ogen van mijn vrouw er mooi uitziet is mijn Visio Bisat, maar ja dan ben je met Astra 1,2,3 en Hotbird wel zo'n beetje klaar.

Ik denk persoonlijk, dat een Bisat of Bigsat eerder zal worden ge-accepteerd dan een T90.

Nog even dit: een T55 is natuurlijk een fors stuk kleiner dan een T90 en heeft wel meer mogelijheden dan een Bisat. Uit eigen ervaring weet ik, dat de signaalsterkten van een T55 wel wat minder zijn dan die van de Bisat

Mvg,

Rolin


Ik heb geen probleem met een schotel in mijn voortuin, heb nu al een jaar een 110 cm triax schotel in mijn voortuin.. Ik heb buren die ook een schotel hebben in hun voortuin.. De hele buurt heeft dat als ik zo rondkijk dus dat moet geen probleem zijn! Ik kan gewoon beide plaatsen alleen nou is het zo dat mijn voortuin gewoon groter is dan mijn achtertuin en wij dus aan de voorzijde zitten.. Wanneer ik zo een groot lomp iets plaats, is het voor ons ook geen gezicht.. de Bisat is daaraantegen niet zo lomp en kleiner dan mijn triax 110cm!

Denk dat het toch de bisat wordt, voornamelijk omdat ik hem toch minder lomp uit vind zien.. en t prijs verschil is toch niet zo groot als tussen de t55 en t90... De bisat is iets tussen de t55 en t90 en dat spreekt mij wel aan.. had ik maar een betere plek voor mijn schotel.. want dan had ik de t90 gehaald frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig hè als er meerdere adviezen komen

 

nu is er ook nog een bisat bij gekomen ipv de oorspronkelijke vraag t55 of bigsat

volgens mij wordt je met 'beide gelukkig' (of na uitbreiding alternatief met 'alle gelukkig' )

 

je neef had het ook op t55 werkende (>> groter kan beter zijn maar is in zoverre niet altijd nodig)

 

wat is nodig en wat is je budget... hou dat in de gaten.

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het zeker... Ik zie de Visiosat Big Bisat HD een mooie keuze is.. ik zie het als een satelliet die tussen de T55 en T90 zit.. (Helaas niet qua prijs maar qua grootte en lompheid wel)... Ik lees dat ik met de Bisat ook goed zit en dat ik Eutelsat W3A en Astra 1,2,3 sowieso kan ontvangen.. Daarnaast zie ik dat ik de Turksat ook kan ontvangen! Ik heb niet alle kanalen nodig van Turksat, ik weet dat er zwakkere kanalen tussen zitten maar als een backup vind ik het wel prettig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
kan de schotel wellicht aan de achterkant van de woning bevestigd worden zodat hij over het huis heen kan kijken? Ik denk dan bijvoorbeeld aan 2 muurbeugels en een stuk buis?


Alles kan alleen ik heb al een ondergronds systeem aan de voorzijde gemaakt.. en als er iets met de schotel is moet ik elke x het dak op wat ook niet 1-2-3 gaat....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...