Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HDD-voeding stuk


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik heb kaartschrijver een mail gestuurd en gevraagd of een losse voeding te koop was, dit was niet mogelijk.

Dus ik naar de importeur een mail gestuurd, maar daar nooit een reactie op terug gehad.

 

Is het nou niet mogelijk om een losse voeding te kunnen kopen?

Weet iemand waar je dat kan bestellen of moet ik topfield korea een mail sturen?

Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben vandaag bij ****** geweest. Ze hadden een mail van mij beantwoord dat ik de ontvanger langs kon brengen, ondanks dat ik die niet bij hun gekocht had.

Ik kon helaas weer onverrichterzake terugkeren. Eenmaal in de winkel zei men doodleuk dat ze niet repareren voor niet-klanten. Ondanks wat er in die mail stond. Wachttijd voor onderdelen uit Korea kon oplopen tot twee maanden zeiden ze (en nog een heleboel onzin over waarom ze alleen voor klanten repareren).

Je kan je spullen dus net zo goed bij de grote dozenschuivers blijven halen, want dit soort "service" is echt achterlijk. Ze willen nog niet tegen betaling repareren. En maar klagen dat ze het zo moeilijk hebben. Een beetje commercieel inzicht hebben ze niet eens daar.

 

Eens kijken of ik straks nog naar de originele winkel kan als mijn vrouw met de auto terug is (winkel is een stukje verder en repareert niet zelf, vandaar dat ik het eerst bij ****** had geprobeerd).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens... om nu de hele voeding te vervangen voor een paar elcootjes... Daarnaast is de kans groot dat deze weer na 1 jaar defect gaat.

 

Je kunt ze beter "recappen" met degelijke condensatoren. Er zitten genoeg leden op het forum die je daarbij zouden kunnen helpen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Murdock.

Ik heb in mijn inbox ook een reactie gehad van een behulpzaam sat4all-lid. Ik heb echter toch de stoute schoenen aangetrokken en het zelf geprobeerd.

Met succes! Het apparaat werkt weer naar behoren en tevredenheid, met een elco-setje van elko-verkauf.de. Aanrader voor degenen die er ook last van hebben, en geen soldeerboutvrees hebben.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb hier ook zo'n ding staan van een kennis van mij.

Eerst helemaal niets werkte(geen display enz.. enz..)

Alle elco's vervangen(zaten 6 "bolle" in).

Ook de niet bolle elco's vervangen.

Alles werkt weer maar behalve de usb en de harddisk.

Harddisk spint wel op maar de box ziet hem niet.

Of moet daar een speciale harddisk in ??

Alle voedingsspanningen kloppen(die staan ja gelukkig naast de connector).

Wie o wie weet daar een oplossing voor ?? of kliko voer ??

Mijn "ding" is die topfield niet als hier de problemen allemaal zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al wel ondertussen mijn defecte TF 7710 vervangen door een Rebox.

Maar als het kan zou ik deze nieuw leven kunnen inblazen voor gebruik door de dochter.

Bij de mijne was er eerst uitval van geen sat ontvangst.

Daarna was die helemaal niet meer op te starten, de display flikkert!

De genoemde "elco's" zijn er een 5 waarvan de bovenkant iets bol staat, denk 2 mm hoger dan de anderen.

Ze hebben een kruisinkerving op de kop.

De Elco set aanschaffen en vervangen de bolle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een TF 7710. HDD wordt niet herkent. Geen LNB spanning. Alle voedingsspanningen lijken prima.

Ook voor de HDD (nette 5V en 12V).

De koelblokjes van de voeding worden wel erg heet.

Heb bijna alle elko's al vervangen.

Maar wanneer de spanningen kloppen (2,3V;3,3V;5V;7,5V;7,5V;17V;25V)

 

Ik snap er niets meer van.

Wie o wie kan mij...ons helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Willy71,

 

Misschien heb je dit al lang gedaan, maar voor de zekerheid, heb je al wel in het menu de optie LNB spanning op 'aan' gezet?

 

Ps. Veel van deze ontvangers kampen inderdaad met defecte elco's. Komt door het diëlectricum van deze elco's, deze is van wat mindere kwaliteit waardoor ze, in combinatie met een wat hogere temperatuur, na twee / drie jaar sneuvelen. Vaak herken je defecte elco's aan een bol 'dakje'.

 

Het is belangrijk dat wanneer je de boel vervangt, de elco's in het voedingsgedeelte uitsluitend vervangt met zogenaamde Low-ESR (Equivalent Series Resistance) typen, zodat de elco's niet te snel opwarmen door een te hoge interne weerstand (en dat opwarmen gaat best snel in een schakelende voeding). Met de Panasonic FM of FC serie zit je altijd goed. Let erop dat je de werkspanning niet lager kiest als de originele, hoger is geen probleem. Houdt de capaciteit wel gelijk. Waarschijnlijk is de ontvanger RoHS-gesoldeerd, kortom loodvrij. Om die reden moet je de soldeerbout iets warmer stoken als normaal. Maak je solderingen zo schoon mogelijk met bv. een tinzuiger. Mocht een elco eventueel zijn gaan 'lekken', verwijder deze substantie dan, alvorens een nieuwe elco te plaatsen met een beetje schoonmaakalcohol, deze substantie kan namelijk je print aantasten.

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mike,

 

LNB staat op 'aan'. En ik weet hoe het zit met elco's...

Op dit moment begin ik de LNB chip te verdenken. LNBP20

Die willen nog wel eens kapot gaan. Maar dat is niet zo'n leuk werkje.

 

Weet iemand of de HDD herkend moet worden na een fabrieksinstelling en dus zonder zenders. Of moet ik eerst zenders laten zoeken, opslaan, opstarten, waarna de HDD herkend wordt en ik hem kan formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update...

Heb beide LNB20A's vervangen.

En jawel...beide tuners schakelen de spanningen weer.

Dus dat is gelukt. Nog even testen. En de HDD goed krijgen.

 

Blijkbaar zijn die chips erg gevoelig voor een defecte voeding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb je ook de 1000uF/16V bij de HDD voeding vervangen, deze staat meestal niet bol!

 

Als dat ook in orde is kan er een klein IC'tje vlakbij de SATA connector op het mainboard stuk zijn...

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alle elco's vervangen op 2 kleine na op de voedingsprint, deze zitten vooraan in het circuit.

Ik heb nu geen spanning meer op de lnb's en verdenk de lnb20a chip. Ik wil deze uitwisselen maar zie hem niet zitten op het moederboard.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...