Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HDD-voeding stuk


Hadrian

Aanbevolen berichten


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke Elco welke waarde heeft vind je als je die er uit haalt.

Dit zijn de waardes:

1 x 470 uF 10 V

3 x 1000 uF 10 V

1 x 1500 uF 10 V

2 x 2200 uF 10 V

4 x 330 uF 25 V

2 x 680 uF 25 V

1 x 220 uF 35 V

1 x 680 uF 35 V

 

1 x 56 uF 50 V

 

Succes!

Akko

Amsterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem als velen onder jullie. Ook mijn HDD start niet meer op en er zijn wat Elco's op de print die een flinke puist tonen. Dus dat wordt solderen :mad: !

Alleen is de lijst met Elco's wel erg groot................

Heb geprobeerd ze in Duitsland te bestellen krijg ik alleen dat m'n bank weer niet stuurt naar Duitsland grrrrrrrrrr.

Maar ik zag dat ligth011 nog een setje had liggen, wil deze graag overnemen! Misschien nog iemand anders die een setje heeft liggen M'n buurman heeft hetzelfde probleem............

Ik hoor graag van een van jullie!

Akko

Amsterdam

 

Heb de Elco's al gehaald in Amsterdam bij een elektro shop. Hij had niet alles, maar je kan altijd iets hogere waardes nemen, let op dat je niet lager gaat. Ik heb de meeste vervangen, het lukte niet helemaal omdat de nieuwe elco's soms wat groter zijn. maar wees creatief verleng desnoods de pootjes van de Elco's iets met een stukkie draad. Nadat ik alles had vervangen ook een koeler van een oude processor op de voeding geschroefd, kan in een van de koelvinnen met een klein schroefje, en er een op de processor van de TF geschroefd. Aangesloten op dezelfde voeding als de HDD. Nu is alles klaar, er wordt extra gekoeld en de HDD loopt weer.

Wat een zaligheid. Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

 

Groet

Akko

Amsterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze set heb ik wel echter merk ik dat iemand voor mij geen low esr elcos en ook hogere of lagere waardes heeft gebruikt om de voeding ooit te repareren. Ik weet dus nu niet precies waar welke elco hoort te zitten. Vandaar mijn vraagstelling welke waarde op welke positie hoort.

Als je de Elco's aanschaft, en als je de eerste eruit soldeert dan kun je direct de juiste elco terug plaatsen, zo heb ik het ook gedaan. Dat werkt prima. Als je zorgvuldig werkt, lukt dat. ALs je zelf geen tinzuiger hebt koop dan bij je Elco's een rolletje tinzuigdraad dan verwijder je de overtollige tin op de print het gaatje is open en je kan makkelijk de nieuwe elco plaatsen.

Succes

Akko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is het probleem niet Akko! In het verleden is de voeding al eens gerepareerd geweest echter heeft degene geen Low ESR elco heeft gebruikt( liggen er dus weer uit) en ook nog eens niet de exacte uF waarde gebruikt als vervanging. Ik heb nu van de 16 elco's die we moeten vervangen een aantal waarvan ik niet precies weet op welke positie due thuishoort.....

Wie weet raad???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor degene die het graag willen weten hierbij de posities en waardes van de verschillende elco's op het P-178 Power supply board van Topfield

 

C17 - 1000uF - 10V

C19 - 680uF - 25V

C15 - 680uF - 25V

C21 - 680uF - 25V

C12 - 2200uF - 10V

C 8 - 2200uF - 10V

C15 - 1500uF - 10V

C 2 - 680uF - 35V

C13 - 1000uF - 10V

C 9 - 1000uF - 10V

C16 - 330uF - 25V

C22 - 56uF - 50V

C10 - 330uF - 25V

C 4 - 220uF - 35V

C24 - 330uF - 25V

C18 - 470uF - 10V

 

Alle Low ESR elco's !!! en 105 graden

aangepast door satmenneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb 2 Topfields 7710. Eén er van had reeds enige tijd problemen: harde schijf werd niet herkend/opgestart, opnamen niet meer mogelijk ... .

Sinds enkele weken begon het tweede toestel dezelfde problemen te vertonen.

Op basis van dit topic, concludeerde ik dat de problemen te maken hadden met de voeding.

In mijn omgeving vond ik echter niemand die mij kan helpen met het vervangen van de Elco's, iets waar ik gezien mijn handigheid beter niet zelf aan begin.

Via dit topic kwam ik te weten dat er mogelijkheid is om de voeding te laten herstellen in Nederland, echter ook wel enigszins omslachtig en met oplopende verzendkosten.

Na enig zoekwerk vond ik een Duitse webwinkel waar ik een volledige Topfield voeding ORT699 (nieuwer en blijkbaar beter model dan P178 in mijn Topfields)

kon bestellen aan een voor mij aanvaardbare prijs.

Het vervangen van een voedingsgedeelte is een klusje dat ik zelf in 10 minuten kan klaren.

 

Gisteren kwam mijn pakketje aan, amper 2 dagen na bestelling.

Na vervanging van het voedingsgedeelte functioneert één van mijn Topfields nu als nieuw en als dat nog enkele jaren zo blijft, zal ik mij dit niet beklagen, want de beeld- en geluidskwaliteit van de Topfield is toch echt voortreffelijk. Het ware jammer geweest om dit toestel omwille van een defect voedingsgedeelte af te danken.

 

Spijtig genoeg functioneert de tweede voeding niet, maar dat zal wellicht snel opgelost zijn. De winkel reageerde reeds op mijn e-mail: ik kan het onderdeel voor controle en vervanging terugsturen op hun kosten.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Satmenneke,

 

Ik vermoed dat jouw bericht van vandaag over de IC Chips aan mij is gericht. Bedankt voor deze reactie. Maar zoals ik schreef, heb ik twee Topfields. Ik probeerde de niet werkende nieuwe voeding dan ook in beide Topfields, met hetzelfde resultaat. Einde vorige week stuurde ik de slechte dus terug en vandaag kreeg ik het bericht dat een nieuwe onderweg is. Morgen of overmorgen kan ik dus opnieuw aan de slag.

De boodschap die ik met mijn berichtje in dit topic wou geven is: wie zelf zijn Elco's niet kan vervangen of hiervoor geen hulp vindt, zoals ik, kan met beperkte kennis maar met een beetje durf wél een volledig voedingsgedeelte vervangen. Als er duidelijke aanwijzigingen zijn voor defecte Elco's, kan dit helpen en moet de Topfield niet bij het huisvuil.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik ben momenteel ook bezig met reanimatie van zo'n Topfield 7710, die was compleet dood.

in de voeding heel zichtbaar 4 bolle elco's, meteen zo'n setje besteld in Duitsland, alle elco's zijn ondertussen vervangen, behalve C22 - 56uF - 50V.

in mijn voeding zit een exemplaar van 33uF - 50V

is er onderling nog verschil in die voedingen omdat hier een ander exemplaar inzit of hoort daar effectief een 56uF - 50V te zitten.

 

De ontvanger start nu wel op, maar krijg de melding "geen signaal"

De spanning gemeten die naar de lnb moet en die is 0 Volt, dus er scheelt nog wat.

 

De ontvanger zelf werkt als ik mijn sat_signaalmeter tussen tuner en lnb steek.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide tuners gaven niks, en de spanning stond op aan

En inderdaad beide ic's LNBP20A ook hier defect.

Ik heb net een ander ic voor tuner 1 er in gezet, daar heb ik al ontvangst mee, nu tuner 2 nog.

Het is niks simpel om die dingen eraf te halen zonder printschade Pffff

met een stanleymes de pootjes doorgesneden, dan kon ik makkelijk het ic van de print los_solderen.

Bedankt voor de respons

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...